Série(4) / Epizody(36)
-
Labyrint (2016) - 10 epizod
-
Dveře (2018) - 10 epizod
-
The New World (2020) - 8 epizod
-
The Choice (2022) - 8 epizod
Obsahy(2)
Seriál inspirovaný stejnojmenným filmem z roku 1973, který napsal a natočil Michael Crichton, pojednává o futuristickém zábavním parku obydleném robotickými bytostmi. Vítejte ve Westworldu! Poznejte svět, který uspokojí všechny vaše touhy... Dramatický seriál z produkce HBO je temnou odyseou, která nás zavede do počátku umělého vědomí a evoluce hříchu. Westworld nám představí svět, kde se protíná blízká budoucnost s minulostí, s níž se dá dle představivosti manipulovat. Svět, ve kterém lze splnit každou lidskou touhu, ať už ušlechtilou, nebo zvrhlou. (HBO Europe)
(více)Videa (37)
Recenze (560)
Jubilejní 300. komentář. Komentář píši po 4 viděných dílech a nebude tak plně odrážet finální dojem. Pro případné zájemce je seriál je mixem Firefly (westernové prostředí), Battlestar Galacticy (klony lidí) a GOTů (sex a násilí) a samozřejmě filmové předlohy, což dává dohromady skvělý mix. Vypíchnout musím po vizuální i hudební stránce úžasnou úvodní znělku (hudbu skládal Djawadi, co dělal GOT) a velice zajímavý casting (Harris, Hopkins, Marsden, Newton a další). Zvolený námět má navíc téměř nevyčerpatelný potenciál. Doufejme, že bude plnohodnotně využit a neskončí ve slepé uličce. Rozjeté je to zatím víc než skvěle.. EDIT: Viděna finální epizoda první série. Spokojenost zůstala. Jenom možná škoda, že finále skončilo tak otevřeně. Přesto 91% ()
Westworld je zábavní park, který návštěvníkům dopřeje realistické zážitky z dob starého amerického západu. Zdá se, že vše bezproblémově funguje, ale po poslední programové aktualizaci se začnou někteří androidové chovat zvláštně... Ten humbuk okolo si tahle série od HBO vůbec nezasloužila. Myšlenku to mělo, ale určitě by šlo celý příběh odvyprávět mnohem rychleji, aby divák nemusel sledovat tolik obsahové vaty. S další sérií v tuhle chvíli nepočítám, ale nikdy neříkej nikdy. Zhlédnuto 10 epizod z 1. sezóny. ()
Kvalita stúpa časom a na konci sú tie najlepšie diely. Sú plné zvratov, prekvapení, možno i šokových rozuzlení. Trochu som sa obával, že tento sci fi žáner ma neosloví a prvé tri časti naozaj boli také suchšie. Avšak potom, keď roboti nadobúdajú vedomie, a všetko do seba začne pomaly zapadať, sa to rozbehne jedna radosť. Hlavne Harrisova postava je top v tomto seriáli a jej odhalenie jedným z vrcholom série. Podobne aj Hopkinsovo vyvrcholenie jeho hry. ()
Možná, že byla chyba sledovat Westworld tak, jak se vysílal a nepočkat si, až bude série kompletní a potom jí dát "na jeden zátah"... Takhle mě Westworld úplně nepohltil a i když je příběh zajímavý, nemohl jsem si pomoct a přišlo mi, že se místy až moc plácá na místě... Co mi také úplně nesedělo, byly zvraty, které se ale rozvíjejí strašně dlouho - žádné BUM! ŠOK! A následné tupé zírání na obrazovku, jako je tomu třeba u GoT, tady to funguje tak, že se méně či více nápadně naznačí a pak trvá pár minut, než se rozvine - a tím pro mě zvrat ztrácí své kouzlo... Vzhledem k tomu, jak končí první série, tak ani nevím, jestli chci případně koukat na další... Sečteno podtženo: Zajímavý projekt, který si mě sice úplně nezískal, ale i tak patřil k tomu nejlepšímu, co se v poslední době na obrazovkách objevilo... ()
