Reklama

Reklama

Zkáza krásou

  • Slovensko Zkáza krásou (více)
Trailer

Obsahy(1)

Lída Baarová. Herečka, pro kterou byla její krása největším darem i prokletím zároveň. Mladá a atraktivní dívka se rychle stala největší československou filmovou hvězdou a dokázala si podmanit i nejobávanější muže své doby. Vztah s ministrem říšské propagandy Josephem Goebbelsem z ní však obratem učinil národního nepřítele a symbol kolaborantství. Dokumentaristka Helena Třeštíková se s Baarovou setkala v jejím zahraničním exilu. Na sklonku hereččina života natočila otevřenou zpověď kdysi milované a následně zatracované hvězdy na pozadí unikátních materiálů z několika evropských filmových archivů i ukázek slavných rolí Lídy Baarové. Příběh sebedestruktivní lovestory s proporcemi antické tragédie je fatálně spjat s evropskými dějinami a ukazuje mimořádně upřímný portrét ženy, jíž na vrcholu kariéry ležel svět u nohou. O to monumentálnější byl pak její pád do zapomnění a samoty. (Aerofilms)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (170)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Překvapivě nezáživný dokument. O životě Lídy Baarové se tu divák nedozví nic nového a upřímně řečeno celkovému obrazu příliš neprospívá ani sama Baarová, která by si coby vypitá troska čas od času zasloužila otitulkovat, protože jí nebylo příliš rozumět. Vše zajímavé tak obstarávají dobové záběry, které de facto nemají s Baarovou nic společného a pár ukázek z jejích zahraničních filmů. Každopádně tenhle projekt mi i tak přijde absolutně zbytečný a vlastně se jen veze na mediálním zájmu o Renčův film. 30% ()

venison 

všechny recenze uživatele

Rozhodně se nechystám hodnotit samotnou Lídu Baarovou, ale napíšu pár slov k dokumentu "Zkáza krásou".. O Lídě Baarové jsem četla několik biografií, takže jsem se v podstatě nic nového nedozvěděla.. Naopak některé události byly vypuštěny a některých se ve svém vyprávění dotkla pouze na povrchu.. K dokumentu mne dovedl nedávný film "Lída Baarová", protože byl do kin vpuštěn ve stejném roce.. Nechci srovnávat smyšlenou mainstreamovou pohádku a vyprávění pamětníka, ale v podstatě se svou dějovou linií příliš nelišily.. Jakoby oba snímky jely podle stejné šablony.. Asi by mne zajímalo více dětství nebo naopak pozdější životní události, které jsou jen decentně naťuknuté.. Mimo tisíckrát omletý jednostranný příběh by mne zajímal i pohled ostatních pamětníků, korespondence nebo přímá konfrontace s fakty.. ()

