Reklama

Reklama

Top Gear: Patagonský speciál

(pořad)
  • Velká Británie Top Gear: Patagonia Special
Dokumentární / Sportovní
Velká Británie, 2014, 120 min

Na počest motorů V8 vyráží trojice moderátorů pod vedením Jeremyho Clarksona v ojetých vozech s těmito motory napříč Argentinou do nejjižnějšího města světa - Ushuaiy. Čeká je 2400 km přes Andy až do Ohňové země... Dnes se ocitneme v Argentině ve městě Bariloche, kam přijíždí trojice moderátorů a vydává se na dlouhou cestu. Při té by rádi uctili mizející motory V8, proto použijí tři ojetiny právě s těmito motory. Jeremy přijíždí s nadčasovým Porsche 928 GT, Richard s poněkud přehnaným a jasně zeleným Fordem Mustang Mach1 a James překvapivě s rudým dvouturbovým Lotusem Esprit. Před jízdou si zkritizují vozy, poté míří do 210 km vzdáleného domu, kde se ukrýval Butch Cassidy. Užívají si krajinu, silnice a své vozy, čeká je ale nelehká cesta plná nástrah a problémů... (TV Prima)

(více)

Recenze (48)

kenkaku 

všechny recenze uživatele

TopGear mám moc rád, proto píšu hodně nerad, že toto byl snad nejslabší speciál co jsem viděl. Věřím, že za to může vyhoštění z Argentiny, které rozhodně nebylo na konci (když už měli natočeno :)). Osobně jsem přesvědčen, že mělo následovat (a bylo plánováno) mnohem víc zajímavějšího. Kdo zná Barmu, muže srovnat kolik procent děje se jelo a kolik stavělo most. Nicméně tady bylo třeba vytáhnout záběry a situace, které by normálně zůstaly na dně střižny. A díky tomu to tak také vypadá. Zlom (nastavované kaše) je cítit ve chvíli, kdy Jeremymu "zmizí" SPZ z auta (ona v jednom záběru jakože upadne sama, ale ti co čtou Jeremyho Twitter, tak vědí ;)). Tohle nebyl TG jaký znám... a může za to ta aféra (viz závěr) díky které bylo vše při zemi a upjaté. ()

SHit4U 

všechny recenze uživatele

Když máte pověst buřičů a sejdou se dohromady až neuvěřitelné okolnosti, máte zaděláno na kvalitní lynč kdesi v Argentině, kde i policie zmůže totální hovno. Škoda, že to takhle skončilo, věřím, že i když celý nápad dílu nebyl originální a všechno už jsme viděli, že na konci si hoši vymysleli, něco co by nám vytřelo zrak a všichni bychom byli spokojení. Ale jelikož konec byl poznamenaný tupostí Argentinců, dostali jsme dva tempem rozvláčné díly, kde vám největší radost udělalo Jamesovo zranění. Nicméně jsem měl zase pocit, že sleduji díl, který nebyl tolik založený na pevně daném scénáři, což už se mi u Top Gearu dlouho nestalo! A po Americe máme další akční konec, takže tři hvězdičky a vztyčený prostředníček směrem k Panské 895/6, 110 00 Praha 1, kde má Argentina velvyslanectví. ()

Reklama

laepus 

všechny recenze uživatele

Zajímavý výběr aut - zvláště Jamesův Lotus pobaví. Jinak v tomhle díle není nic, co by člověka opravdu nějak totálně rozsekalo, co by ještě předtím nikdy neviděl. Každopádně laťka kvality je stále velice vysoko - asi tak jako jihoamerické Andy, které několikrát musí překonat, stejně jako překonávají řeky, pouště, bažiny a jiná úskalí. ()

ondrula 

všechny recenze uživatele

Oproti starým speciálům musím říct, že mě zklamal výběr aut. V8 a co jako? Z toho se máme posadit na zadek? Kdyby si chlapi namísto toho vybrali pickupy, dodávky nebo třeba auta z východního bloku, byl by tam určitě větší prostor pro legraci než když si vyberou nadupaný sporťáky. Přestože bych řekl, že nepřízní osudu bylo dost a obtížný terén se taky nějaký našel, spektakulárních rozměrů speciálů z Botswany či z Indie to nedosahovalo. Když si James zlomil tři žebra a přesto natáčel dál, tušil jsem za tím nemilosrdnou smlouvu s BBC, tudíž to James musel přetrpět i za cenu toho, že zbytek filmu svým bolestínským nasráním poněkud kazil. Dramatizace konce, kdy po nich Argentinci hodí pár vajíček a šutrů, byla dle mýho zbytečná a zasadila humornému žánru svou stylizovanou dokumentární vážností dost velkou ránu. ()

Novom 

všechny recenze uživatele

Být to díl jako takový, tak by se člověk nejspíš velice pobavil, protože by zmizela polovina z celé délky a tím by se zrušily i nějaké slabší části. Chvílemi mi to připomínalo Trabantem až na konec světa, na čemž není ani nic zvláštního, když jeli stejnou krajinou s obdobnými křápy, akorát ti s trabanty jsou o něco víc hardcore hráči. Našlo se tu i pár opravdu vtipných momentek, především ta část s bobry, v tu chvíli jsem si monitor poprskal od shora až dolů. :-D Závěr celé epizody je takový zvláštní, člověk sice chápe, že se lidem zabrání země Británií asi nelíbí, ale vybíjet si podobným stylem na filmařích, potažmo ještě na komediálním pořadu? Obdobná zahleděnost, jako byla v díle z USA, tam je taky napadli místní fanatici bezmozci. 4hvězdičky, bavil jsem se, ale na jiné speciály to nemá, kupříkladu Vietnam byl boží. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (4)

  • Na konci Speciálu trojici moderátorů napadne, že by svůj speciál mohla natočit namísto Argentiny - kde jsou nechtění - v Austrálii. To se později skutečně stane ve 22. sérii seriálu Top Gear (od r. 1978). (P. J. D.)
  • V sedmém díle 22. série Top Gear (od r. 1978) James May při tréninku ralley zmíní, aby byl jeho instruktor opatrný, neboť má nepříjemné zranění zad. Tím myslí zranění způsobené právě v tomto speciálu. (P. J. D.)
  • Natáčanie spôsobilo v Argentíne rozruch kvôli poznávacej značke na Porsche: H982 FKL. Argentínski nacionalisti si ju spojili s Vojnou o Falklandy. Štáb poprel, že by bola značka falošná alebo zvolená zámerne. Krátko na to bolo nevyhnutné evakuovať štáb z hotela. Pri návrate do Chile na konvoj áut patriacich štábu zaútočili aj napriek policajnému sprievodu. Štáb sa nakoniec bez ujmy na zdraví do Chile dostal, ale nepodarilo sa nakrútiť plánovaný záverečný futbalový zápas áut. Namiesto toho je v dokumente zostrih z návratu do Chile. (Gothar)

Reklama

Reklama