Reklama

Reklama

La La Land

  • USA La La Land (více)
Trailer 5

Moderní pojetí klasického hollywoodského milostného románu umocněné skvělými písničkami doprovázenými velkolepými tanečními čísly líčí vášnivý milostný vztah od něžného vzrušení rozvíjející se lásky až po trpké zklamání z velkých ambicí. (Freeman Ent.)

Videa (26)

Trailer 5

Recenze (1 159)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Bylo nebylo, jednou takhle na vánoce na jedné z ucpaných highways v šíleném kalifornském pařáku se seznámí dívka s mladíkem. Seznámí se zvláštně... On ji vytroubí, ona mu ukáže fakáče. On je pianista snažící se v době salsy hrát po klubech jazz, ona chce být herečkou a jede na další z nekonečných komparzů, kde jí nakonec vždy řeknou - ne děkujeme. Takhle nějak začíná ona milostná romance. Hned v zácpě máme první píseň i tance a celé to bylo takové přibarvené aromatizované. Barevná auta, barevně odění lidé navíc v rámci korektnosti různých barevných pletí v letním vánočním prostředí... Zkrátka jsem si říkal eh.. co to ? Jak se rovíjí romance dojde i na další song na vyhlídce a tam už jsem krapet chytil slinu, protože se pár pokoušel stepovat a tančit. Aby bylo jasno, já rád jazz (i když raději mám swing) a staré klasické americké muzikály miluji. Proto jsem se neustále nemohl zbavit nutnosti srovnávat. A aby bylo ještě jasněji, líbí se mi hezké ženské a ať jsem dělal co jsem mohl, krásku jsem v hlavní hrdince hledal těžko. Emma Stone je taková typová obdoba Denise Richards ovšem po dekompresi kdy jí tak nějak vylezly oči z důlků a tlak jí způsobil předkus. Naštěstí to zachraňovala hezkou postavou, hezkým hlasem a uměla se i hýbat. Od poloviny filmu sledujeme romantické drama, kdy hrdinové ví co by dělt profesně chtěli, dělají profesně co nechtějí, ale toho vysněného se jim nedaří dosáhnout. Každý sám cítí, že na sobě děláním něčeho jiného (v případě klavíristy dokonce hraní hudby, kterou opovrhuje) páchají na sobě zradu. Ale takový je reálný život. Film je rodělen do čtvero ročních období, přičemž mezi podzimem a závěrečnou zimou uteče 5 let. Muzikálovým film začne být zase až ke konci, který mne konec opravdu dostal. Byl totiž naprosto reálný, ze života. Žádný Hollywood. A uvědomil jsem si, že vlastně bylo dobře, že Emma Stone není žádná kráska, protože i tím vlastně celý film získal punc reálnosti. La La Land je o dvou lidech, kteří se potkají, snaží si plnit své sny a když se jim to nedaří, vzájemně se podporují byť to pro ně znamená odloučení a zásadní změnu.... Víte, byl jsem na tuhle ,,nádheru'' velmi zvědavý. Oscarová záležitost, všemi opěvovaná, říkal jsem si ha, jak to projde u mne a nasadil jsem opravdu jemné síto pro kritiku. A ono je to opravdu dobré, ale došlo mi to až na konci. A dobré je to jako celek , nic z toho nevyčuhuje. Je to dobrý film, není to muzikál jak jsme zvyklí, je to něco jiného. Ale ten film je vlastně i o tomto žánru hollywoodských muzikálů a snad i umírajícím jazzu (i když ten je nesmrtelný). Nicméně myšlenka byla zajímavá, lpěním na tradicích a ortodoxním vyjadřování tvoříme konzervu. Nejdeme s dobou. Staří sem tam ochutnají, ale mladí raději čerstvé. A pokud se jim cokoliv staré, čerstvě neupraví, nebudou mít o to zájem. A týká se to prakticky všeho. Jazzu, muzikálů, historie... Šiřme vše mezi mladé, upravujme, ale neprzněme! Až se zapomene, bude jedno jak dobré to bylo! Dávám za 5 zatroubení klaksonu ! * * * * * () (méně) (více)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Příliš málo muzikál či naopak až příliš muzikál. Těžko říci. V první třetině jde ještě o regulérní muzikál, kde jedno skvěle zrežírované hudební číslo na jeden záběr střídá druhé. Jenže pak se zpěv vytrácí a zůstává zaláskovaný (a vizuálně kochavě nádherný) hold technicolorové éře Hollywoodu a klasickému jazzu. Sice stále v podobě hudebního/tanečního filmu, ale nikoli muzikálu v pravém smyslu. Nebo naopak je tu písní přespříliš a úvodní třetina se měla rovněž obejít bez nich jako většina zbylé stopáže. Rozhodně to však mělo být o patnáct či dvacet minut kratší. Trn z paty tomu ovšem vytrhává hořkosladké "vždycky budeme mít malovanou Paříž" finále. Tam bych tomu odpustil první poslední. ()

