Reklama

Reklama

The Disaster Artist: Úžasný propadák

  • Česko Úžasný propadák (více)
Trailer 1

Film Disaster Artist se točí kolem vzniku kultovního propadáku Pokoj v režii Tommyho Wiseaua ("Nejlepší propadák všech dob"). Režisér a herec James Franco (Zlatý glóbus(R) pro nejlepšího herce, 2018) v něm proměnil skutečný příběh ambiciózního hollywoodského outsidera Tommyho Wiseaua - umělce proslulého upřímným zápalem a diskutabilními metodami – v oslavu přátelství, uměleckého vyjádření a snů splněných navzdory nepřekonatelným překážkám. (Magic Box)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (297)

Janek 

všechny recenze uživatele

Ed Wood měl trumfy: výrazný časový odstup, Ameriku 50. let minulého století (tedy prostor pro Burtonovu stylizaci) a hrdinu, jemuž fandíte. Tommy Wiseau je pouze nesympatický manipulativní ego-podivín (bohužel ale né až tak podivný, že by třeba nosil dámské šaty, nebo neměl přední zuby), kterému se povedl husarský kousek s jedním svérázně špatným filmem. James Franco hraje výborně, ale v jeho filmu nenacházím nic, co by mě ponouklo se k němu v budoucnu vrátit. Lidským plusem je, že si z mimozemšťana Tommyho nedělá vyloženě srandu. Diváckým mínusem je, že je to možná i proto celé trochu nuda... Dave Franco je sympaťák, ale do role Sestera se nehodí, roli měl hrát někdo daleko panenštější, naivnější. Autenticitu trochu ruší i Seth Rogen. Zažít ale původní The Room v napraném kině musí být super zážitek. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Navzdory všemu, co o svém projektu Franco říká a co po něm papouškují publicisté a moderátoři talkshow, není "The Disaster Artist" dobrý film. V prvé řadě postrádá opravdové drama a srdce, ale také pořádný vhled do nitra postav. Na rozdíl od často vzpomínaného Burtonova "Eda Wooda" nepřináší "The Disaster Artist" žádný nový ani jakkoli intenzivní či procítěný pohled na Tommyho Wiseaua a jeho egocentrický tvůrčí potrat "The Room". Jen opakuje již mnohokráte řečené a doslovně do filmových sekvencí překlápí postřehy, které napadnou při koukání na "The Room" úplně každého. Na nesrovnalosti a mnohoznačnosti v mýtu, který se kolem filmu a jeho autora utvořil, jenom poukazuje, ale nejde po nich. Ve výsledku tak zůstává jen sled freakshow vinět, kde se Franco pitvoří a vydává to za velký herecký výkon, jenže jak paradoxně ukazuje závěrečné porovnání původních pasáží z "The Room" a jejich rekonstrukcí bratry Francovými a spol., Franco jen dělá, že je Wiseau asi stejně jako to před ním i po něm dělala řada fanoušků "The Room", když s kamarády o filmu mluvili a "přehrávali" nejbizarnější sekvence. Hlavní úskalí "The Disaster Artist" spočívá právě v samotném Francovi. Ten je totiž workoholik s patologickým strachem před tím na chvíli ustrnout. Proto také jeho filmografie na jedné straně vyvolává úžas nad počtem projektů, které každoročně stíhá realizovat coby producent, režisér a herec. Jenže smutnou pravdou zůstává, že Franco není žádný multitaskingový génius, ale prostě člověk s omezenou kapacitou jako prostě většina z nás. V herectví se to ještě dá maskovat chvilkovým vypětím a prací maskérů a kostymérů, ale právě Francovy režijní projekty jsou ukázkovým příkladem nedotaženého potenciálu. Franco se nedokáže soustředěně věnovat jedné věci několik měsíců, ba dokonce let jako pořádní režiséři, ani nemá vlastní osobitý rukopis, který by jeho projekty ozvláštňoval (jako např. u sériových řemeslníků Takašiho Miikeho či Seidžuna Suzukiho). Pro Franca je každý film jen jednou z tisíce položek na neustále bobtnajícím "to do" listu, které mu skýtají chvilkové povyražení. Jenže zatímco u stylových ptákovinek jako "Future World" to není nic proti ničemu, téma "The Disaster Artist" by si zasloužilo uchopení někým jiným než fantastou s ADHD, který z toho, že během natáčení se všemi komunikuje parodováním Wisseaua ze sebe zkouší dělat velkého auteura nořícího se do nitra role. Naději v tomto směru skýtá dokumentární projekt "A Room Full of Spoons" s jehož tvůrci se Wisseau soudil, protože si dovolili právě to, co Franco ne, že si za cíl vzali odhalení oněch velkých otázek obklopujících "The Room" – odkud Tommy pochází, kolik mu je let a kde na film sehnal peníze. ()

