Reklama

Reklama

Najděte mi hrdinu

(seriál)
  • USA Show Me a Hero
Trailer 1
USA, 2015, 5 h 45 min (Minutáž: 53–69 min)

Režie:

Paul Haggis

Kamera:

Andrij Parekh

Hudba:

Nathan Larson

Hrají:

Oscar Isaac, Catherine Keener, Jim Belushi, Stephen Gevedon, Hilary Mann, Christian Keiber, John Bianco, Paul Borghese, Craig DiFrancia, J. Mallory McCree (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Nick Wasicsko se stal starostou v roce 1987, kdy městem Yonkers zmítala krize. Příkaz, jenž mu nařizoval vystavět nízkorozpočtové byty v bílých středostavovských čtvrtích, rozpoutal ve městě "válku" poháněnou rasismem, vraždami a politikou. Nick Wasicsko (Oscar Isaac), mladý starosta středně velkého města Yonkers ve státě New York, se potýká s federálním soudním příkazem, který mu nařizuje vystavět malý počet nízkorozpočtových bytových jednotek v bílých čtvrtích. Starostovo úsilí příkazu vyhovět však znesváří celé město, totálně paralyzuje místní správu a nakonec zničí i samotného starostu a jeho politickou budoucnost. Catherine Keenerová se představí v roli Mary Dormanové, majitelky domu ve východní části Yonkers, která během bitvy o umístění výstavby sociálního bydlení dospěje k pozoruhodnému objevu. Šestidílná minisérie Najděte mi hrdinu od scenáristy Davida Simona (seriály Treme a The Wire - Špína Baltimoru) a režiséra Paula Haggise (oscarové drama Crash), inspirovaná stejnojmennou faktografickou knihou spisovatelky Lisy Belkinové, zkoumá pojmy jako domov, rasa a společenství prostřednictvím životů zvolených představitelů, úředníků, aktivistů i prostých obyvatel města. (HBO Europe)

(více)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (53)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Jediná věc mi tu vadila – ten materiál a množství osudů by vystačily na deset dílů, tempo je občas hodně "trhané". Ale rozhodnutí udělat z toho minisérii je pochopitelné. Co se jeví jako komplexní sonda do sociální politiky města Yonkers je vlastně stejnou měrou rozborka psychologie jednoho muže. A díky fantastickému výkonu Oscara Isaaca si to člověk uvědomí až ve chvíli, kdy první scéna dostane v závěru dost skličující a drtivý smysl. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

VĚC: NAŘÍZENÍ SOUDU V OTÁZCE BYTOVÉ VÝSTAVBY V KAUZE SPOJENÉ STÁTY A NAACP VERSUS MĚSTO YONKERS… /// Výstavba bytů pro nemajetné a následná integrace jejich obyvatel mezi „normální“ nájemníky budí vášně. Šanci za pačesy se snaží chytit mladý Nick Wasicsko, kterej ale netuší, že výstavba bytů pro socky, není vhodným důvodem k využití slabin protivníků… Ze života (regionálního) politika. Nebaví mě to! Jestli takhle fungujou politici (byť malinkatí) v Americe, no tak potěš klobás. Zajímavá může bejt podobnost mezi afroameričanama a pro nás blízkejma indoevropanama. Celkem ujdou i ty útržky ze životů lidí na (třeba i vašem) sídlišti. Navíc tady se jedná o skutečný postavy, který tenkrát… Tady se Haggis se Simonem nezapřou. Jenže… takový „od voleb, do voleb“, bez diváckejch emocí (na rozdíl vod těch, jichž se to týká), o politicích a jejich voličích, o politický naději (trochu utopie?) nebo (spíš či hlavně?) nalezení smyslu života. Takže všehochuť, která neupoutá a na kterou vám politicky (a nekorektně) seru! Navíc mi jsou ti lidi nesympatičtí… (nejen politici). /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 1999 napsala Lisa Belkin, mám na praku. 2.) Jedu jen kusy podle skutečnosti. 3.) Jsem zastáncem teorie O.Newmana o státní výstavbě. 3.) Thx za titule „mark82“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

Reklama

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Haggisovi k dobru slúži fakt, že vie znázorniť, popísať a správne uchopiť sociálne problémy Ameriky a dať im ľudskú a uveriteľnú tvár. Show me a Hero je pomerne zavádzajúci názov, pretože táto pozícia sa v priebehu diela niekoľko krát zmení.  Seriál ako taký je skôr konverzačkou než vyslovene napätou drámou. Aj ten rasizmus je tu okrajový a nikdy nie vyhrotený. O dosť viac film sleduje postupné úpadky a vzostupy, ktoré majú sociálny charakter a poukazuje na ľudí, čo mimo iných myslia v prvom rade na seba. Natočené je to dobre. Hoci je to ďalšia povestná hodina dejepisu v ktorej síce dokážeme nájsť pochopenie a dokážeme ju aj vďaka forme patrične oceniť, ale nepovie nám nič závratné. Neukáže nám nič, čo by dokázalo zmeniť náš pohľad na to, čo už dávno vieme. Isaac vo svojej úlohe presvedčivý. Dominuje ale Catherine Keener a jej výrazný charakterový vývin. Inak pomerne znesiteľná záležitosť, ktorá skôr ako s invenčnosťou pracuje so zaužívanými motívmi. K dobru jej slúži len to, že ani raz sa nenakláňa v argumentoch a názoroch na žiadnu stranu. Len popisuje. A robí to formálne čisto a presne. ()

