Režie:
Richard EyreKamera:
Ben SmithardHudba:
Stephen WarbeckHrají:
Ian McKellen, Anthony Hopkins, Emily Watson, Vanessa Kirby, Sarah Lancashire, Edward Fox, Tom Brooke, Helen BradburyVOD (1)
Obsahy(1)
Jedné osudové noci se v malém anglickém regionálním divadle za druhé světové války chystá skupinka kočovných herců vystoupit s inscenací Shakespearova Krále Leara. Bomby padají, sirény kvílí a opona se má zvednout už za hodinu, ale po Sirovi (Anthony Hopkins), divadelním principálovi a zároveň představiteli hlavní role, není vidu ani slechu. Jeho garderobiér Norman (Ian McKellen) se může přetrhnout, aby představení zachránil. Objeví se nakonec Sir včas a bude večer vůbec schopný hrát? Britský snímek přináší vtipný i hluboce dojemný příběh o přátelství a věrnosti, v němž Sir přemítá o svých celoživotních úspěších a snaží se urovnat bouřlivé vztahy se zaměstnanci dřív, než se opona zvedne naposledy. (HBO Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (22)
Jako první jsem viděl starší verzi a mohl jsem srovnávat. Srovnávám ale nesrovnatelné. Stejný příběh, jiné, ale stejně špičkové herce. Zatímco tady mě více upoutal v roli Normana Ian McKellen (ale jen zcela nepatrně), tak ve starší verzi mi byl zase bližší Sir, kterého hrál Albert Finney. A ... český dabing pro mě byl zcela jednoznačně niternější ve filmu z roku 1983 ... 7978 ()
Původní filmová adaptace jinak téměř bezchybné hry je o krůček dále než její mladší sestra. Nikoli v herecké kvalitě, která je v obou případech božská, ale ve stylizaci a celkovém pojetí výpravy. Verze s Courtenayem a Finneym, ač jsou již zmíněné herecké výkony naprosto srovnatelné s McKellenem a Hopkinsem, dokáže daleko víc zacloumat mými emocemi a ztotožnění s oba hlavními aktéry je věc naprosto automatická, snad až podvědomá. Letošní adaptace je pojatá mnohem minimalističtěji a pochmurněji (takový jest alespoň můj pocit), navíc mi v ní něco, co v současné chvíli neumím pojmenovat, chybí. Proto "jen" za čtyři. ()
Už první minuty mě vtáhly do děje. Je to koncert hereckých es (Hopkins, Watson, McKellen, Lancashire), výkony a dialogy jsou bravurní, bezchybné a nutno dodat, že i český dabing je tradičně na jedničku. Kdo čeká zázrak, žádný neuvidí!! Je to stále stejné a kvalitní drama, jenom prostředí a herci se změnili. Takže žádný nový kousek ze země Oz, je to stále tentýž Garderobiér - velmi dobře napsaný a kvalitně odehraný, a tak mám chuť udělit desetkrát pět bodů. ()
"AGÓNIE VZNIKLA V MOMENTĚ, KDY HRÁL." Divadlo o divadle, konvertované do filmu, pro běžného diváka asi ne úplně lehce stravitelné, vytříbeným, květnatým jazykem, podávaného v dlouhých výměnách, ukotvených v nemnoha scénických oblastech, nejvíce potom v jediné, a to herecké šatně. Ale zase ten herecký koncert, především Hopkinse, hmmm... 60% ()
Sice jsem romantička, ale hlavně pragmatik a tohle na mě bylo příliš nezáživné okecávání důležitosti života chrobáka. Asi jsem na to neměla vůbec koukat. Tohle spojení dvou žánrů - divadla a filmu mi nesedlo. Jsme svědky jednoho z představení shakespearovského divadla, kde Krále Leara má toho dne hrát Sir (Anthony Hopkins), jenž je rozhozený životem, pomýleností, depresí nebo čím? Asi vším dohromady. A o kostýmy a masky se mu stará garderobiér Norman (Ian McKellen). Motivující byla snaha celého souboru o dohrání dalšího vystoupení. Každý se musela nějak zapojit, i tak, jak třeba původně nezamýšlel. Nahlížíme do zákulisí, vidíme i lidi za kulisami, které v divadle jen tak neuvidíte. Ani v závěrečné děkovačce. Ale jako film mě to prostě nebavilo. Jako divadlo možná, ale od filmu čekám jiné věci než od divadla. ()
Reklama