Série(4) / Epizody(36)
-
Labyrint (2016) - 10 epizod
-
Dveře (2018) - 10 epizod
-
The New World (2020) - 8 epizod
-
The Choice (2022) - 8 epizod
Obsahy(2)
Seriál inspirovaný stejnojmenným filmem z roku 1973, který napsal a natočil Michael Crichton, pojednává o futuristickém zábavním parku obydleném robotickými bytostmi. Vítejte ve Westworldu! Poznejte svět, který uspokojí všechny vaše touhy... Dramatický seriál z produkce HBO je temnou odyseou, která nás zavede do počátku umělého vědomí a evoluce hříchu. Westworld nám představí svět, kde se protíná blízká budoucnost s minulostí, s níž se dá dle představivosti manipulovat. Svět, ve kterém lze splnit každou lidskou touhu, ať už ušlechtilou, nebo zvrhlou. (HBO Europe)
(více)Videa (37)
Recenze (559)
1. série - Jednoduchý koncept vydřený téměř dokonale s dostatkem vnitřního obsahu, aby se neokoukal. I když byl největší twist čitelný dopředu, zůstala výborná zábava s fantastickými produkčními kvalitami a snovým obsazením. 90% 2. série - Za mě osobně úhyb nešťastným směrem s příliš velkou snahou o hraní si v něčem, co mě v rámci Westworldu nezajímá a navíc takovým způsobem, že jsem si ani nebyl záhy jistý tím, o co tam vlastně šlo a kdo měl jaké motivace. Tvůrčí ambice jsou hezká věc, ale určitá čitelnost a větší diváčnost nutně neznamená, že se člověk podbízí. Někdy to jen může prospět pečlivě piplanému vesmíru. 50% 3. série - Očividná snaha o zpřístupnění v rámci čitelnosti příběhu, pořád se ale nějak nemůžu naladit na to, že seriál Westworld opustil brány lunaparku budoucnosti tak brzo. Tady je sice alespoň určitá snaha o návraty, ale omezují se na minimum lokací. Co kvituji je jasná profilace postav i jejich postojů. Co naopak vůbec nefunguje je natahovaná linka Caleba Nicholse (Aaron Paul), jehož příběh by se dal říci v pěti minutách a místo toho nám tvůrci dokola jenom naznačují (a ještě pořád ty samé scény). Oproti druhé sérii jednoznačné zlepšení, ale že bych hořel zvědavostí, jak tohle dopadne, to příliš ne. Ostatně, strach o postavy už dávno neexistuje, tak proč se vzrušovat? 60%. 4. série. Do sebe zahleděné, plné křečovitých dialogů, které se tak motají v kruhu těkavosti, zmatených myšlenkových pochodů a náznacích, že by z toho Krajčo upletl novou kariéru. A bohužel i dějově slabota, který se zmůže na pouhopouhé vykrádání jiných (Matrix, Moon), případně rovnou sebe sama (první série). Ne že by tu nebyl potenciál, ale toho rádoby intelektuálního balastu, který je všude okolo, je tolik, že se to opravdu pořádně nedá sledovat. Kvůli tomu, že na životě žádné postavy vlivem neustálého oživování nezáleží, je mi dávno jedno, co se vlastně stane. Jen fascinovaně pozoruji, jak se z kdysi možná jednoduchého, ale silného konceptu stala ubíjející tvůrčí onanie, která neustále motá slova labyrint a hra. Opuštění parku byla prostě chyba. 30 %. ()
║Rozpočet $100miliónov║ __1.séria__pre mňa skôr ide o sklamanie, obsadenie na prvý pohľad veľmi zaujímavé, rovnako tak tvorcovské zázemie, ale všetko ide po celý čas v priemernej rozčarovanosti, príbeh nemá pevnú pôdu pod nohami, stále chce na oko niečim prekvapiť, strhnúť?! ale nejde to k tomu dej nemá ani správne tempo, postavy tiež len tak z miesta na miesto sa presúvajúce, bez toho aby nejak strhli, akcia ujde aj keď nemá to správne miesto, či gradáciu /60%/ __2.séria__ Tak toto nastrelenie na slepo set sakramentsky nevyšlo, ako výprava a všetky technické veci naokolo + obsadenie je luxus ale ten kostrbatý dej od buka do buka, tie zvraty - nezvraty, dejové linky -plynky, asi najhoršie dopadá akcia, keď príde na ňu tak to jeden podpásový direkt za druhým, toľko naivných útokov sa len tak nevidí. Najhoršie dopadla scéna kde starý ošuntelý Ed Harris prestrielaný ako rešeto ľavou zadnou skolí teda rozstrieľa štyroch ozbrojencov vo vestách ako nič a kto mu pre istotu sundá aj nechcenú ako že robotickú dcéru. Fakt strach a hrôza, čo sa na tomto podieľali teda dali riadne zabrať. /30%/ ()