Reklama

Traffic 

všechny recenze uživatele

Po nadhodnocovaném, exhibicionistickém Whiplashi se u mě Chazelle plně rehabilitoval. Pokud La La Land byl tím, k čemu doteď směřoval (debut Guy and Madeline on a Park Bench by o tom vypovídal), pak je všechno odpuštěno. Bál jsem se, jak to bude s tím záměrným amatérismem a autentizací, ale podle mě to funguje výborně - třeba vypadávání z role při společném zpěvu u piána, které by se jindy dostalo až na DVD/Blu-ray do gag reelu, je fakt kouzelné. Zároveň se to pod roušku "nezávislého" pojetí muzikálu nijak nerozpadá, ale naopak to má precizně načasované vyprávění a skvělou kameru a střih. Popravdě nevím, co proti tomu kdo může mít, pokud není zapšklý cynik nebo úhlavní nepřítel jakýchkoli muzikálů. Po velmi dlouhé době hollywoodský film, na který bych s chutí šel do kina několikrát po sobě - takovouhle ryzí dávku dopaminu jsem od továrny snů nedostal ani nepamatuju. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

To se mám jako dojímat nad z prstu vycucanou romancí mezi dvěma nesympatickými narcistními elitáři? Mám se trápit kvůli jejich first world problems? A to ještě ke všemu ve filmu, který má děj navlečený na kostru směšně banální alegorie čtyř ročních období, takže je průhledný skoro jak duch Casper? Tak to fakt ne, ty vole. Chválit by se leccos dalo (namátkou výprava, pár milých momentů, závěrečných zhruba deset minut, které by se sympatickými hrdiny i byly bývaly fungovaly), ale pokud tohle má být bezkonkurenční favorit letošních oscarů, tak potěš kotě. Za mne teda silně NELALA, zklamání jak prase. PS: Pořád uvažuju o tom, proč to na mě nefungovalo (protože jsem si vážně myslel, že mi film sedne). Jako hlavní důvod vidím asi to, že úvodní muzikálově zkratkovité budování vztahu nedokáže /alespoň pro mě/ vystavět dostatečně bytelné základy pro procítění nemuzikálově ambiciózního závěru. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Jubilejní stý komentář u tohoto kousku začnu tím, že se jedná o, stejně jako loni u the Big Short, nejlepší film co jsem letos zatím viděl. HAHA a nyní i bez humoru mohu říci, že ačkoliv nejsem muzikálový nadšenec a krom Moulin Rouge jsem nic zásadního neviděl, La la Land mě k sobě připoutal už od nápaditého začátku a ačkoliv se závěrečný akt poměrně táhl, úplný závěr mě zase téměř natrvalo zarazil do nekomfortní sedačky pražské Lucerny. Miles Teller byl v režisérově prvotině Whiplash skvělý, ovšem zde si ho naprosto nedokážu představit a bez výtečného dynamického dua by ten film byl né-li poloviční. Ryan Gosling je, co se týče uvěřitelnosti a určité neprůhlednosti, jistota a ačkoliv jsem s ním už viděl několik filmů, do kterých se příliš nehodil, absolutně si nedovedu představit nikoho lepšího, kdo by tak výborně a flexibilně sekundoval oscarové Emmě Stone, v jejichž obřích kukadlech jsem se ztratil hlavně v Birdmanovi a nejen tam. Druhým středobodem filmu je vymazlená choreografie v kombinaci s režisérskou vůlí natočit něco neotřelého a zároveň bezprecedentního, jejíž každý záběr ladí a koresponduje s výtečnou kamerou, která jestli toho zlatýho plešouna nezíská, tak už fakt nevím (získalo! :D). Tomuhle nemůže konkurovat ani dvojnásobný vítěz Roger Deakins ani Arrival jakožto největší želízko v ohni. Damien Chazelle se u mě stává dalším filmařem, u něhož budu sledovat každý nadcházející projekt, ať už bude o čemkoliv. 9/10...[4.1.2016_ČSFD projekce_kino Lucerna] ()

