Reklama

Reklama

Trabantem do posledního dechu

  • Slovensko Trabantom do posledného dychu (více)
Trailer 1

Patrně nejznámější český cestovatel současnosti Dan Přibáň podnikl svou dosud nejnáročnější expedici. Posádky dvou žlutých trabantů, polského Fiatu neboli malucha, čezety, jawy a dokonce i dvou invalidních vozíků vyrazily z australského Perthu, a během půlroční dobrodružné výpravy projely Východní Timor, Indonésii, Malajsii a Thajsko. (Aerofilms)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (180)

Lachtaan 

všechny recenze uživatele

Miluju cestování. Miluju bezstarostné putování. Miluju rozhodnutí zažít ty nejstrastiplnější cesty do světa. A dokud nemám možnosti se takovýchto zážitků dočkat sám, miluju je vidět v cestopisných dokumentech či dobrodružných filmech. Dan Přibáň v roce 2009 odstartoval novodobý český fenomén mezi cestopisy svou kdysi ješté zcela nevinnou cestou daleko do pustin střední Asie. Ačkoliv má jeho prvotina ty zcela nejměné pozitivní ohlasy, pro mě to byl ať už jen zásluhou lásky ke kultuře Orientu zcela nejlepší díl a po něm to právě jde již mírně z kopce. Jejich zatím poslední natočená road movie o cestě z vyprahlé Austrálie až do thajského Bangkoku již byla velmi dobře zaopatřena dotacemi ze všech možných stran, pro mě ale právě svou komerčností ztratila to prvotní kouzlo. Koneckonců jiný přístup k nám divákům i cesté samotné z pohledu finančního rozpětí je ve filmu značně poznat. ()

Yardak 

všechny recenze uživatele

Pro mě nejslabší film z cyklu trabantích cestopisů, poněvadž se zde začala řešit především jen cesta (tohle se rozbilo tady, tohle támhle, přesto jsme to dokázali opravit atp.) a vytratila se poetika cestování. Proto mi zcela chyběl detailnější pohled na navštívené oblasti, jak to bylo v předešlých filmech. Přitom snímek obsahuje opravdu několik zajímavých filmových záměrů krásných krajin a scénář je vypointovaný, poněvadž z pohledu Dana Přibáně je opravdu nejdůležitější dojet to a nevzdat cestu, i když to vypadá beznadějně, což velmi oceňuji! Přesto jen celkově za lepší 3 hvězdy, bohužel. Věřím, že seriál bude o dost zajímavější. ()

Reklama

dragon94 

všechny recenze uživatele

Jednoznačně nejhorší z trabantových vyjížděk. Bez mapy člověk nemá ponětí, kde se zrovna nacházejí a krom jedné bahnité silnice jsme z Austrálie neviděli ani prd. První polovina filmu tedy byla absolutně zbytečná a nezajímavá. Druhá už je o dost lepší, ale stejně pořád chybí mapa, která by divákovi napověděla kde přesně a na jakém ostrově se v té Oceánii vlastně nacházejí. 2* 40% ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Mal som pripravený komentár o tom, že tu prvýkrát malo väčší zmysel spracovať Trabantov do filmu, oproti seriálu. Miesto toho som si celý čas hovoril, ktorá scénka bude nasledovať a oni ju tam nedali. Dokonca ani ten záverečný bozk. Celé vyznenie je úplne iné a miestami nedostačujúce. Seriál bol štvorhviezdičkový aspoň v tej ázijskej časti, jeho filmový zostrih pôsobí ako bonus na dvd-čku. Najslabšia časť. Jak seriál, tak film. ()

MikyAff 

všechny recenze uživatele

Původně jsem si myslela, že to bude daleko víc nudný a cestovatelský. Kdepak! Tohle byla naprosto skvělá zábava od začátku do konce. Divák může z první ruky vidět, co se na takových cestách děje a to bez cenzury. Sprostá slova, nahý zadky.. Řeknu vám, že pro kino plný pubertálních středoškoláků to bylo pravý vořechový. Navíc ty úžasný záběry přírody doplněný skvělým soundtrackem dokázaly vzbudit takovou atmosféru, že nemůžu jít jinak, než na plný počet. ()

Galerie (68)

Zajímavosti (5)

  • Velkou výzvou týmu bylo kromě pobytu dvou členů výpravy v asijské nemocnici překonat nejdelší australskou stezku Great Central Road, tisícikilometrovou nezpevněnou cestu napříč pustinou Centrální Austrálie. (Zdroj: Aerofilms)
  • Složení vozidel v tomto dokumentu je: 2x Trabant 601, Fiat 126p Maluch, Jawa 250 a ČZ 175. Jeden Trabant musel být kvůli Kristíně Madajové a Kubovi Kouckému upraven na ruční řízení pro invalidy (s čímž měli štěstí, protože Trabant byl seriově vyráběn jako vozidlo pro invalidy) a ČZ 175 musela být nestandartně snížena kvůli výšce Dominiky Gawliczkové, která měří pouhých 155 cm. (UncleMorty)
  • Přibáňův tým na své zatím poslední filmové cestě urazil během půl roku 15 291 kilometrů. „Inspirují mě příběhy Alexandra Elstnera, to byl český motocestovatel, říkalo se mu ‚lovec kilometrů'. Před válkou existovalo sportovní cestování, závodilo se, kdo nějakým civilním voze ujede větší vzdálenost v nejkratším čase. Ten jezdil, aby jel," popisuje Přibáň své cestovatelské motivace. (Zdroj: Aerofilms)

Související novinky

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

14.07.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama