Reklama

Reklama

Dárek

  • Česko Křivdy z minulosti (více)
Trailer 1

VOD (1)

Simon (Jason Bateman) a Robyn (Rebecca Hall) jsou mladý manželský pár, jehož život se odehrává přesně podle představ a plánů. A to až do dne, kdy náhodně potkají Gorda (Joel Edgerton), Simonova dávného známého ze střední školy. Od té chvíle se jejich budoucnost začíná pomalu ale jistě rozjíždět po děsivém a šíleném tobogánu. Po několika dalších náhodných setkáních a nečekaných návštěvách Simon a Robin začínají být z Gordova chování a slov znepokojení. A navíc se začnou objevovat záhadné dary, díky nimž se odkrývají podivná tajemství z minulosti. A Robyn se tak nejen dozvídá znepokojující pravdu o tom, co se odehrálo před dvaceti lety mezi Simonem a Gordem, ale především stojí před nečekanými otázkami. Jak dobře opravdu známe nám nejbližší lidi? Je dávná minulost navždy už jen minulostí? (Cinemart)

(více)

Videa (16)

Trailer 1

Recenze (487)

cheyene 

všechny recenze uživatele

Dárek je snímek, který je s blížícím se koncem lepší a lepší a stále méně vám dovolí odpoutat zrak od obrazovky. Zejména závěr se nese v duchu pěkně hutné pointy, co v divákovi musí nějaký čas zůstat. A ponaučení z Edgertonova počinu? "Nečiň druhým to, co nechceš, aby bylo činěno tobě", případně že karma opravdu existuje..? :) ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Zvláštně pojaté drama (ostýchal bych se to nazvat thrillerem). Bateman, kterého jsem si oblíbil v komediálních rolích, mě docela rozsekal v takhle vážné roli. Slušné napětí, zajímavě kombinovaný příběh, slušná zápletka. Přitom se v tom fimu zase moc neděje a skoro o všem se jen mluví. O to hustší to má atmosféru. Hodně se mi líbila ta v závěru nezodpovězená otázka. Pokud by někdo chtěl slyšet mou verzi odpovědi, tak: NE. 3.5* ()

