Režie:
Paul HaggisKamera:
Andrij ParekhHudba:
Nathan LarsonHrají:
Oscar Isaac, Catherine Keener, Jim Belushi, Stephen Gevedon, Hilary Mann, Christian Keiber, John Bianco, Paul Borghese, Craig DiFrancia, J. Mallory McCree (více)VOD (1)
Epizody(6)
Obsahy(1)
Nick Wasicsko se stal starostou v roce 1987, kdy městem Yonkers zmítala krize. Příkaz, jenž mu nařizoval vystavět nízkorozpočtové byty v bílých středostavovských čtvrtích, rozpoutal ve městě "válku" poháněnou rasismem, vraždami a politikou. Nick Wasicsko (Oscar Isaac), mladý starosta středně velkého města Yonkers ve státě New York, se potýká s federálním soudním příkazem, který mu nařizuje vystavět malý počet nízkorozpočtových bytových jednotek v bílých čtvrtích. Starostovo úsilí příkazu vyhovět však znesváří celé město, totálně paralyzuje místní správu a nakonec zničí i samotného starostu a jeho politickou budoucnost. Catherine Keenerová se představí v roli Mary Dormanové, majitelky domu ve východní části Yonkers, která během bitvy o umístění výstavby sociálního bydlení dospěje k pozoruhodnému objevu. Šestidílná minisérie Najděte mi hrdinu od scenáristy Davida Simona (seriály Treme a The Wire - Špína Baltimoru) a režiséra Paula Haggise (oscarové drama Crash), inspirovaná stejnojmennou faktografickou knihou spisovatelky Lisy Belkinové, zkoumá pojmy jako domov, rasa a společenství prostřednictvím životů zvolených představitelů, úředníků, aktivistů i prostých obyvatel města. (HBO Europe)
(více)Videa (7)
Recenze (54)
VĚC: NAŘÍZENÍ SOUDU V OTÁZCE BYTOVÉ VÝSTAVBY V KAUZE SPOJENÉ STÁTY A NAACP VERSUS MĚSTO YONKERS… /// Výstavba bytů pro nemajetné a následná integrace jejich obyvatel mezi „normální“ nájemníky budí vášně. Šanci za pačesy se snaží chytit mladý Nick Wasicsko, kterej ale netuší, že výstavba bytů pro socky, není vhodným důvodem k využití slabin protivníků… Ze života (regionálního) politika. Nebaví mě to! Jestli takhle fungujou politici (byť malinkatí) v Americe, no tak potěš klobás. Zajímavá může bejt podobnost mezi afroameričanama a pro nás blízkejma indoevropanama. Celkem ujdou i ty útržky ze životů lidí na (třeba i vašem) sídlišti. Navíc tady se jedná o skutečný postavy, který tenkrát… Tady se Haggis se Simonem nezapřou. Jenže… takový „od voleb, do voleb“, bez diváckejch emocí (na rozdíl vod těch, jichž se to týká), o politicích a jejich voličích, o politický naději (trochu utopie?) nebo (spíš či hlavně?) nalezení smyslu života. Takže všehochuť, která neupoutá a na kterou vám politicky (a nekorektně) seru! Navíc mi jsou ti lidi nesympatičtí… (nejen politici). /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 1999 napsala Lisa Belkin, mám na praku. 2.) Jedu jen kusy podle skutečnosti. 3.) Jsem zastáncem teorie O.Newmana o státní výstavbě. 3.) Thx za titule „mark82“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne ()
