Režie:
Steven PietKamera:
Mike BoveObsahy(1)
John je laskavý, oblíbený stařík z venkovského městečka. John právě zabil muže jménem Dutch. Dutch provedl řadě dobrých lidí spoustu špatných věcí. Nikoho ve městě by ani nenapadlo spojovat s vraždou právě Johna - tedy až na Dannyho, Dutchova násilnického bratra a opilce. Johnův synovec Ben narychlo přijíždí z Chicaga do svého rodného městečka poté, co se jeho strýc snaží vyhnout Dannyho narůstajícímu podezření a stupňujícím se hrozbám. V tomto mistrovsky zahraném příběhu o maloměstských intrikách může stát touha jednoho muže po pomstě mnohem více životů. (Cinemax)
(více)Recenze (19)
Vše pro rodinu. Nádherně morbidní parafráze Strýčka Bucka s Johnem Candym, který by pro své blízké také udělal první poslední (a na kterého jedna z postav vzpomíná). Film je sice z větší části vážným dramatem s velmi intenzivní thrillerovou atmosférou (podobně jako snímky od Borderline Films), ale ve finále, kdy se paralelně schyluje k malé a k velké smrti, se svou nadsazenou zvráceností blíží Stokerovým od Chan-wook Parka nebo Zabijákovi Joemu od Williama Friedkina. Jestli vám závěrečný dialog nad „táborákem“ nepřijde vtipný, měli byste na svém cynismu ještě zapracovat. Coby režijní a scenáristický debut Strýček John překvapuje soustředěným vyprávěním, které diváka nevede za ruku, nedoříkává vše, co by chtěl vědět a nechává jej v nejistotě delší dobu, než je v konvenčnějších thrillerech obvyklé. Podstatné informace nejenže nejsou vícekrát opakovány, někdy je jenom na naší pozornosti, zda si jich všimneme, čemuž odpovídá i styl dlouhých celkových záběrů, z nichž si sami musíme vybírat to důležité. K vytváření napětí film naopak rychle stříhá mezi detaily tváří, které nám neumožňují vidět dost na to, abychom se nemuseli strachovat o bezpečí postav. Dvouhodinová stopáž u nízkonákladového počinu od party neznámých lidí nutí k obezřetnosti, ale má své opodstatnění ve struktuře vyprávění, které s citem pro realistické detaily rozvíjí paralelně dva zdánlivě nesouvisející příběhy. Od prvních minut přitom víme, že se může stát něco zlého, ale zároveň nedokážeme odhadnout, kdy, komu a co, neboť logicky předpokládáme, že do celé záležitosti bude nějakým způsobem zatažen také Ben, obývající navenek žánrově zcela odlišný svět, což nakonec je i není pravda. Velmi podstatné pro zvolený koncept dvou do sebe zapuštěných, žánrově prakticky neslučitelných příběhů (protože thriller na rozdíl od romantického filmu málokdy končí šťastně) bylo, aby film fungoval i jako rodinné drama a intimní vztahovka, což se zásluhou civilních dialogů a přirozených herců podařilo. Výsledkem je opojně vtahující hra s (nenaplněným) diváckým očekáváním a emocemi stejně nestálými, jako je zápletka morálně neukotvená. Už dlouho jsem neměl takovou radost z toho, jak chytře ve mně nějaký film vyvolal ambivalentní pocity. 90% ()
Velmi pomalé tempo by mi nevadilo, pokud by tvůrci budovali atmosféru a připravovali si půdu pro nějakou zásadní scénu. 123 minut sledujeme dvě násilné události, které jsou zakomponované do běžného života úplně normálních lidí a ...pointa je asi to, že i naši blízcí mohou mít tajemství, která by nás šokovala...? Takže obsahově to bylo stejně prázdné, jako multiplexoví bratříčci. ()
Zvláštní film. Na první pohled nemá čím zaujmout. Režisér neznámý, o hercích se dá říct totéž a příběh na první pohled neslibuje nic výjimečného, nehledě na to, že text Cinemaxu je trošku mimo. Přesto Uncle John stojí za to vidět. Vlastně se jedná o dva příběhy. Vedle toho, co se odehrává na vidlákově po vraždě místního sígra, se paralelně rozvíjí romantická linka Johnova synovce. Obě linie se dotknou vlastně jen na okamžik a je otázka, jak moc byla ta romantika pro celek nutná. Ale i kdyby nebyla, tak jsem měl pocit, že oba příběhy k sobě přirozeně pasují a přirozenost je vlastně prvek, na který film vsází a dokonale mu to vychází ve všech ohledech. jedinou výtku mám ke stopáži, která byla z mého pohledu přepísklá, ale to vem čert. Podobné nezávislárny si nechám líbit. 80% ()
Áno, asi takto nejako si predstavujem kombináciu thrilleru a mumblecore, takýto vydarený mix v indie filmoch sa vidí len veľmi zriedka. Snímok sleduje dve dejové línie, ktoré sa na záver zaujímavým spôsobom dotknú, no neprekrížia sa, teda aspoň z pohľadu tých mladých. Viac ma samozrejme bavila tá časť o starom pánovi, ktorý sa rozhodol vziať spravodlivosť do svojich rúk, ale nebola zlá ani tá romantická o jeho synovcovi a jeho trampotách s láskou. Koniec aj napriek niekoľkým silnejším, či nepríjemnejším alebo napínavým scénam vo mne vyvolal príjemne pozitívny pocit. Slušný nadpriemer. 80/100 ()
Dva filmy v jednom. Doutnající thriller a flirtující romantika. Nejistotu, jak se tyhle paralelní děje propojí, podporuje krásná zasněná hudba a luxusní výkon Johna Ashtona, navíc mě potěšil všeříkající úsměv šerifa v posledním záběru a já si tak odnáším přesně takový filmový zážitek, jaký chci z nezávislého filmu mít. 80% ()
Galerie (10)
Photo © FilmBuff
Reklama