Režie:
James FrancoKamera:
Brandon TrostHudba:
Dave PorterHrají:
James Franco, Dave Franco, Seth Rogen, Ari Graynor, Alison Brie, Jacki Weaver, Paul Scheer, Josh Hutcherson, Zac Efron, Megan Mullally, Jason Mantzoukas (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Film Disaster Artist se točí kolem vzniku kultovního propadáku Pokoj v režii Tommyho Wiseaua ("Nejlepší propadák všech dob"). Režisér a herec James Franco (Zlatý glóbus(R) pro nejlepšího herce, 2018) v něm proměnil skutečný příběh ambiciózního hollywoodského outsidera Tommyho Wiseaua - umělce proslulého upřímným zápalem a diskutabilními metodami – v oslavu přátelství, uměleckého vyjádření a snů splněných navzdory nepřekonatelným překážkám. (Magic Box)
(více)Videa (5)
Recenze (297)
Naprosto sterilně odvyprávěné, vršící jednu povinnou scénu za druhou. Oproti knize, podle které byl The Disaster Artist natočen, zde chybí perspektiva Grega Sestera, jež dodávala potřebný kontext in medias res situacím a především poměrně věrohodně interpretovala zdánlivě nesmyslné Wiseauovo chování. The Disaster Artist trpí podobnými nedostatky jako The Room (zbytečné vedlejší postavy, nenavazování scén), aniž by to režie nějak reflektovala, a je mnohem méně úsměvnějším zážitkem než onen hrůzostrašný originál. Oscarové řeči jsou velkou bublinou. ()
║Rozpočet $10miliónov║Tržby USA $21,120,616║Tržby Celosvetovo $29,820,616▐ James Franco je exot, tak sa nečudujem že sa do takého niečo pustil. Mne ale proste toto nesedí, chyba mi tam ľahkosť, trefnosť, skutočná zábavnosť, správny nadhľad. /25%/ ()
Jediné, čím mě tento film uchvátil bylo sympatické ztvárnění prvního screeningu a závěrečné porovnání okopírovaných záběrů (velmi věrně uděláno). Zbytek bylo jen defilé mně známých tváří (s výjimkou bratrů Francových) a prezentace událostí a myšlenek, ke kterým už jsem stihl dojít vlastním sledováním filmu The Room a čtením střípků z natáčení. Původní The Room je strašně špatně natočený a neskutečně zábavný, prakticky parodie sama o sobě, ať už tím, co se dělo před kamerou nebo za ní. Není se tak čemu divit, že Disaster Artist je nemastné neslané cosi, co není ani dramatem ani komedií, i když se to snaží být oboje. Udělali by lépe, kdyby šli cestou Best Worst Movie. ()
Parodovat už tak samu o sobě dostatečně legrační předlohu, to je jako nošení pederastů do sakristie. S trochou fantazie se však z toho rozhodně dal udělat solidní pomešní ministrantí grupáč. Ta ale scénáristům generála Franka zjevně chyběla, a tak prostě vzali Opus Asinusi odpudivého polského ufona a jakoby kolem něj jen nastavěli pár dodatečných kamer, které suše sledovaly, jak ten otřesně ubohý mentální moulinex vlastně vznikal. Kuba sice se vší parádou trefil toho retardéra dokonale, nicméně jeho slizce prkenný bratr pobral snad ještě méně talentu než Tomek se Sesterem dohromady, jeho účinkování by se klidně dalo úspěšně parodovat v Katastrofálním kokotovi 2 a daleko lépe by zapadl mezi to toporné obludárium v originále. Když původní Room podpoříte roomem, lze se u té monstrózně bizarní velesračky i slušně pobavit, toto však byla jen nenápaditá, nudná, zoufale nevtipná a nic zajímavého nepřinášející reportáž z natáčení, byť se skvěle groteskně podaným vrchním dementem. ()
Není to moc vtipné. Aspoň pro mě,, protože humor těžící z trapnosti snáším jen těžce a tady ho bylo požehnaně. Snímek je až maniakálně přesný. Jak do detailů napodobovali scény z The Room ještě dokládá děleným plátnem, kdy srovnává originální záběry s předělávkou. Filmaři šli do takových detailů, jako byly třeba stejné šperky hereček. K čemu vlastně takový film, který jen popisuje a nic nenabízí? Motiv podivného přátelství mezi plytkým hezounem Gregem a egomaniackým Tommym mě moc neoslovil. Nebylo to přátelství, ale závislost. Tommy získal obdivovatele, Greg podporovatele. Už z původního The Room vysvítá, že Tommy je nejenom magor, ale i otřesně odporná postava, dětinská, hloupá, sobecká a přitom krutá. A tenhle snímek to akorát potvrdil. ()
Galerie (19)
Zajímavosti (14)
- Reakce publika při premiéře filmu je fiktivní a je míněna jako metafora pro budoucnost filmu. Ve skutečnosti byla reakce diváků přinejmenším rozpačitá. (Dementra)
- Na konci filmu se v publiku při premiéře filmu krátce objeví i Michael Rousselet, který je považován člověka, který jako první přitáhl pozornost na The Room (2003) a započal tak jeho kult. Rousselet se v součanosti věnuje filmu profesionálně. (Dementra)
- Po záverečných titulkoch nasleduje krátka scénka. (ČSFD)
Reklama