Reklama

Reklama

Mamon

(seriál)
Trailer 1
Česko, 2015, 5 h 25 min (Minutáž: 50–58 min)

Kamera:

Martin Štrba

Hrají:

Matěj Hádek, Eva Leimbergerová, Gabriela Míčová, Michal Dlouhý, Tereza Hof, Daniel Tůma, Igor Bareš, Ondřej Malý, Dušan Sitek, Pavlína Štorková, Pavel Gajdoš (více)
(další profese)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Hlavním hrdinou příběhu je novinář, který se zabývá kauzou kolem významného státem řízeného podniku. Při zajišťování podkladů ke vznikající reportáži narazí novinář na kontroverzní informace týkající se jeho vlastního bratra, který je do skandálního případu osobně zapleten. (HBO Europe)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (211)

TaxiDriver 

všechny recenze uživatele

Branding funguje. Stačí štempl HBO, natáčet na Alexu v pěkných interiérech, grading v UPP a lidi mají pocit světovosti. Přitom v jistých případech jako je třeba střihová skladba je to horší než původní tvorba ČT. Auto parkuje v garáži, auto projede kolem postavy vždy minimálně na deset střihů. Střih přes osu v konverzaci u dvou lidí mám za přežitý, ale v tomhle případě mě to bouchne do očí vždycky, a že by se s tím systemačtěji pracovalo v kontextu dezorientované Hádkovy postavy se zrovna říct taky nedá. Už dlouho jsem neviděl tak podivně motivovaný střih, např. scéna Hofová vs Leimbergová na lodi, si svým pojetím o delší setrvání záběru vyloženě říká, aby lepe vyznělo sebemenší herecké gesto či řeč těla herce, ale místo toho je to celé rozzáběrované ve fádním záběr-protizáber. To je ta světovost, jo? Za severskými inpiracemi je to hodně daleko, ať už v režii (Michálek je out už pár let), kameře (nelogická absence establishing shotu , master shotu), přitom takový Broen je třeba na práci s prostředím vyloženě postavený, za to Štrba používá naprosto nekoncepční wtf gopro záběry. Really? Redlum sype ne moc dobrý repliky, herci až na pár vyjímek (Hofová, Motloch) to moc nedávaj. Nejsem hnidopich, ale nenapadlo by mě, že v roce 2015 uvidím ve filmu ještě tágo v záběru? To je to tak těžký v UPP vyretušovat? To ohromný množsví peněz na tom není ani náhodou vidět, za každou scénou jde hrozně cítit ten deštostroj, za každou scénou v autě ta autoplošina, nemluvě o strašně natočený a nakličovaný bouračce v druhém díle. Každopádně v čem mám jasno po třech dílech jako jediný je, kdo je Mamon. Je jím Vratislav Šlajer. ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

Těžko uvěřitelná hra na klukovský pakt s reálnými následky. A to je moje největší výtka. Menší subjektivní výtkou je, že mám obecně problém s herectvím bří Hádků, tady Matěje. Naopak mimořádně charismatický Michal Dlouhý, který si to mohl s Matějem vyměnit, dostal opět jen pár štěků na začátku. Rozmotávání klubka bylo tak akorát pomalé, napínavé, emočně chladné, ale bohužel se slabým závěrem. Měl jsem dojem, že někdo, kdo druhé nutí k sebevymazání by měl stát o mnoho stupínků společenské hierarchie výš. Být šéfem takové firmy, rozmáznu ho jako sopel. A zase jsem u těžko uvěřitelné hry. Velkým kladem byla Gabriela Míčová, snad jediná postava v tomto seriálu nabitá emocemi a uvěřitelností. A navíc je to fakt pěkná ženská. Z chlapských rolí se casting trefil do černého v případě Dušana Sitka. Dobré, vcelku dobré, ale safra nemůžu se ubránit dojmu, že Michálek vystřílel svůj talent na ne moc dobrém přespolním námětu, místo toho aby zkusil něco svého. ()

Reklama

Lachtaan 

všechny recenze uživatele

Mám dost rád Matěje Hádka a Mamon jsem objevil už před nějakou dobou, musel jsem si ale počkat, než jej najdu v nějaké legální formě ke zhlédnutí. Až po nějaké době mi došlo, že patří do dílny HBO, tudíž bylo jasné, čemu se budu na této platformě věnovat. Počátek tohoto šestidílného politického thrilleru mě příliš nezaujal, aby mě konec bavil každičkou minutou. Pokud člověk příliš nesleduje všechny kauzy podobného ražení, které se u nás dějí, může být poměrně zmaten. Jakmile se ale do příběhu ponoří, lepší thriller ve formě minisérie na naší scéně jen tak nenajde. [viděno na HBO GO] ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Jak mohli ti Norové vědět o českých 90. letech, o naší velké privatizaci, o Václavu Klausovi, o JUDr. Vlastimilu Rampulovi, o Bakalovi, Topolánkovi, Nečasovi, Kalouskovi, Babišovi, Grossovi, o Lence Bradáčové, jak mohli vědět, jak to tady v Česku ve skutečnosti chodí?! No, asi to chodí všude stejně. Západní společnost je jenom hra, zdání svobody. A Vladimír Michálek tuhletu jejich zprávu o stavu Česka neuvěřitelně přesně domestikoval... Seriál Mamon je jedna z nejpřesnějších zpráv o tom, co se tady tehdy dělo a na jakých základech stojí současná demokracie, z čeho vznikly dnešní ekonomicko-politické elity a jakou hru tady s námi hrály a hrají. Je až neuvěřitelné, že přes onu uměleckou licenci a zjevný fikční námětový konstrukt je tahle zpráva tak přesná a pravdivá - Ukradená privatizace...neexistují čisté a špinavé peníze...jsou jenom peníze... ()

