Tvůrci:
Sam EsmailHudba:
Mac QuayleHrají:
Rami Malek, Carly Chaikin, Christian Slater, Portia Doubleday, Martin Wallström, Michael Cristofer, Stephanie Corneliussen, Michel Gill, Grace Gummer (více)Série(4) / Epizody(45)
Obsahy(1)
Seriál Mr. Robot, ověnčený Zlatým glóbem za nejlepší televizní drama, sleduje mladého programátora Elliota (Rami Malek), který zdokonalil umění počítačového hackerství. Elliot trpí vysilující sociální fobií. Má pocit, že se s okolním světem může bavit pouze tak, že hackuje jejich přístroje. Když zrovna nepracuje jako inženýr kybernetické bezpečnosti, používá své hackerské dovednosti k ochraně těch, na kterých mu záleží. Svět Elliota, rozčarovaného z moderní společnosti, se náhle změní poté, co potká Mr. Robota (Christian Slater), záhadného vůdce tajné hackerské organizace, která chce s jeho pomocí zničit nadvládu jednoho procenta nejmocnějších lidí světa a zažehnout celosvětovou revoluci. (HBO Europe)
(více)Videa (9)
Recenze (393)
When you see a good move, look for a better one. O Mr. Robotovi by se nesporně dalo napsat mnohé. Například o vypiplané formální stránce, kterou jistě pěkná řádka článků zanalyzuje (ty úvodní titulky, to rámování postav do spodní třetiny/rohů obrazu apod.). Ať již co se týče nápadité práce s nespolehlivým vypravěčem, prolamováním čtvrté stěny, stejně tak jako se vyrojí rozbory do detailů promyšleného chladně vycizelovaného „fincherovsky-depalmovského“ (audio)vizuálu a jeho roli (speciálně pak od druhé řady, kdy Esmail režíruje již vše sám) či o tom, jak to vykradlo německý snímek Who Am I. O tom, jak je díky důmyslné struktuře jedno, jestli ony zvraty prokouknete v úvodních desítkách minut či až je tvůrci sami vyjeví, protože v obou případech to funguje, jelikož se s divákem hraje uvědomělá hra "vy si myslíte, že to víte a my moc dobře víme, že vy si myslíte, že to víte" po celou sezónu. Ovšem ono to na pointě stejně nikterak nestojí. Budou se pět ódy (nejen) na Malekův a Wallströmův výkon, stejně jako se vyrojí bezpočet článků o tom, jak je tu konečně dílo, které neprasí na Linux přísahající komunitu světa hackerů, blackhatů a jim podobných. Fóra budou přetékat diskuzemi řešícími význam každé věty, narážky a odkazu. Ovšem co zbývá „obyčejnému“ divákovi, kterému je v(ý)še uvedené jedno a chce prostě jen vidět dobrý seriál? Tak takový divák je na tom zdaleka nejlépe, jelikož jemu Mr. Robot v kostce nabízí „sakra zdařilý palahniukovsky anarchistický hackerský Fight Club říznutý v korporátní linii Underwoodovic nesmlouvavě nekompromisním pragmatismem“. Což už by i divákovi, který má o komunitě z odvrácené tváře moderních technologií obrázek jedině na základě románů s Lisbeth Salander, mohlo stačit k vyzkoušení pilotní epizody. Jestli mu sedne či ne je sice věc zcela jiná, ale Mr. Robot je i v dnešní vlně nebývale kvalitní televizní tvorby natolik unikátní a odvážný, že nabízí mnoho důvodů proč mu dát šanci i navzdory jeho občasným problémům s tempem vyprávění. A kdo ví, třeba si zrovna vás tvůrci hacknou a propadnete tomu. | S1: 5/5 | S2: 4/5 | S3: 5/5 | S4: 5/5 | ()
Toto ožehavé téma mám rád a ze začátku mě to celkem bavilo sledovat a postupem času jsem se musel nutit, abych první řadu dokoukal. O závěrečné příběhové zvraty sice není nouze a ten největší na mě poměrně příjemně zapůsobil, ovšem tato látka je na mě zřejmě až příliš složitá abych jí chápal a orientoval se v tom, což potvrdila i nadále schizofrenní druhá série...50% ()
myHostname = window.location.hostname; var myTLD = "." + myHostname.substring(myHostname.indexOf("wupload") + "wupload.".length).split(".")[0]; function afterLoad() { return } ieFixForFileSelectionOnChangeEventTimer = null; function ieFixForFileSelectionOnChangeEvent(a) { $("#siteName").toggle(); if ($("#inputFileSelection").val() == "") { ieFixForFileSelectionOnChangeEventTimer = setTimeout("ieFixForFileSelectionOnChangeEvent()", 200) } else { $("body")[0].focus() } } function urlencode(a) { return escape(a.toString().replace(/%/g, "%25").replace(/\+/g, "%2B")).replace(/%25/g, "%") } $(document).ajaxStart(function() { $("body").addClass("ajaxLoading") }); $(document).ajaxStop(function() { $("body").removeClass("ajaxLoading") }); $(document).ajaxError(function(d, c, a, b) { CMApplication.Widgets.Dialog.close(); CMApplication.Widgets.Dialog.displayMessage(c.responseText, CMApplication.Widgets.Dialog.Types.exception) }); jQuery.setCookie = function(b, c, a) { var d = new Date(); d.setDate(d.getDate() + a); cookieDomain = ".wupload" + myTLD; document.cookie = b + "=" + escape(c) + ((a == null) ? "" : ";expires=" + d.toUTCString() + "; path=/;domain=" + cookieDomain + ";") }; jQuery.getCookie = function(a) { if (document.cookie.length > 0) { c_start = document.cookie.indexOf(a + "="); if (c_start != -1) { c_start = c_start + a.length + 1; c_end = document.cookie.indexOf(";", c_start); if (c_end == -1) { c_end = document.cookie.length } return unescape(document.cookie.substring(c_start, c_end)) } } return "" }; jQuery.unparam = function(d) { var f = {}, c = d.split("&"), e, b, a; for (b = 0, a = c.length; b < a; b++) { e = c[b].split("=", 2); f[decodeURIComponent(e[0])] = (e.length == 2 ? decodeURIComponent(e[1].replace(/\+/g, " ")) : true) } return f }; ()
Už mě otravuje, jak je každej US seriál psanej dle stejnýho mustru, tzn: Hlavní postava postavená na protichůdnosti cílů (Dexter: masový vrah/policista, Knick: doktor/feťák). Jako kdyby se nedala napsat zajímavá postava jinak.. Nejen že zde je hlavní postava hacker a v normálním životě bezpečností IT technik, ale kromě toho to musí být social freak, feťák a na to ještě schizofrenik. Eklektický scénář nejvíc doplácí, že pořádně neví, jakým směrem se vydat. Po pilotu jsem byl nadšený a chtěl jsem víc to, v čem je Mr. Robot nejnápaditější, a to samotné hackování lidí, ale místo toho jde cestou, kdy se z Elliota stává druhej Michael Scofield či Walter White - geniální mozek, který dokáže vše jako je i hacknutí věznice a útěk věznů. Celá tahle Prison Break/Shayla linie se v kontextu jeví jako nejvíc zbytečná a nemá na kauzalitu žádnej vliv, ale i na psychologii postav. Nejúmornější je ale abstákový díl, kterej mi hodně připomněl vatovej díl Breaking Bad s mouchou. Pokud Dexter měl jako trofeje sklíčka s krví, tak Elliot má cdčka s hacklými daty, a takhle nějak funguje celý seriál, tedy koncetrát osvědčených postupů a přístupů, které už byly tolikrát viděný. Např. linie Wellicku až moc vykrádá Underwoodovi. Bohužel nepoučení diváci tenhle seriál zase budou vynášet do seriálových žebříčku podobně jako v loni True Detective, přitom se ale nejedná o nic převratného. Včetně tolik zmiňované obrazové stránky, neboť s podobnou vizuální koncepcí, kdy eyeliny jsou ve spodním kvadrantu, pracuje soustavně Tom Hooper. Nejlépe v King's Speech, kde tím ze standardního UK dramatu udělal něco mnohém víc. To nic nemění na tom, že miluji Bambul. ()
Hodnotí se mi to špatně, jelikož mě celý seriál, až na pár zakopnutí velice bavil. Bohužel ukončení je přinejmenším rozpačité a mám z něj hořkou pachuť. Zbytečné pózerství irelevantní k celému ději. Zbytku ale tleskám. Líbilo se mi, že to není jednoduchá anarchistická agitka, ale jde to mnohem dál a ukazuje důsledky spáchaných činů. A samozřejmě je to strašně sebejistě natočené, dobře to vypadá, dobře se to poslouchá a na frajeřiny jako němý díl, nebo psychoanalýza pod dohledem zfetovaného gangstera nezapomenu. Rozhodně to utkví. Vývojem charakterů, přítomností svérázných postaviček a nečekanými pointami mi to chvílemi připomínalo takový hackerský Breaking Bad. ()
Galerie (663)
Zajímavosti (58)
- V 6. epizodě 1. série se objeví český antivirus Avast. (kiwi135)
- Herci absolvovali semináře o hackování na přípravu své role. Rami Malek (Elliot Alderson) navíc kurz v psaní pro scény, které zahrnují programování. (Axarus)
- Pro větší autentičnost spolupracuje s týmem filmařů i počítačový technik Michael Bazzell, který má desetiletou zkušenost v boji proti kyberzločinu a má hackerskou minulost. (Esszed)
Reklama