Paul Haggis je pro mě jeden z mistrů scénaristiky, ale tímhle kouskem dokázal, že i režisérská stolička mu říká pane, zejména když se mohl spolehnout na mistra oboru v oblasti seriálového scénaře, jakým David Simon jistě je a soustředit se na režii. Pěkně si to kluci rozdělili a výtečný casting ten letošní vrcholové miniseriálové dílko pod značkou HBO dovršil. Najděte mi hrdinu je nenápadný, ale svou sdělností nejvýraznější seriálový počin co jsme v poslední době viděl. Bylo by hezké, kdyby se toto dílko dostalo před masy, protože stylem vyprávění nutí diváka přemýšlet o závažných a těžce aktuálních tématech. Je nádherné pozorovat jak dialogy formují postavy a hrají si s tempem děje, přesně ví kdy přibrousit, kdy zvolnit a nechat diváka vstřebávat myšlenky, která vyvolová. Oscar Isaac je herec, který mě ztvárněním Nicka Wasicsko naprosto vyrazil dech, zahrát naprosto přesvědčivě takhle těžkou postavu, to chce herecký talent x 10 . Hodně scén i dialogů se mně honí v palici, ale ze všeho nejvíc asi scéna, kdy Nick zvoní na obyvatele státních bytů, otevře mu jedna černoška a on se jí zeptá "chci vědět, jestli to alespoň stálo za to" a ona mu odpoví "to se můžu zeptat i já vás" a pak dlouhý vzájemný pohled. Nádhera nádher a ten konec, ten by srazil i vola. ()
Nesmírně dobře napsaná a hlavně neuvěřitelně (dlouhodobě) aktuální záležitost (přijít s tímto skutečným příběhem v době uprchlické krize byla trefa do černého, i když by samozřejmě dokonale fungoval i bez ní). Prvotřídní socio-politické drama postavené na silných tématech (rasismus, třídní boj, odvrácená strana politiky), formálně přesně na (vysoké) úrovni současné "quality TV" (HBO, Showtime, Netflix aj.) a plné skvěle zahraných zajímavých, realistických a nejednoznačných postav. Náramně komplexní a naprosto antičernobílá výpověď o stavu současné západní společnosti. 90 % ()
David Simon spolu s ostatními zabodoval. Možná, že to nebylo tak komplexní či záživné jako The Wire či Generation Kill, ale pořád tam neuvěřitelně dobře fungovala realističnost s dramatičností, a ona tragédie, která byla již v názvu slibována, v posledním díle mocně dolehla. Líbí se mi, jak seriál pracuje s komplexními tématy z více perspektiv, jak kontrastuje a leckdy i spojuje osudy svých postav a hlavně jak umně dokáže přiblížit i takovému paku, jako jsem já, politiku a americkou společnost lidsky bez přehnané zaujatosti. ()
Začnu výtkou, kvůli které nemohu tuto minisérii ocenit plnou palbou - tvůrci ji mohli s klidným svědomím o dva díly zkrátit. Jejich záměr týkající se podrobného a nezkratkovitého vylíčení jednotlivých dějových linek by bylo možné dosáhnout i na ploše podstatně kratší stopáže. Pro fanoušky projektů s politickou tematikou se ovšem i přesto jedná o velkou událost a nad tímto nedostatkem přivřou oči o poznání snadněji. "Show Me a Hero" představuje odlišný přístup k látce než populární (i dle mého názoru plně zasloužené adjektivum) "House of Cards" - působí mnohem realističtěji. Není tak tomu jen z toho důvodu, že popisuje skutečné události, ale také vyprávěcími a filmařskými postupy. Hudební doprovod je nenápadný a upozaděný, střih a kamera nikam nespěchají a děj a postavy jsou líčeny bez jakéhokoli patosu a emočně přeexponovaných scén. Charaktery rozhodně nejsou černobílé a ono Wasicskovo hrdinství není prezentováno na jasně viditelném a vyvýšeném piedestalu. Zřejmě vůbec největším trumfem je herecký výkon Oscara Isaaca, který je, zejména v závěrečných epizodách, až k neuvěření přesný a přesvědčivý. ()
Galerie (45)
Photo © Home Box Office (HBO) / Paul Schiraldi
Zajímavosti (2)
- Na začátku tohoto dílu slyšíme skladbu „Gave It a Name“, která byla nahrána již v roce 1991, ale jelikož se nevešla na album „Human Touch“, tak byla vydána až na výběrovém albu s názvem „Tracks“, které vyšlo v roce 1998. (Trajektt)
Reklama