Reklama

Reklama

Komorná

  • Jižní Korea Agasshi (více)
Trailer 3

Šlechtična Hideko žije v ústraní na venkovském panství se svým strýcem a poručníkem. Chlípný strýc vychovává Hideko přísnou rukou a čeká, až dospěje, aby si ji mohl vzít a zmocnit se jejího bohatství. V domě se však objevuje podvodník, který zosnuje příchod mladé komorné Sukhui ve skutečnosti chudé kapsářky, která mu má pomoci nebohou Hideko svést. Dobře promyšlený plán ale začíná hatit vášeň, která mezi dvěma dívkami zahoří. Brzy navíc přestává být jasné, kdo koho ve skutečnosti podvádí. Příběh bestselleru Zlodějka spisovatelky Sarah Waters do japonsko-korejských reálií 30. let 20. století převedl jeden z nejvýraznějších jihokorejských režisérů současnosti Park Chan-wook a vytvořil dynamický thriller plný zvratů prodchnutý podmanivou erotickou atmosférou. (Aerofilms)

(více)

Videa (8)

Trailer 3

Recenze (269)

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Chan-wook Park dokáže namixovať úsmev, erotičnosť, drámu aj sadizmus do veľmi peknej a ucelenej skladačky. Scenáristicky a herecky prekonávajúce očakávania. Rôzne uhly pohľadov na rovnakú situáciu, hľadanie skutočnej pravdy z pozície diváka a aj príjemné vyvrcholenie príbehu robí z Komornej po Trilógií o pomste ďalší nadštandartný film. Kamera sníma nádherné prostredie, Park sa nebojí pritlačiť na pílu, zároveň si je režijne istý. Veľké množstvo režijných nápadov dovoľuje predĺženej verzií( tú som aj pozeral) trvať skoro tri hodiny bez akejkoľvek nudnej pasáže. Plný počet nie je z jednoduchého dôvodu. Nie je tam tá dravosť a ten existenčný determinizmus ako v trilógií o pomste. Tá bude u mňa zatiaľ stále neprekonateľný režisérov počin. Chobotnica nádherne dvojzmyselná a hudba etericky pod kožu sa derúca. Taký iný film o láske a podvodníkoch. ()

Kaluž 

všechny recenze uživatele

Na Komornou jsem se moc těšil, pro Parkovy filmy a rozplétání jejich zašmochrdaných zápletek mám tak trochu slabost. Jenomže tady ani není moc co rozplétat a hlavně, celé vyprávění je značně natahováno spoustou nezáživných a opakujících se scén, takže mě to vleklé tempo s nechutně přestřelenou stopáží dosti nemile překvapilo. Vizuálně i stylisticky opět prvotřídní, obsahově poněkud ploché a nedotažené. A na můj vkus tam bylo málo chobotnic. ()

Reklama

sniper18 

všechny recenze uživatele

Park Chan-Wook je jeden z mojich najobľúbenejších súčasných režisérov, ale určite by som ho radšej videl pri inom žánri, než takejto historickej dráme, kvôli čomu mi bolo jasné, že to nebude jeden z jeho najlepších filmov, čo sa vlastne aj splnilo, ale sklamaný rozhodne nie som, aj tak si to pojal po svojom. Tu už je od začiatku jasné, že to bude o dosť iné, než je pri podobných filmoch zvykom, pôsobí to tak vyspelejšie a určite aj trochu úchylnejšie, ale filmu to všetko len prospieva. A tak táto výrazne nadpriemerná dĺžka nie je ani najmenším problémom, dejovo si ma to získalo a bavilo od samotného začiatku až takmer do konca, práve finále mi už prišlo zbytočne až tak podivne humorné, ale aj tak je to stále slušné. Film v priebehu ponúkne tri zvraty, ktoré ho vždy pohnú trochu iným smerom. Ten posledný je už samozrejmý, keďže je v tom istom štýle, ako tie predchádzajúce, ale hlavne ten prvý som ešte vôbec nečakal a po ňom som mal z filmu hneď ešte lepší pocit. Ale celkovo by to potrebovalo nejaké zapamätaniahodné scény, film celkovo je veľmi kvalitný a dej si neustále udržuje slušný nadpriemer, ale s výnimkou samotných zvratov sa tu na moc scén spomínať nedá. Aj keď priaznivci lezbických scén si možno prídu trochu na svoje, sú dosť odvážne, ale našťastie ani inak vôbec neprekážajú, nie je ich tu zase tak moc, aby to pôsobilo, že film je na nich postavený a navyše pre dej majú význam, takto aspoň vidno, že tvorcovia ukázali všetko, čo potrebovali. Pochváliť môžem aj obsadenie, získalo si ma hlavne výborné ženské duo, ale nesklame ani Ha Jung-Woo a niekoľko známych tvárí, ktoré vždy rád vidím. Jedine postava úchylného spisovateľa ma vôbec nezaujímala, aj keď tu predsa len má svoje miesto. A režijne môžem film očakávane len chváliť, Park Chan-Wook je jednoducho mimoriadny talent a tak film ponúkne aj skvelú vizuálnu stránku, hlavne tú kameru som si miestami nadmieru užíval. A jeho zvyšné špecifické prvky sú samozrejmosťou. Takže celkovo skôr uprednostním väčšinu iných jeho filmov, ktoré mi tématikou sedia viac, ale aj Komorná sa vydarila, po všetkých stránkach je to výrazný nadpriemer, ale znovu ma už neláka, na to by potreboval viac zapamätaniahodných scén. 77% ()

Sidonka 

všechny recenze uživatele

Narazit v poslední době v kině na výtvarně krásně vybarvený film, který není víceméně brak, kýč, nuda, infantilní nebo akční flákota, to je umění samo o sobě. Po dlouhé době jsem se u něčeho:1. nenudila, 2.film nabízel víc než vizuální pokoukání či 3.psedofilozofování, které stejně nic objevného nepřináší. Film má mít erotickou atmošku,pro mě ne zcela silně úplně strhující, přesto má svoje působivé kouzlo. Úhel pohledu, realita a perspektiva podaná třikrát jinak dávkovaná do třech různých kapitol. Nejdřív se díváme očima komorné v zoufalé situaci, osamocené šlechtičny, která nemůže nikomu věřit a nakonec sňat.podvodníka a mizery, který ví, že v jeho pochybném prostředí se naivita, soucit a láska trestá dokonce i smrtí. Jen více podobných filmů, na které se dá koukat, aniž by člověk čekal na závěrečné titulky a litoval ztráty času a peněz. Když můžete něco ze zápletky předvídat a stejně nejde o nezáživný příběh, je to na dnešní cinema poměry výhra. Film navíc odlehčuje nadhled, humor a s ní související nápověda, že ničemu v životě se pro jistotu nemá hned věřit, ani brát smrtelně vážně. - A když už jsem u té důvěry... Největší výtku mám k tomu, že pohádková pointa filmu mě nepřesvědčila. Na šťastné konce u ztracených existencí nespoléhám, pokud se líbivé konce neodehrávají jen v něčí zoufalé fantazii. Ale kdo ví. Možná to byl záměr tvůrců ??? ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Po Parkovo nepříliš vydařeném útoku na Hollywood jsem rád, že navázal v podstatě na vše, co ho dříve zdobilo. Komorná je sice spíše taková filmová blbinka, ale disponuje naštěstí všemi možnými atributy Parkova rukopisu. Ta přemrštěná délka tudíž nenudí, přehnané scény brutality i erotiky pobaví a Yeong-wook dává svojí hudbou vzpomenout na svá nejlepší témata z Parkovo masterpieců. 7/10 ()

Galerie (219)

Zajímavosti (7)

  • O hlavní roli se ucházelo přes 1500 zájemkyň. (Hal_Moore)
  • Originální název 아가씨 (Agasshi) neznamená komorná, ale slečna a vztahuje se na postavu Hideko (Min-hee Kim), kterou tak Sook-hee (Tae-ri Kim) často oslovuje. (Jirka_Šč)
  • Ještě před uvedením do kin byla prodána práva na mezinárodní distribuci do 116 zemí. (Hal_Moore)

Reklama

Reklama