Reklama

Reklama

Paříž 1991. Mladý detektiv Charlie řeší svůj první případ, vraždu mladé ženy. Při studiu podobných případů odhalí řadu podezřele podobných úmrtí. Dlouhých osm let je jediným, kdo věří v existenci sériového zabijáka. Vražd přibývá, intervaly mezi nimi se zkracují a Charlie se stává architektem jednoho z nejkomplexnějších pátrání, které kdy francouzská policie vedla. Film, inspirovaný skutečným případem zabijáka Guye Georgese, sleduje deset let usilovného vyšetřování. (Film Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (99)

Lukoboss 

všechny recenze uživatele

Francouzi tohle umí. Takový ty oldschool poctivý kriminálky jim prostě vždycky šly a tady to není jinak. Případem se probíráme od začátku spolu s novým kolegou oddělení, kterej se stane maličko posedlým tím, aby vraha dostal. Ať se snaží, jak se snaží, tak cesta není jednoduchá a vždycky, když to už vypadá, že ho mají, něco tam nesedí. Toto je ovšem taky trochu kámen úrazu, protože se celou dobu tým detektivů spíš neúspěšně probírá případama zavražděných dívek, nedaří se jim moc ani případy spojit dohromady, no a aniž by došlo k nějakýmu zásadnímu objevu nebo zvratu, přijde obvinění, zatčení a soud. Je to takový z ničeho nic. Ale chápu, že to byla doba, kdy se s DNA až tak moc nepracovalo a asi to svým způsobem ve Francii byl i určitej průlom v dokazování trestných činů. Každopádně atmosféra je parádní jako za časů A. Delona a jemu podobných, takže zaujetí filmem určitě není malý, naopak dneska se tenhle čistej krimi žánr už moc nevidí. P.S. Trochu mně přišlo, že vrahovi obhájci ho až tak úplně nehájili - aspoň to tak působilo. ()

angel74 

všechny recenze uživatele

Zdá se mi šílené, že film vychází ze skutečných událostí, brutalita vražd mě totiž docela šokovala. Jinak ale Případ SK1 ničím nevybočuje z běžného standardu obdobně laděných kriminálek. Další problém vidím v tom, že ústřední postava detektiva pátrajícího po sériovém vrahovi žen je dost nevýrazná, a to i přes jistou podobu s Alainem Delonem. Za zmínku snad jedině stojí Adama Niane, který podal vynikající herecký výkon v roli zabijáka Guye Georgese. (65%) ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Tomuhle se říká kvalitní evropská filmařina. Na rozdíl od mnohých jiných filmů se zde střídají linie vyšetřování a zároveň soudu, díky čemuž divák zná obžalovaného a nemá až tak moc důvodů pochybovat. Čímž ovšem nuda nenastává. Vyšetřování je komplikované, mrtvol přibývá, provázanost mezi nimi hapruje a kriminalisté chvílemi připomínají spíš uzlíčky neštěstí než suverénní tvrďáky. Což se jim promítá i do jejich osobního života. Zároveň člověk sleduje příběh morálního dilematu „ďáblových“ advokátů, kteří pochybují čím dál víc. Kruh vyšetřování i soudu se však postupně uzavírá…jistá zdejší přirovnávání k Zodiacovi od Finchera nejsou úplně vedle, mě ovšem Mistrův kus spíš zklamal, zatímco Případ SK1 dost bavil. Přesto k úplné spokojenosti mi něco bránilo. Především to byla nepřehlednost. V datech, obětech, ale po jistou dobu i podezřelých. Nemyslím si, že bylo úplně nutné stále přeskakovat od jednoho k druhému. Na druhou stranu je to má víceméně jediná výtka této poctivé francouzské kriminálce, kterou hodnotím silnými 4*. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Nemám problém považovať tento film za mimoriadny a prideliť mu príslušný počet hviezdičiek. Vrátil ma do rokov keď francúzske a talianske kriminálky s legendárnymi hercami kraľovali žánru. Na tomto filme ma zaujalo nielen vyčerpávajúce a dlhodobé pátranie po sériovom vrahovi, s množstvom nádejných stôp i sklamaní a zničujúcim vplyvom na život, rodiny i psychiku zainteresovaných policajtov, ale aj snahy o preniknutie do psychiky podozrivého v záujme dosiahnutia jeho úplného priznania. V titulkoch ma zaujalo, že tento sedemnásobný vrah môže v tomto roku požiadať o prepustenie. Nikdy nepochopím, ako je možné uplatňovať nejaký zvrátený humanizmus a veriť v akési "polepšenie" sedemnásobného vraha. ()

BoXBe 

všechny recenze uživatele

Mnohovrstevnatý příběh. Atmosférou připomene české kriminální klasiky - přesahem do soudní síně Dobrodružství kriminalistiky, přiblížením mnohdy zdlouhavého procesu vyšetřování Malého pitavala z velkého města, včetně Dietlovského přístupu k postavám. Po pravdě, on ale Případ SK1 vůbec není malá a zanedbatelná kriminálka. Jak se vrství oběť za obětí, houstne atmosféra, na kterou upozorňují vedlejší postavy už v úvodu filmu, a pro ty, kdo jako já, případ neznají, to začíná být napínavá podívaná, včetně nejistoty, kdo na konci vyšetřování vypadne jako viník, bez ohledu na paralelně běžící soudní proces v jiné časové rovině. Evropský styl vyprávění  je po kvantech hollywoodských rutinních, i když kvalitních filmů a seriálů, osvěžující a přitom epicky udržel pohromadě roky vyšetřování s řadou obětí, přičemž umožnil a vymáčknul na minimalistické ploše z herců opravdu silné charaktery, které by v nějakém fiktivním světě měly potenciál na pět pokračování. Film zvládá i rutinní práci kriminalistů vyprávět poutavě a pokud má někdo klid a dobrý obraz, musí docenit všechno od kompozic, přes plíživě napínavou hudbu, až po průvodcovství po Pařížských ulicích, které potěší každého, kdo tam dlouho nebo nikdy nebyl, včetně příjemných střešních perspektiv. Význam SK1 jsem si vyzradit před puštěním nenechal , nejde o nic překvapivého, ale vyplatí se filmem nechat vést, čím méně toho divák ví, tím více jej odlupování jednotlivých vrstev bude zajímat a v rámci možností a hororových jatek i "bavit". Ve výsledku opravdu výtečná krimi evropského střihu, na kterou se s chutí podívám znovu, nejen kvůli atmosféry a Paříže, ale i kvůli silnému závěru u výpovědi a v soudní síni. Po prvním shlédnutí a při prvních dojmech hodnotím hodně vysoko. VOD Dostupné toho času na Edison Online: https://edisonline.cz/vod/detail/pripad-sk1-online-22791 ()

Galerie (16)

Zajímavosti (11)

  • Režisér Frédéric Tellier chcel čo najviac využiť skutočné kulisy súvisiace s prípadom. Vo filme sa objavuje teda ten istý porotný súd, kde bol súdený Guy Georges: „Všetko bolo také skutočné a z dobrého dôvodu, jednoznačne sme sa chceli vyhnúť dramatizácii. Tá veľká slávnostná miestnosť s presklenou klietkou pre obžalovaného vzbudzovala u nás úprimnosť.“ (Arsenal83)
  • Na ilustráciu desiatich rokov, ktoré počas filmu ubehnú, využil Frédéric Tellier zmenu obrazu. Staršie zábery sú ešte "zrnité", charakteristické pre deväťdesiate roky. Ako čas plynie, je obraz stále jasnejší, pretože sa objavilo už HD. (Arsenal83)

Reklama

Reklama