Reklama

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

Ohoho! O hodně hlubší, než se na začátku zdálo. Nejdřív to vypadá na stalking, ale jak se postupně odhaluje pravda a motivace postav, začíná to být víc a víc zajímavé. Film adresuje pravdu, kterou si často lidé nechtějí přiznat - podstata a charakter lidí se nemění. Můžou získat zkušenosti a odstup, ale kdo byl parchant, tak parchantem i zůstane. (Spoiler) Vemte si Simona - v mládí to byl hajzl, co šikanoval a zničil pomluvou život spolužákovi, protože ten spolužák byl "divnej". Film vám vysvětlí Simonovy (velmi lidské) motivace i to, jak si sám omlouvá to, co provedl. Nemění to nic na tom, že Simon je parchant. A parchant je i Gordy, ale mě ho bylo líto - a zároveň jsem ho chápala. Když někdo váš život zničí do takové míry, nemůžete se nad to povznést. Závěr byl sice trochu přehnaný, ale líbilo se mi, že Gord se Simonovi pomstil psychologicky a promyšleně. Thriller nemusí zkrátka mít krev a lekačky (ačkoli tu jsou), aby byl efektní. Tenhle film rozhodně doporučuju. 90 % ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Máte-li rádi psycho-thrillery šmrcnuté tajuplnou zápletkou, ale obracíte oči v sloup při představě, že se na vás vyřítí televizní herecká elita v čele s Casper Van Dienem a Charismou Carpenter, co mají v takto laděných filmech permanentku, v extrémním případě kladivem rozbíjíte vcelku zachovalý dálkový ovladač, jedno řešení bych měl. Zkuste psycho-thriller s o dvě třídy lepšími herci a v kvalitní režii, která ale neustále koketuje s televizními prvky. Scénář má nápady, nepůsobí rutinně, především disponuje příjemně mrazivým tajemnem, kterým si udržuje a zaručuje značný zájem diváka o další dění v příštích minutách, ale prokouknout se dá. Na pozorného a námětově spřízněnými thrillery protřelého diváka si to důmyslné a dílek po dílku budované puzzle moc nepřijde. Filmu hlavně chybí zásadní vrchol. Nějaká fakt extrovní scéna, z níž by se nemohl hned tak vzpamatovat, ale nepřijde. A to ani s gradovaným závěrem, který je oproti tomu, co před ním následovalo, nejslabším úsekem filmu. Celý film rozhodně není tak originální, jak se jeví. Přikázáním "nepokradeš" se Joel Edgerton neřídil a šikovně prostřednictvím svého scénáře vykradl nejméně půl tucet známých filmů, jmenovitě španělskou sračku Zatímco spíš, z níž čerpal asi nejvíc, ale dlužno dodat, že čerpal šikovně a napínavě. Film přes své pomalejší tempo a ne zrovna úměrnou stopáž vůbec nenudí. Kdyby v závěru, kdy se vytasí s na hony předvídatelným rozuzlením, to raději hodil do dramaticky vyostřené roviny, hned bych zvedl hodnocení. Finální pointa nebyla pro mě dostatečnou katarzí. Po mnoha napínačkách a tajemných vzkazech, nejasných darech za dveřmi domu manželů a též nejasných mrdech, jsem čekal šoking námrd. A přišel kokotič výmrd. Ale milý Joeli Edgertone - nenech se od psaní scénářů a režírování odradit. Jsi v tom vlastně poměrně dobrý. Herecké obsazení není vůbec nezajímavé. Tři hlavní role jsou ztvárněny univerzálními herci. Edgerton se obsadil do role vskutku podivínského spolužáka Gorda s tajemnou minulostí, který se za nejasných okolností upne na manželský pár, k němuž je zdánlivě přátelský, ale ve skutečnosti si zákeřně počíhal na toho silnějšího z páru, jímž je jeho bývalý spolužák Simon, který měl u něho letitý vroubek. Ten je k němu maximálně nevraživý, naopak jeho manželka, která měla pro dávné setkání spolužáků ze střední velké pochopení, byla tímto přístupem vůči diváckým sympatiím mnohdy až sadisticky protivná. Rebecce Hall to ve filmu nijak extra neslušelo, divný krátký sestřih fakt nezaujal. Ke všemu ve filmu dostala až nečekaně velký prostor, který znatelně převyšoval nad tím, který měl Bateman s Edgertonem. Jason Bateman, respektive jeho postava, je od počátku vystavěna tak, aby nebudila pražádné sympatie. Bateman je ve své roli solidně odpudivý. A kdo ho zná z komických rolí, bude překvapen jeho proměnou. Však už bylo načase. Drastickým scénám se film úplně vyhýbá. Občas se objeví nějaká ta (očekávaná) lekačka, kterou vystupňuje dramatický hudební doprovod. Nejlépe si film vede v budování napětí postupným hromaděním informací, které se týkají obou mužských postav. Už uprostřed vyvstane dilema, komu vlastně z těch dvou chlápků fandit. To byl šikovný tah od režiséra. Přidat se měl působivější a zajímavější konec. Závěr je koncipován tak, aby si divák domyslel, jak se vlastně ta celá záležitost měla. Nízkorozpočtová režijní prvotina dopadla v podstatě zajímavě. Scénář se bránil schematičnosti, ale také dost často nedokončil co načal, nebo se už k jednotlivým záležitostem, které před diváka předestřel, nijak zásadním způsobem nevracel. Ve filmu je takových nedotažených scén poměrně dost. Stalking, manipulace, pocit ohrožení ve vlastním domě, to je oč tu běží. A to bylo zvládnuto kvalitně. Za vším hledejte hříchy z mládí. 60% () (méně) (více)

verbal 

všechny recenze uživatele

Dárek se snaží navázat na nejslavnější šestákové srylery 90. let o intruzivních úchylech. Snaží se, snaží a snaží, až to s ním vypadá docela dobře, když tu náhle vyvrcholí ukrutně teploušským závěrem, který předchozích, slušně rozjetých devadesát minut totálně spláchne do hajzlu a udělá z Uoryjorova jinak solidního snažení akorát kulisu k žehlení dámského spodního prádla nadměrných velikostí a pánských kožených tang. A tak se dospělý heterodivák pouze utvrdí v tom, že by Žoel víckrát neměl experimentovat s buzerantskými bradkami, Betmen se měl držet pouze přeslazených kokotmédií a slečna Předsíň hrát výhradně s papírovým pytlíkem přes hlavu. No, možná bych jí sem tam povolil otvory pro oči. *** Jo, a málem bych dnes zapomněl vyšperkovat tyto dětské HOMOstránky novou a lepší filmovou publicistikou zneužitím několika bezúčelných vulgarismů! Tak třeba jen tak namátkou něco od „ká“: „Kouřila kurva kokota!“. Veď „fajčenie ftákov“ je predsa povolené, však, HOMO?. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (5)

  • Joel Edgerton (Gordo) si obarvil vlasy na červenohnědou, aby dodal své postavě odtažitý vzhled, a nosil hnědé čočky, aby naznačil, že Simonovo (Jason Bateman) dítě by mohlo být jeho. Přirozeně má tmavě hnědé vlasy a modré oči. (veronikajel)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno