Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Vittorio StoraroHrají:
Jesse Eisenberg, Steve Carell, Kristen Stewart, Blake Lively, Sheryl Lee, Paul Schackman, Richard Portnow, Jeannie Berlin, Ken Stott, Woody Allen (vypravěč) (více)Obsahy(2)
Bobby (Jesse Eisenberg) pochází z Bronxu. Žije s věčně se hašteřícími rodiči a bratrem Benem (Corey Stoll), který jako čistokrevný amorální gangster zastává názor, že každý problém se dá snadno vyřešit hrubou silou. Bobbymu je jasné, že potřebuje změnit prostředí. Odlétá do Hollywoodu, kde začne pracovat jako poslíček pro strýčka Phila (Steve Carell), který je mocným agentem filmových hvězd. Vstupuje do světa opojných večírků, plných celebrit, modelek, playboyů, producentů a politiků. Na první pohled se však zamiluje do strýcovy půvabné asistentky Vonnie (Kristen Stewart). Problém je, že Vonnie má vážný vztah, takže se Ben musí spokojit s pouhým kamarádstvím. Ale nic netrvá věčně, Vonnie se s přítelem rozejde a velmi rychle opětuje Benovy city. Jeho nabídku k sňatku však odmítá. Zlomený Bobby se vrací do New Yorku, kde začne pracovat s bratrem Benem, který si otevřel noční klub. Z Bobbyho se stává velmi schopný impresário a z klubu Les Tropiques jeden z nejvyhledávanějších ve městě. Přestože Bobby stále miluje Vonnie, sblíží se s Veronikou (Blake Lively), okouzlující dámou z vyšší společnosti. Svatba. Veroničino těhotenství. Benův život se zdá šťastný. Ale jen do toho večera, kdy do dveří Les Tropiques vstoupí Vonnie... (Bioscop)
(více)Videa (2)
Recenze (295)
Objektivně je posledního Woodyho kousek tak na 3 a půl hvězdičky. Určitě se mi líbil o chlup více než Kouzlo měsíčního svitu či Iracionální muž. Důvodem, proč dávám 4 může být mé současné pozitivní naladění a fakt, že zrovna v den promítání jsem se dostal do takové nostalgicko-sentimentální nálady, kterou umocnil ještě poslech CD duet Brada Mehldaua a Joshui Redmana - Nearness. Pohroužen tedy do Carmichaelovy Nearness of you (skladby, která zazněla v nejednom Woodyho filmu) a se sklenicí vína v ruce jsem se uvelebil na pohovce a pustil si posledního Woodyho. A přesně to, co jsem celý ten večer cítil ve vzduchu mi Woody zprostředkoval v barvách a na obrazovce. Nostalgii po dávno zašlých časech, hudbu, která se už téměř nehraje a herce, kteří si hýčkají své role. Jasně, Woodyho kulometná palba ostrovtipu spíš už jen tu a tam zableskne, příběh je tuctový a předvídatelný. To ale nic nemění na tom, že tak sugestivně vykouzlit atmosféru zlatého plátna a přivodit mi na tváři přitroublý úsměv už umí snad jenom on. Dostal jsem tedy přesně to, co jsem čekal. Ta půlhvězdička navíc je za zasněný konec, který naznačuje, že ne vždycky se nám podaří ukořistit to, co je nám nejdražší. Ale možná je to dobře. Jinak bychom neměli po čem toužit. (PS: A Eisenberg byl vynikající.) ()
Čarovná atmoška prostredia Zlatého Hollywoodu a rozohranie milostnej schémy sľubujú viacej, než čo film v druhom akte ponúkne: kĺbko milostného klišé a zbytočnú sekundárnu príbehovú líniu s bratom gangstrom. Eisenberg a Carell super, Stewartka mi tam moc nesedela a Blake Lively by si zaslúžila viacej priestoru, hoci by rozvinutie jej postavy zrejme vnieslo do filmu ěste viacej klišé. A pocitovo je film dlhší, než v skutočnosti. Unavený Woody. Dve a pol hviezdy. ()
Allen točí pořád to samé, ale stále více opojněji a vyzrále a ve stále více vycizelovaném formálním kabátu. Další přesná a dokonale trefené vztahovka z dob 30-40 let v neodolatelném lesku zašlé slávy dávných párty kabaretů, kudrlinek a noblesy tehdejší smetánky. Film, který má tím větší sílu, čím vícekrát se v jednotlivých vztahových a emocionálních rozloženích hlavních hrdinů najdete. Jednou se na Woodyho bude hodně vzpomínat, jelikož dokázal extrahovat kupu věcí ze života a položit to do filmu s noblesou a nadhledem, zároveň však krystalicky čistou pravdou jako málokterý filmař. A to vše originálním a typicky svérázným způsobem, který se mu stal vlastní a aplikuje ho jako svůj typický trendy trademark. ()
Říkejte si, co chcete, ale tohle je zkrátka zase ten Woody Allen, kterého mám tak rád (ačkoliv ještě bližší mi jsou jeho čistokrevné komedie). Na Café society je pro mě nejobdivuhodnější, že to je první film, v němž Jesse Eisenberg hraje sympatického člověka a opravdu sympatický je. Jeho Bobby není žádný chudáček, fňukal nebo zoufalec, naopak má odvahu, je to docela smělý mladý muž a to je fajn. Kristen Stewart mi z té krásné dobové atmosféry zprvu trochu trčela, ale po pár minutách do ní zapadla, Steve Carell je výborný herec, tečka, a Blake Lively musí okouzlit prostě každého. Také je skvělé, že Allenův scénář zná míru - našlo by se tolik věcí, které se daly rozvinout a o kterých by se dalo vyprávět dál, jenže není to třeba, vše důležité je řečeno a Café society by cokoliv navíc jen zbrzdilo. Platí to také o konci, který přichází v krásnou chvíli. Pokud jde o výtky a kritiky, musím nahlas nesouhlasit hlavně s těmi, které opovrhují Benovým příběhem a říkají, že je zbytečný. Já v něm naopak vidím důmyslnou paralelu - vzdávat se židovství a "kvůli výhodám" přijímat křesťanství, to je přece totéž jako opustit jednoho člověka, kterého máte rádi, pro jiného, kterého máte radši. ()
Už dlouho hledám příležitost v komentáři použít své oblíbené slovo banální. A ejhle ta příležitost se mi naskýtá u filmu, kde bych to tak úplně nečekala. Ale nicméně ten příběh je opravdu banální. To ovšem nepopírá to, že atmosféra starého Hollywoodu, všudypřítomná slavná jména, kupodivu i uměřený a svou postavu příjemné hrající Steve Carell, mě docela mile provedly tímto filmem. Ale musím souhlasit s Pomem, že i mě se film zdál delší, než ve skutečnosti byl. ()
Galerie (333)
Zajímavosti (10)
- Café Society (2016) je vôbec prvou spoluprácou režiséra Woodyho Allena a kameramana Vittoria Storara. Na žiadosť talianskeho kameramana sa film natáčal na jeho obľúbený formát, kde je pomer strán 2:00:1. (MikaelSVK)
- Skutečné filmové odkazy zahrnují například The Woman in Red (1935), Libeled Lady (1936) nebo Swing Time (1936). (NinadeL)
- Jedná se o první film Woodyho Allena, který byl natočen digitálně, konkrétně kamerou Sony CineAlta F65. (Chevees)
Reklama