Režie:
Tom McCarthyKamera:
Masanobu TakayanagiHudba:
Howard ShoreHrají:
Mark Ruffalo, Michael Keaton, Rachel McAdams, Liev Schreiber, John Slattery, Brian d'Arcy James, Stanley Tucci, Doug Murray, Sharon McFarlane (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Mark Ruffalo, Michael Keaton, Rachel McAdams a Liev Schreiber v hlavních rolích skutečného příběhu, ve kterém reportéři amerického deníku The Boston Globe odhalili masivní skandál zneužívání nezletilých představiteli místní arcidiecéze. Případ neměl dopad pouze na pár obviněných duchovních, ale otřásl celou katolickou církví. (Falcon)
(více)Videa (20)
Recenze (782)
"Během vyšetřování Porterova případu povolal doslova Boží hněv na Globe." Boha mám rád, občas si spolu povídáme, někdy se i zasmějeme, ale vždycky počkám až On přijde za mnou a nechodím se s ním spojovat přes církev, která si na to vymyslela monopol. Církev zkrátka rád nemám a zejména nesnáším její manažery. A o ty tady jde především, neboť právní krytí pedofilie zbloudilých oveček a shnilých jablek mi dost připomíná hřích. A proto vyjadřuju poděkování týmu Spotlight za jejich mravenčí práci, díky které to celé ejakulovalo na boží světlo. Je jen škoda, že to Papež se svými kardinály, patriarchy, arcibiskupy a podobnou verbeží zase nějak politicky zamete pod koberec. Ale pokud někdo potřebuje pomoc při ztrestání arogantního pitomce monsignora Halíka, tak si kvůli tomu od něj své tělesné otvory nenechám protáhnout, ale ruku k dílu rozhodně přiložím. ()
„Víte, církev chce, abychom uvěřili, že jde jen o pár shnilých jablek. Ale ten problém je mnohem větší.“ O tom, jak je téma filmu důležité, asi netřeba polemizovat. Co se týče četnosti produkce takovýchto snímků, člověku se chce říct „jen houšť a přitvrdit“. Což je právě jeden ze 2 menších problému Spotlight. Spoléhá se (leckdo by asi dodal, že oprávněně) na sílu tématu, a tím končí. Snad jsem moc náročný, ale přece jen bych ocenil lepší práci s emocemi (přitlačit na pilu). Ne že by se mnou film citově nepohnul, ovšem čekal bych, že mě vtáhne (a vyprovokuje) přece jen o něco víc. Druhý problém je už spíše malý detail a týká se trochu naivní otevřenosti některých zainteresovaných (např. pánbíčkář, který se ve dveřích svého domu bez větších vytáček dozná úplně cizí ženské od novin…ehm?!). Což je zbytečná kaňka, protože film se jinak jeví velmi realisticky, myslím tím co do popisu novinářské práce a získávání nových důkazů. Proto dávám „pouze“ silné 4*, jinak jsem byl velmi spokojený. „Žádní demonstranti.“ - „Jo. Asi jsou ještě v kostele.“ ()
Dost zajímavý námět, bohužel hodně špatně zpracovaný. Roztahaný do dvou hodin, kde jsem se prostě místy nudila. Hned od začátku na nás navalili spoustu jmen, ve kterých jsem se nevyznala a pak jsem až do konce filmu tápala o kom to vlastně mluví. V celém filmu vlastně nebyla žádná "akce" pořád se jen pátralo a pátralo a nic víc. Herecké výkony mě pak taky příliš neoslnili. Bylo to obsazené dobře a herci to tedy zahráli obstojně, ale žádné výkony století se nekonali. 2* ()
║Rozpočet $20miliónov║Tržby USA $37,256,577║Tržby Celosvetovo $49,525,001▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ jednoznačne zaujímavá a kontroverzná téma a obsadenie je priam delikatesa ale chýba mi tam viac napätia, či scén ktoré by skutočne dostali človeka do kolien, lebo tieto dialógové výmeny až tak nenasýtili moje vnemy /65%/ ()
Ou-em-dží, tolik jmen v jedný větě nepadlo snad ani ve druhý řadě True Detective, ty bláho. Nebudu lhát, že jsem se občas pekelně neztrácel, nakonec to ale všecko stejně bylo sympaticky srozumitelný. Film roku za mě nicméně rozhodně ne, a to z jednoho zásadního důvodu: vůbec to totiž netoužím vidět podruhý. Generický drama odvyprávěný s jistotou zkušenýho profesionála až na herecký výkony (Ruffalo!) kupodivu skoro ničím nepřekvapilo. A jak ve filmu není překvápko, nadšením do stropu neskáču. Já vim, po těch letech už to nejni tak snadný, že jo, ale stejně... ()
Galerie (53)
Zajímavosti (23)
- V době uvedení filmu Michael Rezendes (Mark Ruffalo) pracoval stále v týmu Spotlight, a to jako jediný z novinářů, kteří se tehdy podíleli na odkrytí skandálu. (bohyyy)
- Režisér Tom McCarthy označil Rozsudek (1982) Sidney Lumeta a jeho styl režie za významný inspirační zdroj pro svůj film. (bohyyy)
- Skutečný Walter Robinson o svém představiteli Michaelu Keatonovi řekl: "Byla mi odcizena má osobnost. Kdyby Keaton vykradl banku, policie by hned v želízkách vedla mě." (Kucndo)
Reklama