,,NĚKDO SI SEM JEZDÍ VYHODIT Z KOPÝTKA, SEJMOUT PÁR RUDOCHŮ, ALE TAHLE HRA MÁ VÍC ÚROVNÍ...“ /// Místy je to hrozně nudný. Vykecávaj se vo ničem (vědomí, duše…, že Dolores!) a snažej se to zachránit vystavenejma bobrama (to se moc nedaří) nebo počtem mrtvol (to už je lepší). Zpracování perfektní, ale příběh je plnej vaty. Štve mě, že to seznamování s všelijakejma serepetičkama je vlastně jen čekání na to, až hororovej scénář pro svý zakazníky zrealizujou replikanti. Takže za rok, Dolores…, snad to tentokrát dopadne líp! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Hledám místo, kde je všechno, včetně personálu, podřízený mým přáním. 2.) Mým snem je beztrestně prznit a drancovat. 3.) Thx za titule „mark82“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * 2.Série: /// „KDO PO KRVI TOUŽÍ, V KRVI KONČÍ…“ /// Svět po průseru. Kontrolu nad parkem, kde hosti jsou regulátoři a výtvory proměnnými s cílem okopírovat lidskou mysl převzali jednotky Delosu a prováděj krvavou očistu. Role se otočili. Dolores ukazuje, že se toho hodně naučila. Maeve hledá svoji dceru a „Muž v černém“ má před sebou další labyrint… Druhá řada je parádní. V jedničce jsem se nějak nemohl kvůli kolísavýmu tempu a množství prostoru pro osvětu „chytnout“. Tady je to jiný. Řež, ve který maj uměláci navrch, nový postavy jsou vrženy do víru událostí a ty starý přebíraj otěže. Na obou stranách. Harris je furt charismatickej, takže jeho pistolník, kterýho doprovází smrt, je fajnovou rolí. Lidi se snažej zachránit a uměláci zase získat svět pro sebe. Nebo má STVOŘITEL jiný úmysly? Další – tedy nový světy a smrt je jednou z možností, jak se z nich dostat. Ale hlavní je nezemřít nadarmo… ale od toho tady bude další série. ZVEDÁM HODNOCENÍ O HVĚZDU, TEDY 4*! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Začínám se bát svýho uměláka. 2.) Chtěl bych navštívit do období Edo. 3.) Thx za titule „need4seed“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()
"You can't play God without being acquainted with the Devil." Takové roky čekání a nakonec jsem se konečně dočkal. Seriál z produkce pana Nolana. Na to, jaké jsem měl obrovské očekávání, tak mi je první díl naservíroval téměř okamžitě. Spadla mi čelist, jak precizně HBO pokračuje ve své plejádě seriálů. Kvalitní výprava, hudba, herci, prostředí, akce, střih a scénář. Vše do puntíku funguje a já si čelist sbírám ze země a nořím se do Labyrintu. Fakt je, že seriál má prostě duši. Příběh je kvalitní, má rytmus a spád. Navíc drží diváka v nejistotě a člověk by hned hltal další díly. Ovšem styl jakým pálí Nolan je tak precizní, že já mu to celé žeru i s navijákem. O spojení mých oblíbených žánrů se už snažilo hodně režisérů. Tady ale Western funguje jak má a sci-fi je pouze prostředek k finálnímu rozuzlení. Navíc zvraty jsou v ději časté a každý mají tvůrci pečlivě připravený. Herecky je to dokonalé. Evan Rachel Wood je sexy, sympatická, vnímavá a talentovaná. Hlavní role je pro ní jak ušitá. James Marsden je správný dobrý kovboj a Ed Harris svého muže v černém zvládnul s přehledem. Třešnička je ovšem Anthony Hopkins, který si krade další ďábelskou roli tvůrce Labyrintu a zábavního parku. Jeho pohledy jsou hypnotizující a hlas místy, tak chladný, že vzpomínám na Mlčení jehňátek (1991). Navíc se mi líbí genialita s jakou do seriálu jeho postava přináší. Výprava seriálu je také na výbornou. K efektům nemám jediné výtky. Hudba je příjemná, dramatická a epická zároveň. Úvodní melodie je krásně melancholická a perfektně doplňuje celou řeckou tragédii. Těchto deset epizod mi opět dokázalo, jak božsky umí HBO dělat seriály. Opět vstávám a tleskám za nejlepší seriálovou událost roku. Tenhle seriál je naprosté filmařské porno, které šlape jako hodinky. Finále je nečekané a naprosto famózní. Těším se na další nášup. (100 %) ()
V první řadě byla vypravěčská spletitost s filosofickými úvahami o povaze vědomí nebo o umělé inteligenci. V druhé řadě popohánějí tvůrci příběh více dopředu. Stále je zde ale několik paralelních dějových linií. Mizí také nahota a objevuje se více krve. Scénárista se například brání před svým výtvorem utrženou lidskou nohou. ()
Galerie (654)
Zajímavosti (71)
- První epizoda seriálu, ve které některá z postav zmíní Delos, tedy společnost provozující zábavní park. (HellFire)
- Úvodnú titulkovú sekvenciu má na svedomí produkčné štúdio ELASTIC, ktoré pre HBO vytvorilo titulkové sekvencie aj k seriálom Game of Thrones (2011) či Rome (2005). (ZedsDead)
- V tomto díle zazní píseň „Dissolved Girl“ od kapely Massive Attack a „Common People“ od kapely Pulp. (Epistemolog)
Reklama