"Is this now?" Nejen tato otázka bude po celou dobu sledování trápit každého diváka. Otázek, časových linií, dějových linií a zvratů je zde totiž tolik, že z toho dost možná i náročnějšímu divákovi jde hlava kolem a ani se moc nedivím těm, kteří se sledováním sekli, Westworld je ukázkovým příkladem seriálu, který vyžaduje plnou pozornost a u některých epizod opakované zhlédnutí. I kdybyste to ale nepobrali, musíte uznat jednu věc - a to, že je Jonathan Nolan mistr vypravěč, spolu se svým tvůrčím týmem vytvořil náramný seriál, nad kterým musí fandové sci-fi slintat blahem - androidi, umělá inteligence, vzpoura robotů, virtuální realita... a ještě v povedené kombinaci s westernem (upřímně na samotný western bych se asi nepodívala, lákali mě na seriálu právě ti androidi). -------------------- LABYRINT - povinné představení parku, výtvorů, zákulisí, zaměstnanců, hostů. Již od pilotu nastávají první problémy, které zákonitě musí přerůst v tu očekávanou vzpouru - už jen si počkat jak a kdy. Jenže ono je v pozadí mnohem víc a ve finále diváka čeká nejedno šokující odhalení a já sama sebe přistihla nejmíň tucetkrát tiše vyslovit "WTF?" Natěšení na další sérii pak kontrastovalo s naštváním z toho, že to končí zrovna takhle. -------------------- DVEŘE - přestože jsem byla již připravena na vícero časových linií a zvratů, opět mě Nolan a spol. dostali a já nejednou konsternovaně zvedala při sledování boje výtvorů a lidí obočí. I tak se ale neubráním pocitu, že některé linky byly zbytečné a daly se buď zjednodušit nebo sloučit s jinými a seriálu by to přitom nic neubralo - příkladem za všechny budiž výlet do "Šogúnworldu." I já nemůžu než pochválit herecké obsazení: Anthony Hopkins a Ed Harris se zde beze sporu překonávají, ale mě více zaujaly výkony Jeffreyho Wrighta, Shannon Woodward, Thandie Newton, Jimmiho Simpsona, Tessy Thompson, Simona Quartemana a Evan Rachel Wood, z jejíž postavy se ve druhé sérii zvládla stát opravdu zlá svině. Jo a Djawadi opět nezklamal, úvodní znělka seriálu mi při psaní tohoto komentáře zněla v hlavě ;-). Rozhodně jsem zvědavá na další sérii. --------------------- THE NEW WORLD - přesun do reálného světa se i přes pár podivností vydařil a ve výsledku mě asi bavil víc než před dvěma lety druhá série. Nejdřív je třeba pochválit audiovizuální stránku. Moc se mi líbil svět budoucnosti, měl takový kyberpunkový nádech, a to já ráda, klidně bych si takhle dovedla budoucnost představit. Co se týče ostatních efektů, tak bez chybičky, velkej rozpočet je vidět. Co mě potěšilo ještě víc, je originální soundtrack, Djawadi se tady zase vytáhl. Soundtrack je výrazný, obsahuje nejednu zajímavou a podmanivou melodii a skvěle pomáhá dotvářet atmosféru a emoce. Herci opět skvělí, největší poklona tentokrát patří Aaronu Paulovi, Thandie Newton a hlavně Tesse Thompson, protože ať je kýmkoliv, dokáže to spolehlivě a přesvědčivě uhrát. Málem bych zapomněla, Vincent Cassel byl taky dobrý. Musím přiznat, že mi chyběl James Mardsen jako Teddy. Jo a Rodrigo Santoro dost zestárl… Tak jako s hereckými výkony jsem spokojena i s většinou postav – staré jsou pořád stejně dobré (až na Williama) a nové taktéž, oceňuji zejména Serraca