Reklama

B!shop 

všechny recenze uživatele

Musim rict, ze jsem cekal vic. Uvodni pul hodina je docela opruz, kdy jsem uvazoval, jestli mam vubec zapotrebi to sledovat, nastesti od prestehovani a vzniku napadu na film se to trosku rozjede. Ale necekejte nejakou super komedii, je to spis takova artovka s par vtipnejma momentama, ktera je spis divna a vyzivajici se v wtf momentech, nez vylozene vtipna. Herci jsou fajn, James Franco vypada jak Frankensteinovo monstrum, Dave jako Hollywoodskej hezounek a ostatni vicemene jen pricmrndavaj, tohle je koncert tyhle dvojice. Mozna bych se bavil vic, kdybych videl The Room, takhle jen dobre zahranej, prumerne natocenej a minimalne vtipnej film, kterej je ve vysledku asi uplne zbytecnej, protoze stejne se clovek hlavne pobavi u momentu, ktery jsou vlastne slovo od slova prehrany z originalu. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Tommy Wiseau je patrně nejbizarnější filmovej tvůrce všech dob a jeho životní dílo Pokoj (2003) je něco natolik otřesnýho, že jsem v tom objevil jakýsi zvrácený zalíbení. Pokud jste teda Pokoj viděli a přečetli jste si tam všechny zajímavosti, tak tenhle film vám asi nic moc novýho nepřinese. Ale já jsem se u toho docela slušně bavil od začátku až do konce, kde přišlo teda velkolepý finále. Úplně na závěr totiž uvidíte srovnání scén z původního filmu a nově natočený scény z tohoto filmu. A ono se jim to povedlo napodobit naprosto dokonale. Zejména James Franco jako Tommy Wiseau byl úplně přesnej. A jako třešnička na dortu závěrečný titulky s mojí oblíbenou písničkou Corona - The rhythm of the night. Jinak závidim lidem, co se účastnili slavnostní premiéry. To byl asi zážitek, na kterej se nedá zapomenout. 80% ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Vtipné nahliadnutie do tvorby jedného z najkultovejších filmov. Franco si tu konečne strihol výbornú úlohu. Výborne sa na to pozerá, sú tu skvelé emócie a funguje to. V zásade jeden z tých filmov, ktoré zarezonujú ešte dlho po svojom vzniku a slúžia ako akýsi epilóg k pôvodnému filmu. Nečakal som, že to bude až takto dobré. Takže spokojnosť. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (14)

  • Po záverečných titulkoch nasleduje krátka scénka. (ČSFD)
  • Když Tommy (James Franco) odhalí, že Mark (Dave Franco) točil zákulisí natáčení, tak jsou všichni překvapení, přitom ho na začátku natáčení představil. (Axarus)

Související novinky

Na Zlaté glóby vyrazí Spielberg i Nolan

Na Zlaté glóby vyrazí Spielberg i Nolan

11.12.2017

Jak určitě víte, filmové ceny většinou není zas tak těžké předpovídat. Letošek ale bude jiný, jelikož zatím nemáme žádného velkého favorita, což názorně předvádějí nominace na 75. Zlaté glóby. Kdo se… (více)

Reklama

Reklama