Ouwen 

všechny recenze uživatele

Tak strašně bych rád dal pět hvězd, ale nemůžu. Budu nejdříve kritický; na můj vkus nezajímavé úvodní titulky, které jsem neustále přetáčel. Ve finále mi chybí i nějaké "PO-události", prostě vidět co tahle kauza způsobila s Českou Republikou. Občas nějaké hluché místo a hlavně - střihy. Prostě sledovat chůzi nějaké postavy, která jde ode dveří, ke dveřim a mezi tim asi 20 střihů, časem mě z toho bolela šiška a třeba automobilová honička v posledním díle, je občas nepřehledná, navíc se nejednou stalo, že scénám chybí lepší návaznost. Na druhou stranu můžu být konečně hrdý na nějaký mini-seriál z našich končin. Ano, pořád to je remake Norské prvotiny, ale to čert vem. Protože sledovat ty prvotřídní interiéry mě drželo sevřeného v nadšenosti, celková architektura jest slast, i výběr exteriéru se povedl a vůbec, co se týče technické stránky, vše působí tak řemeslně, lze vyčíst, jak si tvůrci na tom dali záležet. Fantastický soundtrack Karla Havlíčka, zejména klavirní, ambientní instrumentálka "Petr", má to atmosféru, výborný dialogy, postavy dokazují, že maj vytříbenou slovní zásobu a celé to působí "na úrovni". Co se týče akčních scén, tak je jich málo, prakticky v závěru se na to dupne a jedinou slabinou jsou střihy, přesto se dočkáme brutální bitky, kde o dynamiku není nouze, nepůsobí uměle a na ty prvky Jui-jitsu se koukalo hezky a pak nějaké to střílení, automobilová honička s dobrým crashem. Hlavně seriálu nechybí tah na branku, brutalita a spoustu postav umírá. Herecké složení mě uspokojilo a zejména Matěj Hádek je fantastickej, zarudlé oči, charisma, únava jeho postavy, ušmudlané hadry, pořád zarostlej a deprese z něj stříkaj přímo na diváka, povedla se jeho partnerka/policajtka, která je nesmírně sexy a tvoří mezi sebou ideální chemii. Michal Dlouhý zde byl jen první díl, za to ze svého prostoru vytěžil maximum, Gabriela Míčová je hodně sympatická a divák s ní soucítí, jakmile jde do tuhého, Tereza Hofová projde zajímavým vývojem a jak jsem k ní cítil odpor, ke konci mě mile překvapila i ona, jedinej Daniel Tůma mě vůbec nebavil, zaujal mě i vývoj šéfredaktora těch novin, a záporáci nemaj mezi sebou slabé zastoupení. V závěru první epizody navíc přijde i perfektní pointa, která mě fakt odrovnala. Divák se dočká i fascinující vizuální stránky a je to takové celkově, dost osobité. Je to hlavně pořád České, tohle fakt natočila banda lidí u nás, nestačim zírat. Doladit nějaké detaily do příštího projektu a budu na českou kinematografii nahlížet opět s důvěrou. Navíc po třetím díle mě Mamon držel v neustálém napětí a bylo to i dost nepředvídatelné. Doporučuju všem. To, že jsem nadšený i já, už o něčem svědčí ;-) ()

Galerie (77)

Zajímavosti (9)

  • Realizaci tohoto mysteriozního thrilleru - vycházejícího z úspěšného norského formátu Mammon a naplánovaného na 73 natáčecích dnů - zaštítila produkční společnost Bionaut. (Zdroj: HBO)
  • Ve scéně, kdy dojde k únosu Michala Vlčka (Daniel Tůma) chybí únosci na injekční stříkačce jehla. Po střihu na krk už na stříkačce je. (Brooks_xx)
  • Když Stella Němečková (Eva Leimbergerová) zjišťuje v registru vozidel majitele automobilu registrační značky 3AF 6364, vypíše systém i VIN kód vozidla začínající písmeny WF5, což znamená automobilku Ford v Německu. Hledaný vůz je ale Škoda Superb Combi, jejíž VIN musí začínat písmeny TMB. U vozu vyrobeného v roce 2012 by na 10. pozici VIN mělo být písmeno C, nikoliv O, které se nikdy nepoužívá. Ve výpisu je také v položce tovární značka chybně uvedeno slovo „kombi“ s malým písmenem „k“ namísto správného velkého „C“. (Martin_L)

Související novinky

Detektivní příběh z Noir Film Festivalu 2016

Detektivní příběh z Noir Film Festivalu 2016

14.08.2016

Tam, kde ulice končí, tam, mezi náhrobními kameny, se v noci, ve které přišel ďábel, ve víru scházejí králové ulice. Tam, ve středověkém hradě, sídlí posedlá královna Alžběta, jejíž rozdvojená duše… (více)

23. Český lev - výsledky

23. Český lev - výsledky

05.03.2016

Filmovým králem Českých lvů za rok 2015 se stává film Kobry a užovky. Film si přímo z vyhlašování ocenění odnesl šest sošek Českých lvů. Za nejlepší film si cenu převzali producenti Jan Prušinovský a… (více)

Reklama

Reklama