Trajektt 

všechny recenze uživatele

V tomto zajímavém a poučném televizním zpracování se dozvíme mnoho faktů o tom, jak funguje demokracie ve Spojených státech a jak se proti těmto nařízením občané mohou bránit. V tomto případě se jednalo o rozhodnutí federálního soudce Leonarda Sanda, který v osmdesátých letech dvacátého století uzákonil, že se v bílých čtvrtích vystaví sociální byty pro menšinové obyvatelstvo většinou afrického nebo hispánského původu. Místní obyvatelstvo se začalo bouřit z důvodu jejich bezpečnosti a tím nastal kámen úrazu. Byli nespokojeni s jednáním místní samosprávy a tak zvolili jako svého starostu mladého, nezkušeného a kariérního politika, který jim nasliboval hory, doly, ale skutek utek. V tomto městě, které se jmenuje Yonkers a které hraničí s newyorskou chudinskou čtvrtí Bronx žije necelých dvěstě tisíc obyvatel. Na základě svého negativního postoje k příkazu federálního soudu tento mladík vyhrál volby a stal se starostou. Ihned po zvolení obrátil svůj postoj, kterým se prezentoval před svými voliči a začal propagovat výstavbu nových bytů, které měli získat jejich obyvatelé zadarmo. A v tom vidím tu nespravedlnost, protože v kapitalistické společnosti přece nejde zavádět prvky socialismu, kde jednomu něco dáte zadarmo a druhý nato musí celej život makat. Vůdčí demonstrantů zaměřili své demonstrace proti místnímu magistrátu a tím udělali asi největší chybu, jelikož to byl příkaz od soudce Sanda z federálního soudu, tak se místní pobočka KKK měla spíše zaměřit na tohoto soudce a néé na magistrát, který s tím ani nic udělat nemohl, ale to nikoho z těch demonstrujících nenapadlo, protože se nechali vést špatnými lídry jako je to skoro vždy u všech demonstrací a vidíme to bohužel i u nás, kdy banda tupých ovcí demonstruje a ani člověk občas nechápe proti čemu, Tento pohled do duše americké společnosti a vydíráním občanů a upřednostňování menšin vůči celku mi připadal velice poučný a taky mě ujistil, že politika na všech úrovních je fakt svinstvo. Režisér, ale i celkově tvůrci zde ukazují svůj pohled na věc v tomto  černobílém experimentu, kde smíchaj jablka s hruškami a pak čekaj, co se bude dít. Celkem kvalitní herecký výkon podle mě celkem slizkého starosty zde ztvárnil guatemalský herec Oscar Isaac , který přesvědčivě zahrál tohoto egoistického, arogantního starostu, kterému v té době  bylo pouhých dvacet osm let, takže neměl zkušenosti a nedokázal vysvětlit lidem vůbec nic a který kydal hnůj na své oponenty. A jaké ponaučení z toho plyne. Asi mě napadá hlavně to, že stát se rozhodne něco udělat a vůbec se nezajímá o to, co si o tom myslí lidé, kteří v dané oblasti žijí. Tvůrci to natočili jako jednostrannou agitku, kde vidí jen jednu stranu a tu druhou stranu očerňují, což je v dnešním obráceném světě asi už zcela normální. A proto dávám pouhých 70% za tento jednostranný pohled na tuto věc. ()

Eddard 

všechny recenze uživatele

Ukažte mi hrdinu a já vám napíšu tragédii... David Simon pokračuje v tradici Scotta Fitzgeralda a ve svém hrdinském tažení za povýšení televizní produkce z bohapusté zábavy na společensko-filosofické traktáty, které člověka donutí zamýšlet se nad nejpalčivějšími problémy dnešní doby. Pro českého diváka bude sice obtížné ponořit se do děje zasazeného v reaganovské Americe konce 80. let, ústřední témata jeho díla (politika, chudoba, rasismus, atd.) jsou však nadčasová a jejich aktuálnost je bolestně zjevná nejen v současné Americe, ale i u nás. Simonovo historické drama je navíc špičkově obsazeno a z režijní stoličky jištěno vynikajícím Paulem Haggisem. 90% ()

Galerie (45)

Zajímavosti (2)

  • Na začátku tohoto dílu slyšíme skladbu „Gave It a Name“, která byla nahrána již v roce 1991, ale jelikož se nevešla na album „Human Touch“, tak byla vydána až na výběrovém albu s názvem „Tracks“, které vyšlo v roce 1998. (Trajektt)

Související novinky

Tvůrce The Wire chystá nové policejní drama

Tvůrce The Wire chystá nové policejní drama

08.03.2021

Snad žádné jiné policejní drama nestojí v tolika seriálových žebříčcích na prvním místě, jako epická drogová sága The Wire – Špína Baltimoru. Její tvůrce David Simon začínal jako novinář pokrývající… (více)

Reklama

Reklama