Režie:
Vladimír MichálekKamera:
Martin ŠtrbaHudba:
Karel HavlíčekHrají:
Matěj Hádek, Eva Leimbergerová, Gabriela Míčová, Michal Dlouhý, Tereza Hof, Daniel Tůma, Igor Bareš, Ondřej Malý, Dušan Sitek, Pavlína Štorková, Pavel Gajdoš (více)Epizody(6)
-
Kapitola 1: Oběť (E01)
-
Kapitola 2: Abrahám (E02)
-
Kapitola 3: Oheň (E03)
-
Kapitola 4: Děti (E04)
-
Kapitola 5: Kořeny (E05)
-
Kapitola 6: Pakt (E06)
Obsahy(1)
Hlavním hrdinou příběhu je novinář, který se zabývá kauzou kolem významného státem řízeného podniku. Při zajišťování podkladů ke vznikající reportáži narazí novinář na kontroverzní informace týkající se jeho vlastního bratra, který je do skandálního případu osobně zapleten. (HBO Europe)
Videa (4)
Recenze (211)
HBO točit seriály prostě umí. A Mamon není výjimkou. Má to skvělé téma a jeho zpracování je velmi kvalitní. Je zde také skvělé herecké obsazení, které sice není složeno z ,,hvězd", ale funguje. Povedla se i hudba. Jediné co mi seriál trochu kazí je fakt, že je to natočeno podle norského seriálu. Norský seriál jsem neviděl a asi si ho nikdy ani nepustím, ale tenhle seriál doporučuji...85%. ()
V našem seriálovém prostředí je snad pouze jedna jistota. A to ta, že když se spojí HBO s nadějnými českými tvůrci vznikne vždy něco zajímavého a hodně kvalitního. Přesvědčili jsme se o tom u Terapie a také Hořícího keře. Mamon je jenom dalším z řady důkazů, že toto spojení funguje. Šestidílný seriál Vás zavede do prostředí vysoce postavených manažerů a jejich her. Scénář je dostatečně kvalitní a dokonce i jeho rozuzlení má hlavu a patu, zároveň Vás taky dokáže udržet u sledování a donutí pustit si další díl. Menší výtku bych měl snad jen k hereckému obsazení, jelikož Hádek a Dlouhý úplně tak nestačí a nemohu říci, že by jim zbytek hereckého ansámblu nějak výrazně pomáhal. U některých se dá dokonce říci, že výsledný dojem spíše kazili. Celkově ovšem hodně slušný seriál, když vezmu v potaz s jakými seriálovými zvěrstvy se musíme potýkat. ()
Pro mě bohužel poněkud zklamání; po všem tom hajpu kolem; nebo byla chyba vidět Mamon až po Pustině, která je- si to přiznejme- ve všech ohledech o několik levelů výše. Na jednu stranu jsem ocenil, že jsem nepoznal skoro žádného herce a tedy jsem neměl pocit "toho znám z...", ale to bude nejspíš tím že jsou to hlavně seriáloví herci. Některým role sedla (Šrámek, Zpěváček), ale ta policistka mi přišla moc jednorozměrná, chyběl mi nějaký background a hlavně jestli/proč to měla být Lisbeth Salander lite? Problém jsem měl s tempem, kde se víc jak polovina něco odvíjí a odhaluje, aniž by to (alespon mě) pořádně chytlo a přikovalo k sedačce; z druhé strany konec byl sice intenzivnější, ale zároven z kategorie "WTF a ted mi to vysvětlete a přidejte ty oblíbené nitky vedoucí od postavy k postavě". (Ale na vině je možná severský předchůce - a seveřani tohle mají rádi?). Ačkoliv nepochybuju, že to je jeden z nejlepších seriálů, co u nás vznikly, je to dáno hlavně tím, že spousta těch dalších je dno, za které se dá akorát stydět. Tohle tak 70 % ()
Miestami úchvtane natočené. Ale občas trochu príliš televízne rozvláčne (čiže nie príliš vidno rozdiel medzi ČT a HBO seriálom). Už tradične mi na podobne zvolenej téme vadilo to klasické česko-slovenské žasnutie novinárov nad nejakou kauzou, akoby doteraz ani len nepočuli o prepojení politiky s gaunermi... Korunu tomu dáva aj názov, ktorý chce hrozne ukázať, aký ma seriál presah. Nemá... ()
Když jsem Mamon poprvé viděl, byl jsem docela v šoku. Nebyl jsem schopnej pochopit, jak někdo dokázal natočit tak solidní politický thriller formou mini-seriálu v České republice. Musím říct, že mě to opravdu překvapilo a dost se mi to líbilo. Po asi čtyřech dílech jsem ale spozoroval, že celý ten příběh se váže na určité situace, které jsou poměrně šokující a zbytek si tak nějak plyne po svém. Pořád se mně to líbilo, hlavně kvůli hereckým výkonům, ale už jsem necítil to obrovské nadšení, jako na začátku. Vše pak dokonalo zjištění, že se jedná o remake norského originálu, což tvůrcům v žádném případě nemám za zlé. Příběh na české prostředí sedí jako prdel na hrnec. Jen mi v tu chvíli trošku chyběla originalita. Tu ale v tomto seriálu silně vynahrazuje fakt, že i takový námět se dá i u nás natočit. Kvalitně, akčně a poutavě. A pak, že to nejde... ()
Galerie (77)
Photo © Home Box Office (HBO)
![Mamon - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/160/409/160409099_f3866f.jpg)
Zajímavosti (9)
- Když Stella Němečková (Eva Leimbergerová) zjišťuje v registru vozidel majitele automobilu registrační značky 3AF 6364, vypíše systém i VIN kód vozidla začínající písmeny WF5, což znamená automobilku Ford v Německu. Hledaný vůz je ale Škoda Superb Combi, jejíž VIN musí začínat písmeny TMB. U vozu vyrobeného v roce 2012 by na 10. pozici VIN mělo být písmeno C, nikoliv O, které se nikdy nepoužívá. Ve výpisu je také v položce tovární značka chybně uvedeno slovo „kombi“ s malým písmenem „k“ namísto správného velkého „C“. (Martin_L)
- Číslo občanského průkazu Samuela Plevy (Jiří Vyorálek) uvedené v policejní databázi je 147821337. To ale není možné, čísla občanských průkazů staršího vzoru začínala nejvýše čísly 113 a nové průkazy v rozměru platební karty mají na začátku vždy dvojku. (Martin_L)
- Pátý díl "Kořeny" se natáčel v Praze a Nymburce. (M.B)
Reklama