Reklama

Reklama

V postapokalyptickém světě, kde platí "zabij, nebo budeš zabit," panuje všudypřítomný hladomor a cizí lidé vždy představují nebezpečí. Přeživší farmář se ukrývá hluboko v lese, kde s pomocí brokovnice a improvizovaných nástrah bedlivě střeží svou úrodu před vetřelci. Dlouhá léta v izolaci si ale začínají vybírat svou daň a on pomalu ztrácí kontakt s realitou. Všechno se změní, když jeho farmu objeví vyhladovělá matka a její dospívající dcera. V zoufalé snaze sehnat potravu a přístřeší mu starší žena nabídne, aby výměnou za postel a jídlo strávil noc s její dcerou. Farmář v návalu touhy poruší základní principy sebezáchovy a pustí je k sobě do chatrče. Výměna se však nakonec promění v nelehké soužití, které začne ohrožovat nejen jeho pečlivě vybudovaný svět, ale i holý život. (Cinemax)

(více)

Recenze (106)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Pokud máte rádi postapokalyptické filmy, tak tenhle by se vám mohl líbit. Pokud vám nevadí, že v tom nejsou zombie a je to celkově tak strašně depresivní, až se u toho budete kroutit. Jako kdyby tady nebyla ani chvíle veselí, jako kdyby s koncem téhle civilizace končil i život. Asi se budu z každého dne ještě víc radovat. ()

Zeck 

všechny recenze uživatele

Prostříhat to na dvanáct minut, divákovi nic neunikne a Fingleton by měl třetí slušný kraťas do sbírky. On se ale rozhodl natočit celovečerní debut, bohužel už zapomněl napsat i odpovídající scénář. Hodinu tedy sledujeme farmáře s indiánským sestřihem jak sází semeno zeleniny do země, posléze vidíme farmáře jak chčije a honí péro do květináče, ve kterém pak bude pěstovat papriky a vše zakončuje detailní záběr na prdel a péro farmáře, který se chystá na sex. Jakmile se tedy divák po polovině filmu ujistí, že farmář má skutečně velké péro v klidovém stavu, jak nám rejža názorně demonstruje, přejde se na druhý bod scénáře. Tím byly zřejmě paranoia a nedůvěra, které ale moc nefungovaly. Jen tedy ještě zpětně dodám, že píča není za celý film vidět ani jednou, jen poměrně malé, ale pevné dvojky mladé nenalíčené dívky, která vypadá hůř než ten chlap, takže ty kozy po detailním záběru na žalud hlavního hrdiny člověku chuť stejně moc nespravily. Zpátky k jádru věci, ať ten komentář má nějakou vypovídající hodnotu, kurva. Jo, paranoia, no a pak je konec. Dalo by se to kritizovat jako prázdná a fádní sračka bez nápadu, ale když ono se tam toho stane mnohem víc, než za šest řad v oceňovaném zombie seriálu a dokonce to má stejné prostředí a zápletky. Tak si vyberte. 60% ()

Reklama

nascendi 

všechny recenze uživatele

Celkom rád sa pozriem na film s postapokalyptickým príbehom. Som radšej, ak sa film odohráva s minimom hercov a v obmedzenom priestore, lebo rastie šanca lepšie stvárniť zmeny správania sa ľudí pri výraznej zmene vonkajších podmienok. Bol to aj prípad tohto filmu. Napriek tomu, že ma film zaujal a ani pri skromnom deji mi nepripadal nudný, nemôžem mu dať viac, ako tri hviezdičky, pretože v niekoľkých prípadoch naturalizmus zobrazovania prekročil hranicu prípustného a v iných režisér precenil divácku ochotu zriecť sa logického uvažovania a nekriticky prijímať dianie na obrazovke. V spojitosti s týmto filmom som si spomenul na Konec srpna v hotelu Ozon, ktorý som v rámci žánru videl ako prvý v poradí. ()

Maq odpad!

všechny recenze uživatele

Všechno špatně. Tři záhonky zeleniny neuživí člověka, natož tři. A nebudu jmenovat další okolnosti, z nichž je naprosto zřejmé, že autor se nenamáhal přemýšlet o věcech o kterých vypráví. A přestože vnější okolnosti mají v tomto příběhu zásadně významnější úlohu než obvykle, i zde bych byl ochoten oko přimhouřit, protože drama nedělají krámy, nýbrž lidé. Jenže i z tohoto pohledu film nefunguje. Ti lidé se chovají nelogicky, a emočně je to slabé jak čaj. --- Je to tedy zmetek, autorsky i režijně. Zmetkům obvykle dávám jednu hvězdičku, tak proč tentokrát rovnou odpad? Protože si myslím, že k tématu lidského života bez civilizace by se mělo přistupovat nanejvýš seriózně a promyšleně. Je to důležité téma. Jde o otázku, co z lidského chování je výsledkem genetické evoluce trvající milióny let, a co je civilizační fasáda. Na odpovědích na tuto otázku závisí postoje například ve věcech lidské sexuality, politické teorie a praxe, kulturního střetu mezi Západem a zbytkem světa, a podobně. Tedy témata, která určují naše životy a vyhlídky do budoucna. Tvrdím, že v těchto věcech se orientujeme mimořádně špatně, doslova třeštíme. A když nějaký autor-režisér k věci přistoupí s nezodpovědnou bohorovností salonního intelektuála, má u mě smůlu, neodpustím mu to. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Pre menej rozhľadených divákov atypický až nestráviteľný post-apokalyptický survival. Ale každý, kto pod-žáner sleduje, vie, že to nie je prvý, ani posledný podobný kúsok. Aký „taký“? Napríklad taký, v ktorom sa o postavách nedozvieme, až na drobnosti, prakticky nič. Takisto je nám zatajené, čo sa so svetom stalo; proste je v prdeli, nemá zmysel piplať sa v minulosti. Postavy neriešia príčinu (čo sa stalo a prečo?), ale dôsledok (ako prežiť vo svete, ktorý zanikol?). I koniec je taký... všakovaký... uzatvorene neuzatvorený... a skôr kladie nové otázky, než aby odpovedal na staré. Ale toto všetko sme v minulosti už veľakrát videli, takže tento film ozaj nie je nijakým spôsobom inovatívny. Samostatnou kapitolou sú škandalózne vsuvky erotického charakteru, ktoré sú síce samoúčelné, ale práve vďaka ním na tento film tak skoro nezabudnem. Na Miu Goth (Nymfomanky, Everest) si začínam dávať pozor. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (5)

  • Prví slovo ve filmu můžeme slyšet až v 17. minutě. (pornogrind)
  • Název filmu se objeví až na konci. (pornogrind)

Reklama

Reklama