Reklama

Reklama

Mamon

(seriál)
Trailer 3
Česko, 2015, 5 h 25 min (Minutáž: 50–58 min)

Kamera:

Martin Štrba

Hrají:

Matěj Hádek, Eva Leimbergerová, Gabriela Míčová, Michal Dlouhý, Tereza Hof, Daniel Tůma, Igor Bareš, Ondřej Malý, Dušan Sitek, Pavlína Štorková, Pavel Gajdoš (více)
(další profese)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Hlavním hrdinou příběhu je novinář, který se zabývá kauzou kolem významného státem řízeného podniku. Při zajišťování podkladů ke vznikající reportáži narazí novinář na kontroverzní informace týkající se jeho vlastního bratra, který je do skandálního případu osobně zapleten. (HBO Europe)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (211)

TaxiDriver 

všechny recenze uživatele

Branding funguje. Stačí štempl HBO, natáčet na Alexu v pěkných interiérech, grading v UPP a lidi mají pocit světovosti. Přitom v jistých případech jako je třeba střihová skladba je to horší než původní tvorba ČT. Auto parkuje v garáži, auto projede kolem postavy vždy minimálně na deset střihů. Střih přes osu v konverzaci u dvou lidí mám za přežitý, ale v tomhle případě mě to bouchne do očí vždycky, a že by se s tím systemačtěji pracovalo v kontextu dezorientované Hádkovy postavy se zrovna říct taky nedá. Už dlouho jsem neviděl tak podivně motivovaný střih, např. scéna Hofová vs Leimbergová na lodi, si svým pojetím o delší setrvání záběru vyloženě říká, aby lepe vyznělo sebemenší herecké gesto či řeč těla herce, ale místo toho je to celé rozzáběrované ve fádním záběr-protizáber. To je ta světovost, jo? Za severskými inpiracemi je to hodně daleko, ať už v režii (Michálek je out už pár let), kameře (nelogická absence establishing shotu , master shotu), přitom takový Broen je třeba na práci s prostředím vyloženě postavený, za to Štrba používá naprosto nekoncepční wtf gopro záběry. Really? Redlum sype ne moc dobrý repliky, herci až na pár vyjímek (Hofová, Motloch) to moc nedávaj. Nejsem hnidopich, ale nenapadlo by mě, že v roce 2015 uvidím ve filmu ještě tágo v záběru? To je to tak těžký v UPP vyretušovat? To ohromný množsví peněz na tom není ani náhodou vidět, za každou scénou jde hrozně cítit ten deštostroj, za každou scénou v autě ta autoplošina, nemluvě o strašně natočený a nakličovaný bouračce v druhém díle. Každopádně v čem mám jasno po třech dílech jako jediný je, kdo je Mamon. Je jím Vratislav Šlajer. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„CO ZATÍM MÁME? FINANČNÍ ČÁSTKY, DATA, ÚČTY, DŮKAZY, ŽE TI NAHOŘE BEROU PENÍZE A ŽE CELÁ PRIVATIZACE JE CINKLÁ … VE HŘE JE POLITICKÁ ZODPOVĚDNOST…“ /// Pomalý. Až moc. A na to, kolik je tady informací, dost dlouhý. Kecy vo cinklý privatizaci a odhalení tunelu, kterej by nejedna Blanka záviděla (prej teda…). Pak sem fláknou vobraz Abraháma a slibujou, že se to rozjede, páč má začít fungovat přímá úměra: čím víc víš, tím větší máš mít strach. Casting je zajímavej a všech několik herců dělá, co umí. Jen ten příběh ne a ne naskočit. Scénář se snaží bejt drsnej, ale bude to stačit? No nebude! Navíc ta jedna akční scéna, je i na český poměry špatná. Pak to dlouze vysvětlující finále… Dramaticky roztahaný – možná by z toho byl svižnější celovečerák, ale nevím, jestli by to někoho bavilo. Milé HBO, to i ČT vytáhla silnějšíkalibr! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Neznám! 2.) Sháním správce majetku. Kolem fotra začíná bejt dusno... 3.) Nechybím u žádnýho tunelu. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

6/6 Jeden z těch velkých domácích projektů HBO Europe. Zdánlivě ideální kulturní adaptace látky, která našim podmínkách není tolik blízká, ale nakonec musím seznat, že právě ta transpozice do českého prostředí je největší problém celé mini série. Herecky je to samozřejmě skvělé, vždycky je fajn vidět v české tvorbě mix známých tváří s těmi neokoukanými. Formálně je to špička (tedy až na závěrečnou honičku), ale Češi prostě žijí jinými příběhy a v 90. letech se rodily jiné problémy. Ti dnešní pak nežijí prázdný život v katalogově uhlazených pokojíčcích. Nicméně při bilanci jiných seriálů HBO Europe (Terapie, Až po uši, Pustina) mi bude tato sympatická snaha o cosi jiného a nového chybět. ()

ivan_drago 

všechny recenze uživatele

v porovnání s ostatní českou seriálovou produkcí je toto naprostý skvost... dojíždí hlavně na vlastní premisu veškerého dění, založeného na přísaze z vejšky.. to lze ještě kousnou vysvětlením, že hlavní záporák je psychopat... horší je to s obsazením, tedy výhradně, záporných rolí... Tam se mi nelíbil ani jeden přeživší, ať už šlo o toho žaluda lobbistu, tak i o konstruktéra a konatele všech odporností... napětí je vystavěné vcelku věrohodně a člověk se nenudí a občas se i přistihne, že se zatajeným dechem očekává věci příští... čtyři tedy hlavně prosto jak seriál v tuzemské konkurenci vyčnívá a vlastně žádnou konkurenci nemá... ()

sofiapetra 

všechny recenze uživatele

První díl působil jako zjevení, druhý a třetí byl maličko iritující. Ale když si člověk odmyslel, jak legračně působil vhled nejen do novinářského prostředí, ale i například na demisi ministra (jako že by mu to pošeptala nějaká podržtaška premiéra a on by to za pět minut udělal - to je nebetyčný nesmysl), tak to celkově bylo docela napínavé a dobře natočené. Mrzuté ale bylo, jak ve scénáři nakonec zatočili se zajímavou figurou nekonformní policistky Stely. Ale chápu, že tyto výtky nemají valného významu - "jelo" se podle norské předlohy a formát se musel jistě dodržet. ()

Galerie (77)

Zajímavosti (9)

  • Filmovalo se také v Újezdu nad Lesy. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)
  • Číslo občanského průkazu Samuela Plevy (Jiří Vyorálek) uvedené v policejní databázi je 147821337. To ale není možné, čísla občanských průkazů staršího vzoru začínala nejvýše čísly 113 a nové průkazy v rozměru platební karty mají na začátku vždy dvojku. (Martin_L)

Související novinky

Detektivní příběh z Noir Film Festivalu 2016

Detektivní příběh z Noir Film Festivalu 2016

14.08.2016

Tam, kde ulice končí, tam, mezi náhrobními kameny, se v noci, ve které přišel ďábel, ve víru scházejí králové ulice. Tam, ve středověkém hradě, sídlí posedlá královna Alžběta, jejíž rozdvojená duše… (více)

23. Český lev - výsledky

23. Český lev - výsledky

05.03.2016

Filmovým králem Českých lvů za rok 2015 se stává film Kobry a užovky. Film si přímo z vyhlašování ocenění odnesl šest sošek Českých lvů. Za nejlepší film si cenu převzali producenti Jan Prušinovský a… (více)

Reklama

Reklama