Režie:
Jiří StrachScénář:
Petr HudskýKamera:
Martin ŠecHudba:
Ondřej Gregor BrzobohatýHrají:
Jiří Langmajer, Zuzana Kanócz, Stanislav Majer, Miroslav Donutil, Michal Dalecký, Zuzana Kajnarová, Michal Dlouhý, Jana Štěpánková, František Němec (více)Série(3) / Epizody(21)
Obsahy(1)
Nález těla krajského politika Karase, kterého vrah zabil v duchu středověkých mučících praktik a tělo pečlivě naaranžoval v podivné scéně, rozpoutá policejní honbu za sadistickým pachatelem. Ten staví vyšetřovacímu týmu do cesty složitou sérii vražd, které svojí krutou obřadností otřásají místním regionem i samotnými kriminalisty. Kořeny složitého případu sahají až k vraždě mladé dívky ze Slovenska, která zemřela podobně záhadným způsobem jako Karas. Případu se tak ujímá tým s dvojicí zdánlivě nesourodých vyšetřovatelů. Jsou jimi kriminalista Michal Remeš (Jiří Langmajer), negativně ovlivněný ne příliš stabilním soukromým životem, a Tamara Berkyová (Zuzana Kanócz), policistka z Bratislavy trpící absencí schopnosti komunikovat se svým okolím bez předpojatosti a předsudků. Na konci sérií vražd, loupeží a naaranžovaných nehod najdou policisté cestu na konec „labyrintu" a uvěří naději na dopadení pachatele. Důležitou pomocí je jim paradoxně také obraz Hieronyma Bosche Poslední soud, kterým se pachatel v provedení svých krutých činů nechává zjevně inspirovat. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (360)
Ale jo, uspokojivá česká imitace zahraničních kriminálek. Strach si drží svůj televizní standard a na rozdíl od třeba takového Hřebejka umí vtáhnout i bavit, a to bez větších režijních přešlapů. EDIT: Tak jeden velký přešlap se nakonec objevuje. Policejní zásah podkreslen skladbou O Fortuna Carla Orffa působí až parodicky. Nevím, do jaké míry za to ale může sám Strach. EDIT 2: Závěrečná epizoda je poměrně ujetá a chvílemi jakoby mírně balancuje na hraně trapnosti. Celkový dojem ale naštěstí nekazí. ()
Tak jsem dokoukal šestý díl(zvedám ze 4 na 5*) a už se nemůžu dočkat posledního, ČT se zase vytáhla, je to fakt výborné, zamotané a hodně napínavé, člověk by nejraději viděl všech 7 dílů v kuse. Výborné herecké výkony, skvělá hudba, Strach vynikající...a úvodní znělka nemá chybu, už dlouho jsem neviděl tak skvělou znělku, hudba Ondry jí jenom podtrhuje...u mne za 90 % a plně zasloužených! ()
V celku len priemerná kriminálka, napriek skvelým hereckým výkonom na všetkých stranách. Tam som bol mimoriadne spokojný iba Langmajer bol v poslednej časti neznesiteľný. Nádych severskej krimi a náboženská spojitosť v štýle Sedem bola trochu málo prepracovaná. Mohlo byť trochu dusnejšie, ak by natlačili tých pár vrážd do jedného celovečeráku. Na poli československých seriálov teda jedno z tých lepších. Daný nápad ale nebol celkom využitý a prekvapenie na záver sa nie celkom vydarilo. ()
Komentář je především ke třetí sérii, ale zároveň charakterizuje i předchozí dvě série. Jiří Strach má dvě skvělé vlastnosti. Umí perfektně navodit příslušnou atmosféru (o napětí a spádu nemluvě) a umí si přesně vybrat herce - vousatý a prošedivělý Jiří Langmajer má neuvěřitelné charisma i po padesátce. Bohužel v případě seriálového Labyrintu (jakožto i u jeho dalších podobně laděných děl s mysteriózní tematikou) bolestně selhává s výběrem scénáře. Třetí série Labyrintu má sice stále dokonalou atmosféru (čemuž opět napomáhají neokoukané lokace Brna a jeho okolí), ale zápletka a motivace všech zločinců je ve výsledku nakonec komická a směšná, což pokaždé potvrzují závěrečné díly všech tří dosavadních sérií (řeč je hlavně především o překombinovaných motivacích s divokými souvislostmi). Labyrint se postupně okoukává, protože major Remeš a jeho tým pokaždé řeší totéž, a vraždy s náboženskými motivy byly okoukané už v době největší literární slávy Dana Browna. Osobně si myslím, že Jiří Strach by měl místo Petra Hudského angažovat nějakého nového scénáristu, který by přišel s něčím novým, jinak hrozí, že se Labyrint stane vyčpělým dílem, kterému se příští generace bude jenom smát. ()
Ke III. sérii: Náboženští fanatici/horlivci jsme sice byli, ale naposledy v 15. století. Já nemůžu s vážnou tváří přetrpět dialogy a monology, které jakoby vypadly z nějakého středověkého mystického spisku. Působí to akorát trapně. Když k tomu přidám hodně překombinovaný děj podpořený náhodami patrně seslanými z hůry, stává se pro mě sledování skoro nesnesitelným, a to především v závěrečných dílech. Řemeslně je to natočené obstojně, až na rvačky, kdy se soupeři mlátí měkkou pěstičkou. SHRNUTÍ: Hodina náboženství s pokusem o rafinovanou detektivku. ()
Galerie (493)
Zajímavosti (66)
- Hrad, kde věznili zdravotní sestru Martinu společně s biskupem, jsou Boskovice. (Nefra)
- Při příjezdu biskupa (František Němec) zní skladba „Salve Regina in A Minor“. „Salve regina“ (česky „Zdrávas královno“ je středověký text jedné z mariánských antifon. Autorem textu je patrně středověký básník Heřman z Reichenau, někdy je ale text připisován zcela nebo částečně sv. Anselmu z Luccy nebo sv. Bernardovi. Jde o jednu z nejslavnějších mariánských modliteb, jsou známa četná zhudebnění tohoto textu. „Salve regina“ je navíc poslední modlitbou růžence. Modlitba je spojena s částečnými odpustky. (sator)
- Nádraží ve 4. dílu bylo z města Tišnov. (ČSFD)
Reklama