Galerie (60)

Zajímavosti (58)

  • Režisér a autor scenára Damien Chazelle sa snažil La La Land natočiť v Hollywoode už niekoľko rokov, ale o muzikál zo súčasnosti a bez slávnych melódií nebol záujem. Raz sa mu podarilo zaujať producentov, lenže tí chceli niekoľko zmien. Komplikované úvodné číslo sa malo zmeniť, rovnako tak nie úplne romantické finále a hlavný hrdina mal byť namiesto džezového hudobníka drsnejším rockerom. Z toho Chazelle vycúval a keď jeho iný hudobný film, Whiplash (2014), uspel u divákov a kritiky, mohol konečne natočiť La La Land podľa seba. (Raccoon.city)
  • Tanečné čísla nacvičovala dvojica celé dva mesiace, a hoci Emma Stone (Mia) už mala nejaké skúsenosti z tejto oblasti, step bol pre ňu úplnou novinkou. (leila22)
  • Emma Stone má s postavou, ktorú stvárňuje vo filme veľa spoločného. Mia nedokončila školu, aby si v L.A. splnila svoj sen stať sa herečkou, rovnako ako Emma Stone, ktorá v 15. rokoch predčasne ukončila školu a odsťahovala sa do L.A. s rovnakým cieľom. (Lulu13)

Související novinky

Jimmy Kimmel bude zachraňovat Oscary

Jimmy Kimmel bude zachraňovat Oscary

07.11.2022

Podoba oscarového ceremoniálu se po několika velmi hrbolatých ročnících vrací aspoň trochu k normálu, nebo se to tak v tuto chvíli alespoň zdá. Po čtyřech letech, kdy se předávání světově… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

31.12.2021

Přichází den, kdy se každoročně obracíme na nejoblíbenější uživatele, aby se nám svěřili se svými topkami 3 filmů (a případně 3 seriálů) uplynulého roku. Od loňska je navíc doplňují i vybraní… (více)

Nová hraná Sněhurka našla představitelku

Nová hraná Sněhurka našla představitelku

23.06.2021

Už brzy hodlá Disney do kin vytáhnout i jednu ze svých největších klasik. Po hraných adaptacích slavných pohádek jako Lví král, Popelka či Mulan totiž do kin dorazí také plánovaná Sněhurka a sedm… (více)

Hraná Sněhurka našla režiséra

Hraná Sněhurka našla režiséra

30.05.2019

Režisér Marc Webb se navždy zapsal do paměti fanoušků originálních romantik jako tvůrce 500 dní se Summer. Jeho dva spidermanovské pokusy s Andrew Garfieldem a Emmou Stone v hl. rolích už ale takový… (více)

Reklama

Reklama