Reklama

Reklama

Dva mladé páry se vydávají pátrat po životě místní legendy zvané doktor Satan. Cestou naberou stopařku Baby a ta jim poté, co se jejich auto rozbije, nabídne, aby přespali v domě jejích rodičů. Tak se čtyři přátelé seznamují s vražedným klanem Fireflyových a jejich domem tisíce mrtvol... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (1)

Trailer

Recenze (422)

POMO 

všechny recenze uživatele

Technicky amatérská vykrádačka prvního Texaského masakru (1974), ale zábavná a dělaná s láskou (k hnusu, násilí, krvi a sadismu). Humorným tónem dostatečně odlehčená na to, aby ji nešlo označit za zvrhle úchylnou, anebo jí brát jakkoliv vážně a být z ní “hororově vyděšen”. Nihilistický redneck rampage. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Rob Zombie nikdy nebol a nebude moja krvná hororová skupina (až na pár výnimiek). A okrem toho pri sledovaní tejto jeho prvotiny ma napadlo, že sa vlastne vo svojej ďalšej hororovej tvorbe nikam neposunul, vrátane tých vecí, ktoré sa mi od neho páčili. Jeho hororový motív je stále ten istý - len samí pošukovia, klauni a podivíni, ktorí akože robia hororové divadlo. No stále je to také "nasilu", smiešne snaživé, bez rozumu, bez atmosféry a bez napätia. Len hlava nehlava mäsiarčina, ktorá však ani z toho gore pohľadu moc nezaujme. Proste nezdieľam jeho hororové predstavy, už som si tým istý. A žiaden hold som si tu nevšimol, len strašnú otravu a nudu. Na hranici odpadu. 20/100 ()

Reklama

Němi 

všechny recenze uživatele

Jiny "reziser z lidu" Tarantino sve uhlazene filmy toci jako pocty, Zombie na to jde sympatictejsi cestou a primo pokracuje ve slepejich hororu ze 70. - 80. let. Znamena to mile vyzivani se v neomezenem nasili, kozy, lunaparkovou pokrivenost a barevnost, ale i scenar slouzici vic jako seznam mist k vrazdeni, nez jako pomucku k vypraveni pribehu. Ale co uz, scenar je dnes u vetsiny hororu prezitek brzdici navaznost brutalnich jatek. A tak ho Zombie logicky odstranil. Zcela. Tim vic se polozil do estetiky filmu, ktera jako by vypadla z videa Marilyna Mansona a je opravdu uchvatna. Veskere ty filtry, obracene barvy, pre-/pod-sviceni ve vas vyvolaji znepokojivejsi pocit lepe, nez xkrat videne usekane koncetiny. Ne, ze by se jich Zombie vzdal, jen vam budou docela ukradene, stejne jako ctyrka cestovatelu, ktera si svou zastavku na ceste nevybrala nejlepe. Reziser presunul pozornost na zvracenou rodinku, ktera je stejne bizarni a stylizovana, jako hlavni atrakce Domu hruzy v zabavnim parku. Je sice zabavne je sledovat, bat se ale u filmu ani chvilku nebudete, coz je u hororu velke minus. Nic to ovsem nemeni na tom, ze je Rob Zombie zrucny reziser, ktery presne vedel co toci. Daleko zabavnejsi nez se ale pokouset vzit do sympaticky nadsazeneho filmu, je premysleni o tom, co se mu vlastne rodi v hlave a jestli by se to nemelo odborne prozkoumat. ()

Dever odpad!

