Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tomáš není společenský typ. Jeho minulost a jeho práce ho uzavřely do osamělé smyčky: na zavolání se dostaví do práce, vyčistí domácnost, většinou zcela o samotě, po práci si vyzvedne výplatu a jde domů – čekat na další telefonát. Nejbližšími lidmi jsou sousedé, jejichž hovory jsou slyšet větrací šachtou. S matkou si pouze telefonuje a shodnou se, že se mají fajn. Jeho stereotyp naruší zmatek v jedné z domácností, kde pracuje. Musí se v ní ukrýt a stane nepozorovaným svědkem rodinného života, na hony vzdáleného tomu, jak žije on sám. Z pozorování cizích životů se stane záliba a ze záliby brzy vášeň. Takhle se jednoho dne dostane do bytu krásné Kristíny a jejího pochybného bratra Adama. Rozhodne se porušit své hlavní pravidlo jediné návštěvy a opakovaně se sem vrací. S každou další návštěvou poznává, že v této rodině není něco v pořádku a pravděpodobně je jen otázkou času, kdy bude muset zasáhnout... (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (59)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Myslím si, že tenhle snímek v sobě měl o dost větší potenciál, než co zde prezentoval. Mohlo to být ještě divnější, stejně jako mohly být některá sledování nudnější, aby bylo vidět, že někteří lidé prostě zajímaví nejsou. Ale má to fajn - lehce očekávané - sebedestruktivní směřování, které má hezky otevřený konec. ()

bohemia_regent 

všechny recenze uživatele

Snaha o režijní ozvláštnění filmu, který je od scénáře snůškou tisíckrát viděných klišé, se moc nevydařila: výsledkem je podivný filmařský lartpourlartismus, navíc s řemeslně špatně smíchanými jednotlivými zvukovými vrstvami, takže komorní dialogy utopené v hudbě srozumitelnosti a následnému pochopení motivace chování postav ani trochu nepomáhají. ()

Reklama

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Čistič je len ďalší pokus slovenskej tvorby hrať vysokú hru s európskymi festivalovkami. A nie, ani tento krát sme sa k nim nepriblížili. Lepšie ako Killer, nie až tak zbesilo nudiace. Zaujímavý námet, veď kto vôbec tuší, že takéto povolanie existuje. Prevedenie sa stále tak potácalo medzi dobrým a zlým. Miestami prekvapila kamera, pohľady, inde to zase bolo stále o tom istom a ľutoval som Czuczora, koľko sa chudák nachodí. Nič to ale nemení na fakte, že zahraté to bolo pomerne dobre ( teda hlavne Poláková hrala ), malo to rozumnú minutáž, miestami to dokázalo pobaviť. K postavám sa musíte prepracovať, čo režisér poňal štýlom "načo budú divákom dialógy, veď nech si domyslia" Táto boliestka trápi túto našu kinematografiu už pekne dlho a tak skoro sa jej nezbavíme. Vzťahová rovina tam je základná, na emócie sa zbytočne netlačí. Jediná vec, čo ma potešila, že sa to nekončí klišoidne, ale záver, bez tak už dosť znudeného diváka prekvapí. Veľmi, ale fakt, že veľmi slabučičké 3 z 5 ( Kino Lumière ) ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Surové bratislavské story. Czusczor je lamačem dívčích srdcí a Rebeka se zase musí líbit každému chlapovi (a to i přesto, že její postava je zbědovaná). Skvělá kamera, která z Blavy udělala humus město, perfektní výrazná hudba. S příběhem je to už horší, jako příznivec erotiky jsem se ale dočkal a stálo to za to. A, taky pěkný cintorín. ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,ČISTIČ... VIKTOR." __ Zo začiatku som všetkému nie úplne rozumel, dokonca pre viaceré nejasnosti klíčiace z viacerých absentujúcich dialógov uvažoval, že ďalšie sledovanie nadobro odložím. Premohol som sa a všetko to nevypovedané sa začalo postupne vyjasňovať aspoň do takej miery, aby si z toho divák predsa čosi odniesol. Správaniu sa hlavného protagonistu a pôvodu jeho prapodivných záujmov som sa beztak nerozumel. Videl som obdobné diela na podobnú tému a o iných ďalších viem, viaceré ma lákajú propagovanou atraktívnosťou. ,,Čistič" sa v istej miere snažil naplniť takéto tendencie a prirodzene v ňom bolo vidieť snaha o vyššie umelecké ambície, čo vo všebecnosti považujem skôr za neduh našej súčasnej kinematografie. Nie každý vážnejšie mienený film to potrebuje, nie každý scenárista to dokáže adekvátne podať a nie každý režisér to dokáže správnym filmárskym jazykom preniesť na plátno. Nemožno povedať, že by bol film nakrútený rutinérsky, nie je však nakrútený dostatočne nápadito a viacero pasáži stratilo svoj potenciál príliš statickým nasnímaním, kedy dlhé zábery chceli zakryť nedostatočné technické možnosti. Samozrejme, kamera vedela chladnými filtrami vyčariť príbehu atmosféru a hudba s jasnými citáciami klasických diel (Franz Schubert použitý v ,,Barry Lyndonovi") bola zaujímavá, dej sa však poriadne rozbehne až v poslednej tretine filmu a prinesie záver, ktorý mi dlho uviazne v hlave. Takže verdikt: vynikajúci námet vs. slabšie spracovanie s akútnou potrebou prepracovanejšieho scenára. Že to patrí k neduhom slovenskej kinematografie? ...(Nuž, povedzme.) (205. hodnotenie, 22. komentár k filmu) ()

Galerie (37)

Zajímavosti (2)

  • Vo filme si môžete všimnúť, ako hlavný hrdina jazdí na bicykli cez tunel. To ale nie je možné, keďže do tohto tunela majú povolený vstup len električky. Navyše je tunel monitorovaný a na jeho konci by ho čakali policajti. (Johnny.ARN)

Související novinky

Režisér Čáry se vydal do Osvětimi

Režisér Čáry se vydal do Osvětimi

17.01.2019

Jeden z nejúspěšnějších slovenských režisérů Peter Bebjak (Čára, Spravedlnost) připravuje nové drama z koncentračního táboru Osvětim. Snímek Správa / The Report se pak navíc možná dočká i americké… (více)

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

16.08.2017

Cynismus Humphreyho Bogarta, šarm Roberta Mitchuma, křehkost Lizabeth Scott, rafinovanost Alfreda Hitchcocka, temné příběhy z Mexika, napínavé filmové jízdy noirovými vlaky a standard v podobě… (více)

Reklama

Reklama