Reklama

anli 

všechny recenze uživatele

Helena Třeštíková je ,myslím ,bezesporu jedna z našich nejlepších dokumentaristek.Pro dokument žije a dokumenty prostě umí ,stejně tak ,jako vybírat si zajímavá témata a lidi pro dokument vhodné.To Lída Baarová určitě je ,stejně tak jako celý její život.Nebudu tu rozebírat a mluvit o jedné životní tragédii ,toho bylo napovídáno dost a myslím ,že většina chápe onu těžkou dobu a situaci v níž se život Lídy Baarovíé odehrával.Zajímá mě a vždycky bude onen filmařský pohled a zručné ruce režisárky ,které kouzlí a vypravují k nám divákům.Vcelku se mi film líbil ,ale byl jsem přece jen trochu zklamaný.zejména tím ,že režisérka si příliš často pomáhá dobovými materiály a tak spíše než o jedné herečce ,je film o době v které žila.A také nepřestnostmi ,kterých se film dopouští (Wanka ,Kopecký ,Lamač ,Slavínský atd.).To by se dokumentu stávat nemělo.Stejně tak výpověď samotné Baarové je útržkovitý a roztěkaný a neucelený.něčemu se věnuje příliš ,něčemu vůbec a tady měla nastoupit režisérka a věci a myšlenky utřídit a ucelit ,což se bohužel nestalo.Jinak je dokumet vcelku příjemně natočen a jistě se stane výpovědí té doby ,vhodné pro výuku do škol ,či připomenutí jedboho životního osudu na pozadí největších politicklých změn v Evropě v průběhu dvacátého století.Dávám 60% bez bázně a hany a jdu se mrknout na film Filipa Renče ,abych mohl srovnávat a zjistit ,jestli se v u nás kostýmním velkofilmům daří. ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Z celého Třeštíkové a Hejnova dokumentu o Baarové je paradoxně nejzajímavější to, co přímo o Baarové není... Málo známé záběry ze zákulisí filmového průmyslu 30. let, kamerové zkoušky, ukázky z málo známých italských filmů, dobové týdeníky, projevy... Jakmile mluví LB nebo je řeč o LB, Třeštíková lacině zvýrazňuje pouze bulvární složku jejího životního příběhu, který je navíc vyprávěn nekonzistentně, neúplně, povrchně až zkreslujícím způsobem. Pro mě osobně je její slavné milenectví s dr. Goebbelsem nezajímavé a to, co v (nejen) jeho kontextu je skutečně důležité a významné, Třeštíková ve filmu nijak nezmíní. Tedy jestli/jak byla využívána německou propagandou, jak ji vnímali filmoví diváci, jaké měly její filmy kritické ohlasy, jaká byla její společenská role, pracovní vztahy s jinými tvůrci, vliv rodinné anamnézy (častých duševních poruch v rodině) na její kariéru...atd. atd. Dobová atmosféra je naznačena díky archivním záběrům relativně dobře, ale role Baarové v jejím kontextu je prakticky zamlžena. Skoro se až chce říct, že tento film o LB je zoufale zbytečný, protože značnou část materiálu už Třeštíková publikovala před dvaceti lety a nic nového už nepřináší. Problém samozřejmě je, že LB si svůj příběh vypráví sama, přičemž celou dobu vlastně jen sledujeme starou nešťastnou ženu se silnou poruchou osobnosti a problémy s alkoholem (což Třeštíková strašně lacině zdůrazňuje dlouhým záběrem na to, jak Baarova pije becherovku přímo z lahve nebo si zapaluje cigaretu na špatném konci). Baarová v kouřovém dýmu pouze zvýrazňuje svůj talent a krásu, vypráví nedůležité historky svých mileneckých eskapád, případně odpovídá na režisérčiny banální dotazy. To je ale trochu málo, ne? ()

zette 

všechny recenze uživatele

Podle me se jedna o prohospodareny potencial a de facto i pouzity material, coz je obrovska skoda... Tim ovsem netvrdim, ze je to uplne spatny dokument. Trochu zasveceny divak se moc novych informaci nedozvi a ten neznaly se zase ve filmu snadno ztrati. Pouzite dobove snimky hodnotim jako to nejlepsi, co se v tomto dile objevi. Urcite hodnotna je i zpoved samotne Lidy Baarove, i kdyz vuci jejimu veku uz mluvila trochu z cesty. Presto me dokazala nasrat, jak rikala, ze nekde po valce jako stvanec dostala na jidlo konzervu, kterou by ani pes nezral, ale o rautech s Goebbelsem za valky, kdy pul Evropy hladovelo si uz asi nevzpomnela. Jako herecku ji mam samozrejme rad, ale tady Trestikova slapla trochu vedle. ()

Galerie (14)

Související novinky

Je tu pátý ročník My Street Films

Je tu pátý ročník My Street Films

13.04.2018

Již popáté vyzývá projekt My Street Films všechny aspirující filmaře, aby do 22. dubna odevzdali svůj námět na krátký dokument. Autoři osmi nejlepších námětů získají možnost zúčastnit se zdarma… (více)

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

14.07.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama