Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Carlo Di PalmaHrají:
Woody Allen, Mia Farrow, Sydney Pollack, Judy Davis, Juliette Lewis, Lysette Anthony, Liam Neeson, Ron Rifkin, Blythe Danner, Jerry Zaks, Caroline Aaron (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Jeden z nejlepších světových režisérů Woody Allen ve svých filmech již léta mapuje mezilidské vztahy. Pro svoji zatím poslední sondu si vybral dvě manželské dvojice. Jedna z nich na počátku filmu oznamuje svůj rozchod a nechtěně tak zapůsobí jako rozbuška v manželství druhém. Shodou ironických náhod byl film uveden do premiéry ve chvíli, kdy vyšel najevo vztah, který je i v tomto filmu - mezi starším mužem a mladičkou dívkou. V obou případech byl tím mužem Woody Allen. Zatímco ve filmu se v postavě profesora literatury zamiluje do provokativní studentky, v soukromém životě navázal vztah přímo ve své rodině - se svojí nevlastní dcerou. Jak ve filmu, tak ve skutečnosti propukla bouře. Tisk všemožně přetřásal etickou stránku věci, Mia Farrowová, která byla (ve filmu i ve skutečnosti) tou podvedenou, vytáhla na stránkách tisku ke křížové výpravě proti zvrhlému manželovi. Woody Allen tak nechtěně dokázal, že jeho filmy skutečně odrážejí vztahy mezi lidmi, se všemi důsledky z toho vyplývajícími. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (126)
I kdyby Woody natočil film, kde celou dobu jen stojí, nic nedělá a kouká do kamery, myslím že bych nedokázal dát mu odpad a určitě bych si na tom našel něco, co se mi vlastně docela líbilo... Jsem k němu velmi nekritický, jeho filmy můžu vidět kdykoli, kdekoli... Přesto nemohu dát Manželům a manželkám vyšší hodnocení, protože jsem byl docela zklamán. V hlavě mi nezůstala jediná scéna, film je sice přesný v tom, co se snaží ukázat, ale to je tak všechno. Iritovala mě kamera, divné střihy a Judy Davisová, která byla nesnesitelná. Záběry na citově deprivované lidi, potácející se nočním Manhattanem, jsou sice super, ale už jsem je viděl mnohokrát. Ne, k tomuhle dílu si cestu teprve musím najít. (Možná po x letech manželství?) ()
Tak tohle me od Allena docela prekvapilo. Ne, ze by to byla zas takova pecka, ale jsem u nej zvyklej na komedie a tohle bylo regulerni drama bez jedinyho vtipku. Chvily mi trvalo, nez jsem si zvyk na styl natoceni, cely to pusobi trosku dokumentarnim dojmem a je to udelany stylem, ze nekdo vypravi neco patrne u psychiatra a pak se ta scena odehraje. Nicmene po case zacal bejt film lehce predvidatelnej, i kdyz na konci se tomu Woody nastesti vyhnul a konec je hodne povedenej. Jinak celej film je v podstate studie vztahu dvou manzelstvi a to hodne realisticka a bez nejakyho prikraslovani. Co se tyce hercu, Woody se sice uplne nezbavil koktani a obcas nejakejch zmatenejch pohybu, ale zvladnul vaznou roli opravdu dobre, ale tentokrat neni pozornost soustredena na nej, ale je rovnomerne rozlozena mezi hlavnich 6 hrdinu. A vsichni hrajou dobre, akorat Judy Davis byla na me misty az moc protivna, ale to nebylo ji, ale jeji roli. Celkove se jedna o perfektni drama, ale od Woodyho mam precejen radsi komedie a uplne bez chyb to taky neni, takze jen 4*. ()
3,5. Patřím k těm, které spíše oslovují více komediálně laděné Allenovy snímky, a možná i proto mě tento nezaujal tak jako jiné jeho filmy. Zezačátku mě to příliš nebavilo, pak se to ale naštěstí zlepšilo. Přesto... Tento hlubší rozbor dvou dlouholetých manželských svazků mě možná tolik neoslovil, protože se mě toto téma zatím netýká. Další postřeh: Mie Farowové krátký účes vůbec nesluší a v tomto filmu se mi vůbec nelíbila (to její neustálé kňourání, změny nálad a (ne)rozhodnost) mě dost rušily. Naopak se mi líbil výkon Juliette Lewis. Woody Allen natočil lepší filmy, ale i tento snímek má , zejména ve své střední pasáži, své kouzlo. ()
Další z řady Allenových snímků, který se zabývá mezilidskými vztahy. Allen má zvláštní kouzlo v tom, že dokáže divákovi servírovat jedno životní moudro za druhým a vy se velmi často dostanete do bodu, kdy s ním prostě musíte souhlasit. Velmi chválím vyprávěcí prostředky, režisér prokládá příběh výpověďmi jednotlivých postav a divák má tak možnost pochopit motivy jejich jednání více do hloubky. Hodnocení snižuji za to, že u Allena v příbězích neustále postrádám "něco", co by v ději znamenalo jakýsi zlom. Osobně mám pocit, že až si na tento film třeba za rok vzpomenu, nebudu schopna ´děj dopodrobna popsat, protože mi zde chybí nějaký milník, kterého bych se chytila. ()
Cítim, že v tomto filme Woody trafil klinec po hlavičke a obsiahol k téme všetko, čo mohol a chcel. Páčil sa mi jeho jednoduchý nevnucujúci rozbor, opäť pobavila tá silená intelektuálnosť, ktorú jeho postavy vždy musia mať, pre mňa jeden z jeho lepších filmov. Okrem toho vo mne silnie dojem, že Woody v každom filme a nielen v menovci chce dať najavo radu, ktorou sa riadi - whatever works. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (10)
- Do role Rain byla obsazená Emily Lloyd, natočila se s ní i první scéna a až pak se Woody Allen rozhodl, že se pro film nehodí a nahradil ji Juliette Lewis. (don corleone)
- Woody Allen řekl v rozhovoru, že důvodem, proč zrovna tento film natočil právě tak, jak ho natočil je ten, že chtěl porušit pravidla filmování. Scény ustřihnul v polovině dialogu, používal ruční kameru, ač k tomu neměl žádný důvod, nevadilo mu, když byla hercům vidět boční nebo zadní strana hlavy v některých scénách. Allen právě z těchto důvodů označuje tento film jako svůj nejoblíbenější. (don corleone)
- O roli Rain se ucházela také Kristy Swanson. (don corleone)
Reklama