Režie:
Curtis HansonScénář:
Curtis HansonKamera:
Gilbert TaylorHrají:
Steve Guttenberg, Elizabeth McGovern, Isabelle Huppert, Paul Shenar, Carl Lumbly, Wallace Shawn, Frederick Coffin, Brad Greenquist, Robert Schenkkan (více)Obsahy(1)
Mladý architekt na stopě vraždícího maniaka... Během večera, který ambiciózní architekt Terry Lambert tráví s manželkou svého šéfa Sylvií Wentworthovou, se stane něco značně neobvyklého. Jeho milenka spatří z okna neznámého muže právě v okamžiku, kdy se pokouší zabít na ulici dívku. Útočník však Sylvii zahlédne a rychle zmizí z místa činu. Druhý den přinesou noviny zprávu o vraždě mladé ženy. Ve snaze přispět k dopadení vraha, Terry nabídne galantně Sylvii, že na policii bude svědčit místo ní. Když pak má identifikovat neznámého muže, stává se Terry podezřelým, a také se ocitá v smrtelném nebezpečí… Film vznikl podle románu Anne Holdenové "Svědkové". Režisér Curtis Hanson vzdal tímto snímkem hold dílu filmového klasika – režiséra Alfreda Hitchcocka Okno do dvora. Představitel hlavní role Steve Guttenberg (24. 8. 1958) začínal na divadle, filmovou popularitu mu přinesla úspěšná komedie Policejní akademie. (Česká televize)
(více)Recenze (147)
Příklad, kdy si divák-nováček/naivka napětím okouše všechny nehty a náramně si to užije, a guru trpí, protože náhody se tu moc kupí. Nepasuji se ani do jedné skupiny. V tomhle osmdesátkovém looku to ale ještě je i díky Gutenbergovi celkem snesitelné. Oceňuji nápaditost, s jakou byla vystavěna zápletka a ode dneška budu dávat (filmový) příměr "bejt v prdeli" (jak Baťa s dřevákama) jak Terry Lambert. ()
Solidní napínák a poctivý oldschool, který dokáže navodit silnou atmosféru a bavit celou stopáž. Mahoney si svým zdánlivě neškodným svědectvím zavaří a to tak, že velmi. Námět a vývoj děje s formováním postav je moc fajn. Ke konci jsem byl až nervózní, jak to celé dopadne. Jen v závěru se možná moc kombinuje a protahuje. Jinak fajné počuměníčko :-). ()
Naprosto nenápadný, přesto skvělý krimi thriller, který vtáhne diváka do děje velmi brzy a do konce nepustí. Napětí střídá očekávání, co se zase hlavnímu hrdinovi vymkne z rukou a ve finále se tak stává ze svědka obžalovaným. Parádní prácička režiséra Hansona a velmi příjemní a neokoukaní herci, na které se hezky dívá. Film na mne působí lehce komorním a úsporným dojmem, což však rozhodně nepovažuji za mínus, jelikož samotný děj a atmosféra je parádní! ()
Možná kdybych nedávno neviděl De Palmovy variace na Hitchcocka ('Dressed To Kill', 'Body Double'), líbilo by se mi 'The Bedroom Window' o něco víc, ale tohle je poněkud prosťoučké a plané. Guttenberg, který si v 80's užíval výslunní svojí slávy (Policejní Akademie) se zapletl i do tohohle thrilleru, kde hraje architekta, který má aférku s Isabelle Huppert, ženou svého šéfa. Zatímco Steve si ho jde umejt, Isabelle oknem uvidí muže, jak napadá ženu a tak na něj z okna vystrčí svoje kozy, což násilníka efektivně zastaví a tak zrzavý kriminálník zdrhne (tím ale Isabellina pozitivní linie končí). Oběť hraje vcelku známá herečka Elizabeth McGover. A zápletka začíná. Zjednodušeně řečeno, Isabelle, ženuška, nechce upustit svých privilegií ohledně toho, že by se snad přiznala k roli svědka (-Kde si byla? -No za Vencou přece...), ale zároveň ji to pálí na jejím luxusním svědomí. A tak se Stevo, don Juan, jaký je, rozhodne, že bude "svědčit místo ní" (a ji z příběhu vynechají), což později zcela pohoří na faktu jeho krátkozrakosti a nošení kontaktních čoček. Bravo. Isabelle se postupně snaží od ohně distancovat a etablovat se zpátky do role bohaté ženušky a plánuje nechat Stevea, aby ho to potopilo samotného. Steveovi se situace zhoršuje, zamotává se do ní a jde víc a víc proti němu, až se nakonec ocitá sám mezi podezřelými. Nicméně, je to ve výsledku tuctový film, s tuctovým koncem, který toho příliš nenabízí. Místo zlé holky, která víceméně za svoje "hry dostane co zasluhuje", vám do náručí spadne ta ryzí, hodná, která je vám ještě vděčná, jako všechny oběti traumatických zážitků se v okamžiku snadno upne na sebemenší drbnutí jako projev toho, že je člověk anděl, který ji přišel zachránit, zatímco Anděl k tomu přišel jak slepej k houslím a řekl si "Hmm, tohle vůbec není špatnej deal." The End. ()
Steve Guttenberk, který měl velice slibně našlápnuto stát se miláčkem publika v letech devadesátých, ale nějak ho odvál čas už na konci předešlé dekády, což je veliká škoda, se nám v této detektivní záležitosti představí v roli Terryho, milence jedné bohaté paničky. A co čert nechtěl, ta vykoukne z okna po jejich veselém dovádění a uvidí, jak násilník rdousí svou oběť jen tak na chodníku. Donchuján Terry se rozhodne být hrdinou a vše nahlásí policii, avšak aby nekompromitoval svou něžnou lasturku, jako svědka uvede sebe. Tím se ovšem dost věcí komplikuje. Opravdu zajímavá krimi s osobitým dobovým nádechem. Není to žádný super skvost a o klišé tu člověk zakopne na každém rohu, ale jinak je to ucelený a vyrovnaný výkon, na který se nejeden rád podívá nekritickým okem. 80% ()
Galerie (106)
Photo © NBC Universal
Zajímavosti (1)
- Hneď na začiatku, popritom ako ide Terry (Steve Guttenberg) otvoriť dvere Silvii (Isabelle Huppert), vypína svetlo, no po otvorení dverí a následnom zábere na Terryho svetlo opäť svieti. (zoot3r)
Reklama