všechny recenze uživatele

Soundtrack Scott Humphrey a Rob Zombie: 1. Howdy Folks [0:31] ,2. House of 1000 Corpses - Rob Zombie [3:43] ,3. Saddle Up the Mule [0:17] ,4. Everybody Scream - Rob Zombie [2:36] ,5. Stuck in the Mud [1:16] ,6. Holy Miss Moley [0:16] ,7. Who's Gonna Mow Your Grass - Buck Owens [2:19] ,8. Run Rabbit Run - Rob Zombie [3:01] ,9. Into the Pit [1:21] ,10. Something for You Men [0:20] ,11. I Wanna Be Loved By You - Helen Kane [2:47] ,12. P**sy Liquor - Rob Zombie [4:57] ,13. Scarecrow Attack [2:12] ,14. My Baby Boy [0:14] ,15. Now I Wanna Sniff Some Glue - The Ramones [1:34] ,16. Investigation and The Smokehouse [0:35] ,17. The Bigger the Cushion [2:26] ,18. I Remember You - Slim Whitman [2:03] ,19. Drive Out the Rabbit [0:13] ,20. Mary's Escape [1:19] ,21. Little Piggy - Rob Zombie [3:54] ,22. Ain't the Only Thing Tasty [0:26] ,23. Dr. Satan [0:19] ,24. Brick House 2003 - Rob Zombie/Lionel Richie/Trina [3:48] ,25. To the House [2:29], ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Dům tisíce mrtvol si žádá delší rozbor, proto hodlám srozumitelně pohovořit o tom, kterak se v něm srocuje otázka žánrového filmu v postklasickém Hollywoodu, hororové „camp“ estetiky a rafinované (rapid)montáže - vše v uvedeném pořadí (tři témata = tři odstavce). ____ V postklasickém Hollywoodu spolu soupeří dvě tendence, kterak přistupovat k žánru, a to ironická hybridizace a nová upřímnost. Ironická hybridizace je praktika, jejíž prostřednictvím jednotlivé žánry a žánrové filmy odkazují ke své vlastní historii a vedou referenční dialog vyjasňující spletitost žánru. Naopak prostřednictvím nové upřímnosti se žánrové filmy snaží napojit na na ztracenou autenticitu, která jakoukoliv ironii ve své svaté cestě za ztracenou ryzostí odmítá. Dům tisíce mrtvol je zjevný případ ironické hybridizace, už jen kvůli všemožným referencím na sériové vrahy a přiznaným odkazům k Texaskému masakru motorovou pilou, nebo lépe řečeno snahou vzdát poctu 70s a 80s slasherům a splatterům. Čerpáním z cizích vzorů, děl a starších období ovšem nenahrazuje nedostatek invence tvůrčího týmu, ba právě naopak – Rob Zombie pouze pochopil, že není možné odvrhnout silnou tradici hororů a dělat jakoby nic. Ironické hybridizaci dále nasvědčuje redneckovské „ovzduší“, zjevný humorný nadhled, abstrakce na úkor logiky, uvědomělá kýčovitost, láska k filmu coby možnosti neomezeného, expresivně-metalového vyjadřování a setrvalá opozice vůči všemu vážnému, protože Zombie se svým prvním rodinným „home made“ projektem teprve učil pracovat s filmovým jazykem (se scénami, ne s vyprávěním), objevoval vztahy mezi obrazem a hudbou (jako hudebník s citem pro vizuál k tomu měl jistě co říct) a necítil potřebu realizovat „hororový Tanec s vlky“, tedy onu druhou variantu „nové upřímnosti“. Proto je třeba vnímat Dům tisíce mrtvol ne jako příběh, ale jako konstrukci příběhu z příběhů. Zasazení filmu do rámce Halloweenu zase nabízí odpověď na otázku, proč se Zombie zabývá těmi zdánlivě zbytečnými remakey – evidentně k tomuhle „trick or treat“ tématu nějak bytostně tíhne už od začátku své tvorby; od narození. ____ S výše uvedeným a se způsobem, z jaké perspektivy film Zombie uchopil a posléze natočil, souvisí něco, čemu se v angličtině říká „camp“ estetika – jakýsi vytříbený špatný vkus a meta-kýčovitost; naivní adorace nevkusu. Označuje se tím něco tak špatného a nevkusného, až to je dobré (a ve výsledku to má tedy kladný účinek na obecenstvo, sic o kvalitě díla jako takového se dá polemizovat). Odtud plyne rozpor ve větě: „I hated the movie until I realized how campy it was! Now I think it's great!