Režie:
Howard HawksKamera:
Sidney HickoxHudba:
Max SteinerHrají:
Humphrey Bogart, Lauren Bacall, John Ridgely, Martha Vickers, Dorothy Malone, Peggy Knudsen, Regis Toomey, Charles Waldron, Charles D. Brown, Bob Steele (více)Obsahy(1)
Soukromý detektiv z Los Angeles, Philip Marlowe se ujímá případu vydírání a sleduje stopu, jež jej zavádí mezi vrahy, lumpy z nočních klubů, autory pornografie, zkažené zbohatlíky a další. Ale Chandlerův legendární hrdina vše vyřeší v naprosto nesentimentálním a drsném stylu - a styl je to, o čem film "Hluboký spánek" celý je. Režisér Howard Hawks přináší na plátno elegantní setkání jednotlivých postav (zejména to Humphreyho Bogarta s Lauren Bacallovou), rázné tempo a fantastickou atmosféru. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (272)
(1001) Na každý klasický film se dívám s jakousi zvrácenou touhou, že se mi líbit nebude, že bude nudný a plytký a já budu moct ukázat na všechny, kteří ho adorují, a říct, že jsou povrchní a patolízaví a bez vlastního názoru a že jim máma dávala špatnou přesnídávku a oni nosili bryndák nakřivo a vůbec že se budu moct vyřádit a potom budu smutná, že mě film nepřekvapil, že nás nemohou čekat světlé zítřky, protože včerejšky byly noir. A proto jsem velmi ráda, když zjistím, že Humphrey Bogart opravdu byl roztomilý. ()
Možná je to otřepané, ale Humphrey Bogart je nejlepší Phil Marlow, co kdy žil. Přesnější by podle mě bylo, že Bogart dělá Marlowa. Ten pro mě sám o sobě je muž bez tváře, napsaný na papíře, kterého si lidé jen domýšlí. Bogart představuje jednu z možností a podle mě odpovídá přesně myšlence soukromého očka v Americe 20-30 let minulého století. Lauren Bacall je fajn, i když její hlas v originále je trochu moc mužský. Sama o sobě není tou ikonickou krasavicí, ale ženou s povahovými rysy potvory, která čeká koho bude moci využít. Celý film se šikovně odehrává na malém prostoru několika apartmá, místností a exteriéry jsou tu jen zřídka. Big sleep možná není nejzásadnější a nejdokonalejší film-noir, který kdy vznikl, ale využívá všech jeho tajných zbraní, pro potěchu diváckého srdce... ()
Jediné co bych vytknul, byl příliš velký počet postav a jmen, takže orientace při bleskových rozhovorech byla poněkud náročnější. Humphrey Bogart v hlavní roli byl výborný a to, že mu zde snad každá hezká žena padla k nohám, nemělo chybu. HLUBOKÝ SPÁNEK mě dokázal od začátku zaujmout, byl napínavý i zábavný a tím se zas tolik filmů pochlubit nemůže. ()
Pro Filmy-Noir mám už léta slabost. Hluboký spánek má vše, co by takový druh snímku měl mít. Napětí, skvělou atmosféru, zajímavé postavy, zvraty v ději, výtečnou hudbu a v neposlední řadě příběh. Co mi však v případě Hlubokého spánku vadilo, byla nepřehlednost. Přiznám se, že jsem se ve snímku ztrácel a přesně nevěděl, co je to právě na obrazovce za postavu, kde se tam vzala a jak na ni Marlowe přišel. Dokonalost sama však byla postava soukromého detektiva v podání Humphrey Bogarta. Tohoto herce jsem si oblíbil hned v prvním snímku, ve kterém jsem ho viděl. Jeho neskutečně silné charisma, zvučný bas a herecké umění je bezchybné. Cynický, ironický a dvojsmyslný Phillip Marlowe byl díky němu ohromným kladem filmu a chemie mezi ním a Lauren Bacallovou musela zákonitě oslovit, pobavit a zaujmout. ()
Celosvětově divácky úspěšný film. Krásná Chandlerovka s Humphrey Bogartem v roli tvrďáka soukromého očka Philipa Marlowa. Napínavý děj, kde hrdinové postupně upadají do hlubokého spánku, z něhož není návratu. Ještěže si Marlowe vždy ví rady. Trailer: http://www.csfd.cz/film/4176-hluboky-spanek/videa/ a nádherná scéna s charismatickým Bogartem: http://www.youtube.com/watch?v=3t8H07c30io a scéna s Lauren Bacallovou a jejím voláním policie: http://www.youtube.com/watch?v=DwXc4N_10rA&feature=related ()
Galerie (69)
Zajímavosti (19)
- Švýcarský hudební producent Robert Jan Mayer, známý pod přezdívkou Minus 8, použil část dialogu Philipa Marlowa (Humphrey Bogart) a Vivian Rutledge (Lauren Bacall) do své skladby "Elysian Fields", ze stejnojmenného alba. (EKLEKTIK)
- Producenti Warner Bros. boli tak okúzlení z Lauren Bacall a úspechom jej predošlého filmu To Have and Have Not (1944), že prehodnotili jej kontrakt a zdvihli jej plat z $300 na $1000 týždenne. (beso74)
- Claude Chabrol vo svojej kritike považuje dielo za mimoriadne, ktoré však nespĺňa obecné nároky žánru. Dielo je veľmi osobité, aby ho šlo zaškatuľkovať. Zdôrazňuje rolu autorského vkladu a spontánnosti pri tvorbe diela. Zásadnou je pre neho osobnosť autora. Podľa Chabrola nemôže byť tento film rekonštruovaný, napr. v podobe remakeu, lebo by sa z diela vytratil jeho tvorca a dielo by pôsobilo dojmom podradnej imitácie. (Biopler)
Reklama