a Caleba, u kterého zvlášť potěšilo, že to ve výsledku nebyl jenom Doloresin sidekick, ale že jeho role v příběhu byla (je) dost podstatná. U Dolores mě zaujalo, že i když se celou dobu chová jak pěkná svině, tak nakonec její úmysly nebyly tak úplně zlý (jestli jsem to správně pochopila). K ději: i když je tahle série oproti předchozím dvěma zdánlivě jednodušší a minimálně v první polovině přehlednější (není tu milion časových linek), tak s každým dalším odhalením o fungování a pozadí toho reálného světa se děj stává stále víc zamotanějším, tudíž doufám, že jsem to i tentokrát všechno pochopila tak, jak jsem dle představ tvůrců měla. Vývoj děje jako takový se mi celkem líbil, mám však dvě výhrady: Bernardova a Williamova linka. Tyto dvě linky mi tam přišly zbytečné, jen ředící děj, a to má tahle série o dvě epizody míň než ty předchozí. Ani jeden z nich do děje v průběhu série nijak výrazně nezasáhne a třeba Williamovu terapii jsem fakt vidět nepotřebovala. Potenciál jeho postavy byl podle již v předchozí sérii zcela vyčerpán a Wiiliam tu vůbec nemusel být. Zato Bernard je aspoň sympaťák a jeho osudy mě zajímají. Celkově mě seriál pořád baví a na další sérii se těším, jen se bojím, aby nedošlo ke zbytečnému natahování. ------------------------------- THE CHOICE: I když kvality seriál pořád má, už mě nějak nebaví ta snaha být strašně chytrý a přehnaně komplikovaný. Tvůrci se evidentně snaží šokovat časovými a jinými výraznými zvraty, chtějí jinak vcelku jednoduchý příběh okořenit různými finesami, aby to vypadalo jako intelektuální a filosofický milník mezi seriály. Ale funguje to jen občas a vlastně je to celý jen variace na první sérii, akorát se role obrátily, výtvory se pomstily a teď ve svým parku/světě ovládají lidi. A lidi samozřejmě procitají a začínaj chápat, co se s nima děje. Systém se začíná hroutit a je jen otázkou času, kdy se to podělá úplně. Kvůli podobnosti se zvraty, které v seriálu již proběhly, už děj čtvrté série zkrátka není tak zajímavý, poutavý a ani čím dál složitější kopírování vědomí různých postav tomu nepomůže. Jak je pak těžký poznat, kdo je kdo a kdo je vlastně čí kopie, nejde už moc fandit ani postavám, natož sledovat jejich motivace atd. Samozřejmě se najdou tací jako Bernard, Maeve nebo Caleb, jejichž příběhy mě pořád baví, ale ten zbytek už je jenom vata. Nevím, co bude v další sérii, ale přijde mi, že už není co vymýšlet, že potenciál příběhu o androidech, co nabydou vědomí, už se naplnil a stalo se vše, co jsme čekali, že se stane. Kdyby se už dál nepokračovalo, neměla bych nic proti. P.S.: To s tím ovládáním pomocí včel (čili nějakýho patogenu) a signálů z věže mě už neohromilo, když je to prakticky stejný (čili okopírovaný) jak v patnáctý epizodě seriálu TRON: Povstání. 9/10 () (méně) (více)
Galerie (660)
Zajímavosti (72)
- Herečky Angela Sarafyan (Clementine Pennyfeather), Evan Rachel Wood (Dolores Abernathy) a Shannon Woodward (Elsie Hughes) jsou v reálném světě kamarádky. (pusheen)
- V této epizodě zazní orchestrální verze písně „Paint it black“ od kapely Rolling Stones a klavírní verze písně „Black hole sun“ od kapely Soundgarden. (Epistemolog)
- V této epizodě zazní skladba „Play with Fire“ od kapely Roling Stones. (Epistemolog)
Reklama