“, poněvadž pokud na „camp dílo“ nahlížíme z nesprávného „úhlu“, nemůžeme ho docenit. Zombie prostě věděl, že ve 21. století nemůže přijít se seriózním exploitationem, poněvadž by to bylo trapné, stejně jako to věděli tvůrci Smrtonosné pasti 4 nebo Indyho 4, jejichž díla tematizují vývoj a historický kontext svého hrdiny a fikčního světa, jež obývá. S tím vším souvisí pojem zvaný hyperrealismus, který odhaluje, že realita, jak jsme zvyklí vidět, je výsledkem mechanické manipulace. Hyperrealismus dává okamžitě najevo, že říká lži a nehraje si na neporušený a dokonalý iluzorní svět, schopný utopit diváka ve své fikci a poté ním manipulovat (právě proti tomu bojoval Haneke ve Funny Games). Hyperrealismus sice není v tomhle filmu tak zřetelný, protože pokud některé postavy promlouvají do kamery, což je v kinematografii neoddiskutovatelné tabu, fikce se tím neruší, ale je to cítit z přístupu, jehož je Zombie zastáncem. Závěr z toho je tedy ten, že žánrová ironická hybridizace, camp estetika a hyperrealismus představují tři úzce související způsoby, kterak se dají natáčet moderní, uvědomělé a důmyslné filmy, které dovedou skrze tematizaci žánru a filmu coby sociokulturního, historicky proměnlivého média odvyprávět zcela regulérní a zajímavý příběh. A Rob Zombie to moc dobře chápe, protože všechny tři způsoby důsledně využívá. ____ Ohledně montáže (střihu) nezbývá než vzpomenout Sama Peckinpaha, jehož stylistiku Dům tisíce mrtvol se vším všudy přebírá. (i) Za prvé to jsou různé vsuvky vložené do sekvencí, tzv. percepční šoky a náhlé porušení běžného vyprávění, navozující dojem fyzičnosti a kinetiky, třeba „argentovské“ psychoanalytické střídání modré (rozum) a červené (duše) barvy, nebo ty náhlé výstupy klaunů v manéži (čti: heavymetalových zpěváků na koncertě), ale co je nejzajímavější, z těchto vsuvek se často - nikoliv však pokaždé - vyklube nová scéna. Někdy jde tedy pouze o vsuvku a jindy zas o začátek nové scény, z čehož je zřejmé, že Zombie o filmovém jazyku důkladně a často i inovativně přemýšlí. Delší percepční šoky jsou často vystavěny v duchu „heavy metal video" mentality přes rapidmonáž, což je technika kratších sekvencí složených z krátkých záběrů, které na sebe nemusí vázat ani obsahově, ani pohybově, naopak jejich předmětná náplň se markantně liší. Tyto záběry sdělují divákovi určitý dojem nebo pocit a často kopírují těkající mysl postav, čímž pádem je snazší se s nimi ztotožnit. (ii) Za druhé charakterizuje montáž filmu radikální časoprostorové zkreslení. Jde o to, že přesun hlavních hrdinů probíhá z prostředí, kde má čas svůj význam, do prostředí, kde význam nemá, to jest do vidlákova, ale paradoxně právě tam začne jít o čas v největší možné míře, neboť hrdinům se čas krátí, utíká jim a s tím se blíží jejich smrt, proto se snaží čas prodloužit, aby zemřeli později, ale protože jsou na místě, kde jak řečeno čas není, tak se jim to jednoduše nedaří. Naopak ryze prostorové (a velice mazané) deformace jsou zřejmé třeba v momentě, kdy se uzavřený dům hrůzy z počátku filmu přesune i ven, viz průjezd zahradou končící rozmláceným autem. Ovšem když jsme u těch „hlavních kladných hrdinů“, je třeba si uvědomit, že u Zombieho to je prohozené. Klaďáci jsou záporáci a obráceně, respektive je nutné stát při sledování na straně záporáků, stejně jako na jejich straně stojí režisér (i jeho manželka je obsazená na straně zla), protože jinak si film neužijete. V tom vězí jedna z nekonvekčností Zombieho přístupu, v té adoraci záporáků a v odstředění onoho revenge z exploatace, které mu jinak přináleží. Ačkoliv na druhou stranu vypravěč sleduje téměř veškeré dění z perspektivy klaďasů, čehož důsledkem je zvláštní asymetrie; opojný střet metalistického (satanistického) a hollywoodského (etického) stylu a uvažování. () (méně) (více)

Galerie (60)

Zajímavosti (29)

  • Jake McKinnon, hrající ve filmu postavu Profesora (zrůda útočící na Denise sekerou) údajně přes svou masku viděl tak špatně a sekera, kterou se oháněl, byla skutečná, že hrozilo vážné nebezpečí poranění herečky Erin Daniels. Rob Zombie se k tomu později vyjádřil, že to sice neměl nijak pojištěné, ale prostě doufal, že se jí podaří ve správný čas vyhnout. (Othello)
  • Záběry z domácích videí rodiny Fireflyových ve kterých mluví do kamery, jsou inspirovány podobnými nahrávkami, které natáčeli příslušníci sekty Charlese Mansona. (Othello)

Reklama

Reklama