Reklama

Reklama

Komorná

  • Jižní Korea Agasshi (více)
Trailer 5

Šlechtična Hideko žije v ústraní na venkovském panství se svým strýcem a poručníkem. Chlípný strýc vychovává Hideko přísnou rukou a čeká, až dospěje, aby si ji mohl vzít a zmocnit se jejího bohatství. V domě se však objevuje podvodník, který zosnuje příchod mladé komorné Sukhui ve skutečnosti chudé kapsářky, která mu má pomoci nebohou Hideko svést. Dobře promyšlený plán ale začíná hatit vášeň, která mezi dvěma dívkami zahoří. Brzy navíc přestává být jasné, kdo koho ve skutečnosti podvádí. Příběh bestselleru Zlodějka spisovatelky Sarah Waters do japonsko-korejských reálií 30. let 20. století převedl jeden z nejvýraznějších jihokorejských režisérů současnosti Park Chan-wook a vytvořil dynamický thriller plný zvratů prodchnutý podmanivou erotickou atmosférou. (Aerofilms)

(více)

Videa (8)

Trailer 5

Recenze (271)

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Přestože jsem ve filmu o žádnou akci nezavadil, příběh rozhodně nestagnoval a nenudil mě, takže stopáž, která mě zpočátku dost strašila, nakonec nebyla problémem. Celá zápletka byla sice možná místy lehce překombinovaná, občas jsem se v ději na chvíli ztratil (střídání časových rovin), ale ani na chvíli jsem se nenudil a strýček se zvláštními chutěmi pobavil. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Něžný příběh dvou dívek, které se začnou mít rády trochu víc, než je pro jejich pohlaví a společenské postavení obvyklé, doplňuje velmi solidní drama s několika překvapivými zvraty v ději. Atmosféra sexuální frustrace (při čtení erotické literatury) i sexuálního napětí (když se dívky sblíží) by se dala krájet. Vyhroceně emocionálně jsou ale natočené i scény s krutým strýcem, kdy se zdá, že dívka ze své zlaté klece nemůže uniknout a navždy už bude buď strýcovou poslušnou loutkou nebo obětí. Některé scény působily spíše jako sen. Zajímavý námět o vzpouře poslušných a pokorných, odvážné ztvárnění a precizní herecké výkony – tenhle film si mě získal svou jinakostí. ()

Reklama

Sidonka 

všechny recenze uživatele

Narazit v poslední době v kině na výtvarně krásně vybarvený film, který není víceméně brak, kýč, nuda, infantilní nebo akční flákota, to je umění samo o sobě. Po dlouhé době jsem se u něčeho:1. nenudila, 2.film nabízel víc než vizuální pokoukání či 3.psedofilozofování, které stejně nic objevného nepřináší. Film má mít erotickou atmošku,pro mě ne zcela silně úplně strhující, přesto má svoje působivé kouzlo. Úhel pohledu, realita a perspektiva podaná třikrát jinak dávkovaná do třech různých kapitol. Nejdřív se díváme očima komorné v zoufalé situaci, osamocené šlechtičny, která nemůže nikomu věřit a nakonec sňat.podvodníka a mizery, který ví, že v jeho pochybném prostředí se naivita, soucit a láska trestá dokonce i smrtí. Jen více podobných filmů, na které se dá koukat, aniž by člověk čekal na závěrečné titulky a litoval ztráty času a peněz. Když můžete něco ze zápletky předvídat a stejně nejde o nezáživný příběh, je to na dnešní cinema poměry výhra. Film navíc odlehčuje nadhled, humor a s ní související nápověda, že ničemu v životě se pro jistotu nemá hned věřit, ani brát smrtelně vážně. - A když už jsem u té důvěry... Největší výtku mám k tomu, že pohádková pointa filmu mě nepřesvědčila. Na šťastné konce u ztracených existencí nespoléhám, pokud se líbivé konce neodehrávají jen v něčí zoufalé fantazii. Ale kdo ví. Možná to byl záměr tvůrců ??? ()

Jirka_Šč 

všechny recenze uživatele

První letošní film, kterému okamžitě dávám 5*. Postupně. Slyšel jsem, že to nenaplnilo očekávání. Že až mnoho erotiky. Očekávání jsem neměl žádná, z děje jsem znal minimum a bylo to dobře. Dost dlouho jsem si říkal, že je erotiky málo, finálně jsem spokojený (snesl bych ještě maličko víc, ale možná bylo tak akorát). Na erotice v asijských filmech se mi líbí, že je JINÁ. Buď je pojata umělecky nebo má šokovat nebo obojí. V Komorné platí "obojí", plus je to ještě citlivé. Prostě ženský pohled versus mužský pohled. Což je základní kontrast, na kterém film "stojí", "leží", "je namáčen" - vyberte si. Promíseno s podfuky, mírnou brutalitou a několika místy humoru. Kamera, kostýmy, interiéry - to vše je prvotřídní a zbytečné vyzdvihovat. Herecké výkony jsou perfektní, ve škále od modeních postav po totálně dekadentní charaktery (vybavila se mi poslední kniha ze ságy Zaklínač od Sapkowskiho, ve které se objeví postava tak zdegenerovaná, že už ani není schopna normálního sexu). Z dvojice komorná-Hideko, bych dal přednost komorné. Nejen vzhledově (kawaii), ale i chováním. Chvíle, kdy se chová přirozeně, zuří, je sebevědomá, pustí nohy své paní a začne se rozčilovat - prostě sympatický charakter. Pokud bych měl vylepšovat, pak bych ještě rád viděl něco z té "odchovny novorozených dětí", konkrétně madam, co ji vedla, má velmi zajímavý, až nepříčetně vypadající vzhled (na ČSFD bez obrázku uvedená Lee Yong-nyeo - viděl jsem ji už v seriálu Master's Sun a do tohoto filmu mi sedla ještě trochu víc). Shrnuji: Sedlo mi, drželo mě, líbilo se :). ■ Zajímavé povídání o filmu: http://www.asianstyle.cz/kultura/24389-na-pozadi-filmu-komorna ■ Originální název 아가씨 (Agasshi) neznamená "komorná", ale "slečna" a vztahuje se na postavu Hideko, kterou tak Sook-hee často oslovuje. ()

Allien.9 

všechny recenze uživatele

Jako holka říkám: muhehehe (kdo viděl, pochopí), jako divák říkám: můj styl to úplně není, ale aspoň mi do seznamu zhlédnutých filmů přibyla korejsko-japonská erotická "kriminálka".;-) Jedna věc by mě ale zajímala, a to jak se liší reakce diváků v Evropě a na domácí půdě během (pro nás?) absurdnějších scén jako erotické čtení nebo pokus o sebevraždu alá teta, což je - alespoň tedy pro mě - pravděpodobně "nejgeniálnější" scéna filmu.XD ()

Galerie (219)

Zajímavosti (7)

  • Timeline: Natáčení začalo 15. června 2015 v Kuwaně v Japonsku. Poslední klapka klapla v poslední říjnový den. Natáčelo se v Japonsku a Jižní Koreji. Film si odbyl premiéru 14. května 2016 na filmovém festivalu v Cannes. Do kin se pak podíval prvního června. (Hal_Moore)
  • Vo filme sa objavia okrem plynového zapaľovača aj náramkové hodinky Seiko Solar, čo je však v roku 1930 nemožné. (MikaelSVK)
  • Během natáčení postelových scén měli všichni muži, účastnící se natáčení, den volna. (Hal_Moore)

Reklama

Reklama