Režie:
Alain CorneauKamera:
Étienne BeckerHudba:
Georges DelerueHrají:
Yves Montand, François Périer, Simone Signoret, Stefania Sandrelli, Mathieu Carrière, Vadim Glowna, Serge Marquand, Alice Reichen, Gabrielle Doulcet (více)Obsahy(2)
Yves Montand a Simone Signoretová, osamělý policista a žena stojící v pozadí. Dokonale rozehraný příběh osamělého policisty Marca Ferrota, který jako dítě vyrůstal v dětském domově. Při vyšetřování drobného deliktu se seznámí s mladou Sylvií, která se stane jeho milenkou. Ta má však tajného milence, který ji vydržuje a který ji při hádce zabije. Vše však svědčí proti nevinnému Ferrotovi... (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (38)
Ne thriller, ale v podstatě noirek, protože jakkoliv je zápletka těžko uvěřitelná (příliš velká náhoda!), kousnout se to dá a Ferrot je ne vlastní vinou v prdeli jak významný český průmyslník se svou vzpomínanou obuví. Hudba je hodně divná, a skvěle pasuje. Plné hodnocení je za herecké výkony a neobvyklý námět. ()
Milujem tieto stare francuzsko -nemecko-talianske filmy. Uz od cias filmov BS/TH. Surova drama az na podu, komisar vysetruje vrazdu, ale uvedomuje si, kam to az moze siahat a aj reqalne siaha. Simone Signoret bola vyborna dama, spolu s Yves Montandom film perfektne tahaju. Nuda nehrozi, atmosfera je grandiozna. Genialne, viac takychto filmov, len jaxi si myslim, ze sa uz netocia. Stari talentovani tvorcovia na tomto kontinente vymreli alebo brutalne zostarli. Mladych talentov este - jakz - takz v Europe jesto, ale stale mam ten zly pocit, ze ulietavaju a zaroven brutalne nadhodnocuju novodobe blbowoodske blijaky ako Tchor, Chappie, Kapitana Bangladesa a kopu dalsich . 100 % ()
Mám rád francúzske kriminálky zo šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov, ale nemám ich rád bezpodmienečne. Preto sa policajnému pytónovi ušlo tak málo hviezdičiek. Bolo v ňom veľa momentov, v ktorých som ľutoval, že v neskorej nočnej hodine pozerám tak hlúpy film namiesto toho, aby som spal. Námet bol celkom dobrý, ale chcelo to veľmi presné sfilmovanie, aby výsledok bol vierohodný. To sa nepodarilo a nebola to iba zásluha hereckej nemotornosti speváka Montanda, ale celkovej rozháranosti príbehu. Akoby režisér nevedel, čo vlastne chce nakrútiť. Preto ma najviac potešili záverečné titulky. ()
Policajný kolt je tak trochu schizofrenný film. Ak by som ho po prvej pol hodine prepol, už by som si na neho v živote nespomenul. Ak by som videl iba jeho rozuzlenie, čiže zhruba záverečnú polhodinu plnú zvratov, asi by som film vidieť celý nechcel. Lenže jeho prostredná časť je podľa mňa excelentná, ústredný nápad s dvoma vyšetrovateľmi, z ktorých je jeden vrah, druhý hlavný podozrivý, jeden o druhom nevie a ten druhý o tom prvom áno, je nápad, ktorý sa mal rozpracovať do nezabudnuteľnej klasiky. Lenže v spomenutej záverečnej časti akoby scenárista nevedel, ako príbeh zakončiťa tak prichádzajú k slovu zbytočné zvraty a prepálená akcia, namiesto prepracovanej psychológie a údernej pointy. Na konci som mal pocit, že som videl tri filmy v jednom. Našťastie mal režisér šťastie na Montanda, ktorý je uveriteľný v každom momente filmu a núti diváka mu držať palce až do úplného záveru filmu, pri ktorom si nikdy nie ste istí, čo bude nasledovať v jeho ďalšom momente. Občas je to trochu kontraproduktívne. ()
Lehké zklamání. Než totiž dojde na zločin je Policejní kolt jen nedotaženým romantickým dramatem o dvou rozdílných mužích, co si šlapou do zelí a jejich femme fatale, to se na mě nezlobte, nestojí ani za zlámanou grešli, ale budiž, každý máme jiný vkus a do toho nám leží v posteli Simone Signoret a čeká na svou chvíli, která dlouho nepřichází, páč se oba muži musí dostat tam, kde se jejich osudy protnou úplně jinak než by si oba přáli. Jakmile se to tedy stane, stává se z Policejního koltu konečně ta správná napínárna, v které se ztrácí i několikero když ne hloupostí, tak řekněme podivností, třeba schovky mladé Sylvie jsem moc nepobral a spějeme k finále, které je konečně reklamou na poctivou starou francouzskou školu. Čili slabší, ale čtyři. ()
Galerie (41)
Photo © NBC Universal
Zajímavosti (1)
- Úvod s titulky je velmi podobný tomu ve filmu Modrá Electra Glide (1973), chvilkou téměř totožný. (AlDelon)
Reklama