Reklama

Reklama

Labyrint

(seriál)
  • Slovensko Labyrint
Trailer
Krimi / Drama / Thriller / Mysteriózní
Česko, (2015–2018), 20 h 24 min (Minutáž: 57–60 min)

Režie:

Jiří Strach

Scénář:

Petr Hudský

Kamera:

Martin Šec

Hrají:

Jiří Langmajer, Zuzana Kanócz, Stanislav Majer, Miroslav Donutil, Michal Dalecký, Zuzana Kajnarová, Michal Dlouhý, Jana Štěpánková, František Němec (více)
(další profese)

Série(3) / Epizody(21)

Obsahy(1)

Nález těla krajského politika Karase, kterého vrah zabil v duchu středověkých mučících praktik a tělo pečlivě naaranžoval v podivné scéně, rozpoutá policejní honbu za sadistickým pachatelem. Ten staví vyšetřovacímu týmu do cesty složitou sérii vražd, které svojí krutou obřadností otřásají místním regionem i samotnými kriminalisty. Kořeny složitého případu sahají až k vraždě mladé dívky ze Slovenska, která zemřela podobně záhadným způsobem jako Karas. Případu se tak ujímá tým s dvojicí zdánlivě nesourodých vyšetřovatelů. Jsou jimi kriminalista Michal Remeš (Jiří Langmajer), negativně ovlivněný ne příliš stabilním soukromým životem, a Tamara Berkyová (Zuzana Kanócz), policistka z Bratislavy trpící absencí schopnosti komunikovat se svým okolím bez předpojatosti a předsudků. Na konci sérií vražd, loupeží a naaranžovaných nehod najdou policisté cestu na konec „labyrintu" a uvěří naději na dopadení pachatele. Důležitou pomocí je jim paradoxně také obraz Hieronyma Bosche Poslední soud, kterým se pachatel v provedení svých krutých činů nechává zjevně inspirovat. (Česká televize)

(více)

Recenze uživatele TommmyT k tomuto seriálu (3)

Série 1 (2015) (S01) 

Hodnotím celou první sérii Labyrintu a je to za jasné 4 hvězdy. Samozřejmě některá místa jsou slabší, některá silnější. Ze začátku to pro mě byl těžký rozjezd a říkal jsem si, že je to špatným scénářem. Pak se ale i scénář dobře rozjel. Co mě však hlavně ze začátku neskutečně vadilo, byla někdy kamera. Někdy i při obyčejných scénách jako dialog, byla kamera řekl bych na stativu a pro navození dynamiky s ní kameraman trochu lomcoval a do toho zoom in, zoom out. Ten pohyb bych ještě pochopil, ale zoomování ne. V podobných scénách se navíc běžně užívá ruční kamera, ale zoomování ne a mě to dost rušilo. Ale tato technika byla i v jiných scénách kdy lomcování s kamerou mělo nějakou rychlost a pohyb a najednou do toho byl i nějaký silně rušivý cuk. Pokud se chce kameraman odlišit od ostatních, doporučoval bych nějaké zajímavé pohledy, jízdy, průhledy atd, ale ne rušivé cuky. Na druhou stranu když s Táborským vyšli 3x schody do jeho pracovny, tak to bylo 3x natočeno jinak, chválím. Malou výtku bych ještě měl, že ve scénáři bylo dost příjmení začínajících na K, což se pak postavy dost pletou. Jinak nemám co bych seriálu vytkl. Samozřejmě mezi postavama by to mohlo fungovat lépe (např jako v Ďáblově lsti), ale i tak je to za 4 hvězdy. Režie Stracha na jedničku, ten prostě umí. Já občas natočím nějaký spot či klip a tuhle jsem natočil jeden spot taky tajemný a jedna paní to chtěla pohanit a napsala komentář že to je taková sta*ka co točí Strach a že budu podobný umělec, tak to mě neskutečně potěšilo, hlavně když Strach patří mezi mé oblíbené režiséry. ()

Série 2 (2017) (S02) 

Druhá série je o dost slabší než první a to hlavně díky scénáři, který je dost natahovaný. Kolikrát sledujeme delší dobu něco, co s případem souvisí jen nepatrně, viz kluci a studna. To mě děsně nebavilo. Jsou tam ale i místa, která jsou nečekaná, překvapující a divák si říká jak to asi dopadne, což žene diváka to stejně dokoukat. Bohužel ale v Labyrintu 2 jako celku není ta pravá atmosféra, která diváka unese doslova do jiného světa. Celkově pouze průměr. ()

Série 3 (2018) (S03) 

Třetí řada se opravdu povedla. Nejdřív negativa. Nesedla mi linie s jasnovidkou a tedy i Taclíkem. Taclík hraje trošku jiné role než v tajemném filmu a shazoval to tedy do jiného žánru. Také linie s fotbalistou se mi moc nelíbila. A klady? Třetí řada má tu správnou tajemnou atmosféru, kterou jsem postrádal ve druhé. Herci jsou perfektní. Ač mam rád herce které pan Strach obsazuje stále jako pana Preisse, Dvořáka, Němce atd, tady jsem rád, že se vsadilo i na jiné jako Freimanová a Kratina, tento výběr byl perfektní a i tito herci drželi tajemnou atmosféru. S tím souvisí i hudba. To bylo asi poprvé u české věci, kde hudba pomáhala navodit atmosféru a to hlavně v dialozích. Jediný problém je, že je to stále stejný opakující se motiv. Scénář je perfektní, tedy až na vyjímky jako jasnovidka či fotbalista. Někdo tu psal o chybách ve scénáři, některé tam asi jsou, ale nad některýma se dá přimhouřit oko, tím bych si příběh nekazil. Jak příběh, zápletka i samotné rozepsání dějových linií a překvapivé rozuzlení jsou perfektní. V neposlední řadě tady opravdu excelentní a zatím nejlepší výkon Davida Švehlíka. ()

Reklama

Reklama