Režie:
John BadhamScénář:
Norman WexlerKamera:
Ralf D. BodeHrají:
John Travolta, Karen Lynn Gorney, Barry Miller, Joseph Cali, Paul Pape, Donna Pescow, Julie Bovasso, Martin Shakar, Sam Coppola, Nina Hansen, Lisa Peluso (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Devatenáctiletý brooklynský rodák Tony Manero (John Travolta) žije pro sobotní noci na místní diskotéce, kde se díky svým stylovým tanečním kreacím stává králem klubu. Mimo něj však jeho život není tak růžový. Doma se Tony neustále hádá s otcem a musí soutěžit se svým bratrem, který se stal knězem a rodina o něm má poněkud zidealizované mínění. Uspokojení mu nepřináší ani jeho práce v obchůdku s barvami. Všechno se ale změní, když na diskotéce zahlédne Stephanii Manganovou (Karen Lynn Gorneyová) a začne s ní trénovat na taneční soutěž. Stephanie sní o světě za hranicemi Brooklynu a její plány odstěhovat se za most na Manhattan navždy změní Tonymu život. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (322)
...Ako svoj už v poradí-tisícpäťstí komentár som si jednoducho zvolil Horúčku sobotnajšej noci, ktorú som ešte ani poriadne nevidel, a pritom ju pravidelne, rok čo rok-reprízujú. Zahviezdil v nej nikto iný, než John Travolta, ktorý sa skrátka musel pre rolu „búrlivého tanečníka” Tonyho Maneru narodiť, lebo si naozaj nedokážem predstaviť, že by si namiesto neho tu zahrali, napríklad-Dick Gere, alebo Patrick Swayze, aj keď sú určite dobrí, na neho nemajú ani zďaleka_ Nachádzam sa v new-yorskom Brooklyne v druhej polovici 70. rokov, 20. storočia, s nostalgickým pohľadom na Dvojičky, a tu je taktiež k dispozícii D-I-S-K-O klub 2001:ODYSSEY + stovky iných, kam chodí vymetať tanečné parkety Tony Manero, ktorého všetci obdivujú, ako fenomenálneho tanečníka ! Skrátka, tu na chvíľu, teda na noc vypne, zabudne na svoju debilnú rodinu, ktorá ho neskutočne serie. Nemôže NON-STOP tancovať, a tak musí aj pracovať v obchode s farbami, a nedá sa povedať, že by ho toto povolanie povznášalo do nebies. Tatko je už pol-roka nezamestnaný, mama stále myslí na jeho brata Franka, ktorý čoskoro-vystúpi z “CIRKVI” , alebo má mladšiu sestru, ktorú som iba raz uvidel. Keď nie je doma s nimi, tak dá sa povedať, že sa poflakuje s kamarátmi, či sa mu stále dvorí pekná kráska Annette, ktorú pošle k vode. Raz sa na akcii zahľadí do neprístupnej STEPHANIE, do ktorej sa zamiluje až po uši..._ Celý snímok na mňa pôsobil osviežujúcim dojmom, možno aj pre hudbu BEE GEES, ktorá viac-menej zlepšuje samotný film tak minimálne o 60% ! + životný výkon Johna Travoltu robí z tohto tanečno-hudobného dielka vskutku zaujímavý filmový zážitok, aj keď scenár nie je ničím výnimočný_ PS: Chcel by som vedieť takto vymetať tanečné parkety, bohužiaľ som neuveriteľné DREVO. ()
wow!! tak takhle vypadal travolta "na vrcholu".. film jsem shlédla s titulkama, takže mě zklamalo, že na mě nevybafnul pavel trávníček, který k němu už od dob vince vegy tak trošku patří (btw. dabování travolty a princ z tří oříšků pro popelku jsou jediné dvě užitečné věci, které pavel dle mě pro film udělal-a paradoxně jako princ byl nadabován:-) sorry, že to uvádim zrovna tady, ale na filmy s trávníčkem normálně nekoukám).. jinak film měl říz a spád a koule a disco!!! a mě to prostě sebralo:)) ()
Koncentrovaný veškerý nevkus a kýč sedmdesátek, High School Musical roku 77. Je to totální hovadina, ale protože to je zasazeno do hodně bizarní doby, tak to má nechtěné kouzlo. Příběh o klukovi, co chodí na diskošku, protože je to to jediný v čem je fakt dobrej a do čeho dokáže dát srdíčko a žije svůj povrchní život až do doby, než mu nečekaná tragédie ukáže, že na světě jsou i důležitější hodnoty než disco, je sice nesmírně cool a zábavné dílo (rozhodně si pustím radši toto, než třeba Intoleranci, přestože jsem jí dal plné hodnocení), ale je to prostě taková blbost, že ji nemůžu ohodnotit lépe. Mimochodem - pokud budete stejně jako já natěšeni na druhou Pomádu, budete hodně překvapeni. Dočkáme se takových krás jako je Travolta ve slipech, hromadné znásilnění jedné dívky nebo záplava vulgárních mouder ve stylu ,,Když kluk dlouho neš*ká, tak ho bolej kulky." Spíš než Pomáda je to předchůdce Prciček. Tak bacha na to. ()
Jak moc nemusím jiný uřvaný hudební film z roku 1978 a nejraději bych mu dala ještě nižší hodnocení než 3*, ale bojím se kleopatry :))), tak Horečku sobotní noci opravdu můžu. Není to žádná uplakaná, ukňouraná a pastelovými barvami hýřící romance s holčičkami v natáčkách a frajery s velkým srdcem. Je to příběh ze života, je v něm tragédie, zklamání, přetvářka, odmítání, bolest, poznání a touha po lepším životě. Travolta se mi asi nikdy líbit nebude, ale také bych se za ním otočila, kdyby se takhle sebevědomě promenoval po ulici. A také by se mi asi v té době líbila disco hudba a tehdejší módní styl. Hlavně tedy u žen, připadají mi všechny jako správný ženský, ne jako nějaké holčičky s volánky a kudrnatými vlásky. Tonyho sólo jízda pod barevnými světly je nezapomenutelná, a i když někdy celkem úsměvná, kluk si věří a má na to být dobrým tanečníkem, to se musí ocenit. Jeden z nejlepších hudebních a tanečních filmů, jaké kdy byly natočeny. ()
Tak jenom kvůli Travoltovi a muzice od Bee Gees. Tony v podání Johna Travolty předváděl na parketu neuvěřitelné taneční kreace. Skutečně radost pohledět. Příběh nestojí za moc, ale o ten tu asi nešlo. Nehledala jsem nic hlubokomyslného a dostala pořádnou dávku výborné muziky a tance. Nevím jak by to dopadlo bez Bee Gees a bez Travolty. ()
Galerie (72)
Zajímavosti (41)
- Zkušební záběry začal točit režisér John G. Avildsen. Pro tvůrčí neshody byl však vyhozen. (Terva)
- O roli Joeyho, kterou získal Joseph Cali, soupeřil Ray Liotta nebo třeba David Caruso. (Terva)
- Film je považovaný za subžáner muzikálu a je nositeľom inovácie, nakoľko protagonisti síce tancujú ako v muzikáli, no nespievajú. (Biopler)
Reklama