Režie:
David F. SandbergScénář:
Eric HeissererKamera:
Marc SpicerHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Teresa Palmer, Maria Bello, Billy Burke, Alexander DiPersia, Emily Alyn Lind, Alicia Vela-Bailey, Gabriel Bateman, Lotta Losten, Andi Osho, Rolando Boyce (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Když Rebecca odešla z domova, myslela si, že za sebou nechala i své strachy z dětství. Když v době dospívání zhasla, nebyla si nikdy úplně jistá, co je skutečné a co není ... a nyní její bratříček Martin prožívá stejně nevysvětlitelné a děsivé události, které kdysi vystavovaly zkouškám její příčetnost a ohrožovaly její bezpečnost. Znovu se objevila děsivá bytost tajemně propojená s její matkou Sophií. Ale tentokrát, s tím, jak se Rebecca přibližuje k odhalení pravdy, je třeba si přiznat, že životy všech jsou v ohrožení... jakmile se zhasnou světla. (Freeman Ent.)
(více)Videa (15)
Recenze (597)
Spíš takovej pěknej žánrovej trénink, než skutečnej horor. Odpovídat tomu budou povětšinou i reakce publika - s příležitostným divákem to sem tam škubne, hororoví matadoři nehnou brvou. Sandberg dosud vytvářel tu více, tu méně sympatické kraťasy, z nichž byla většina určitým způsobem vtipná, nicméně dlouhá (no, dlouhá...) stopáž mu nesluší. Jednoduše moc neví, co s ní. Postavy i mytologie záporáka jsou jen letmo a na jistotu načrtnuté rekvizity, lekačky nepřekvapí a ústřední bubák je zajímavý spíš hrátkami se světlem a tmou, než že by dokázal opravdu děsit. Kdybych měl film shrnout - není tu vlastně nic vyloženě špatně, jen je toho málo a moment překvapení se nekoná. 5/10 ()
"Krátký film Davida F. Sandberga v celovečerním formátu!" ___ Strhující hororový námět, kterému ovšem uškodil samotný scénář. Což bylo na jednu stranu předvídatelné, když tříminutové video roztáhnete na hodinu a půl! ___ Hororoví fanoušci, kteří prahnou po hororové atmosféře plné hlasitých lekaček, milionu záběrů na pokoje a chodby v pusto černé tmě, jež mají nahánět strach a atmosféru, budou jistě spokojeni. Ovšem ti, kteří mají rádi hororovou atmosféru skloubenou s příběhem (viz. The Conjuring 1+2, Sinister, Žena v černém) nebudou nejspíše skákat metr dvacet, jako převážná většina. Každopádně Zhasni a zemřeš (hodně debilní český překlad) své hororové kvality určitě bezpochyby má! Buduje si atmosféru od prvních minut, což se u moderních hororů hodně cení! ___ (Cinestar, Hradec Králové) ()
Konečně zase trocha svěžího luftu do těcho proprášených končin. Lights Out (od byť padnoucího, ale řádně dementního českého překladu titulu se hrdě distancuju) sice nejsou v obecném měřítku žádnou hororovou perlou, na to jim schází přeci jen ještě nějaká ta hodina práce na peru, ze které by pak šikovný Sanderg mohl vyždímat více kontinuálního napětí, a porce zdrcuící hudby, která je zde jakožto vítaná hororová složka takřka opomenutá. Na druhou stranu idea původního kraťasu je rozpracována velmi dobře, přičemž člověka až zarazí, že něco tak jednoduchého může být tak funkční. Originalitou nápadu mě to táhne k loňskému It Follows, zpracováním spíše k Anabelle, čímž jsem ujištěn že se máme ve dvojce i vzhledem k hejtu vůči prvnímu dílu na co těšit. Lights Out jsou na objektivní 4*, ale letos to vydapá na total zmar, takže malinko nadhodnotím. 85% PS: Teresa Palmer má kromě šikovnosti taky podobu k Naomi Watts. ()
Nedá se svítit. Podobně intenzivní a originální lekačku jsme v kinech snad ještě neměli a těžko si v dnešní hororové konkurenci představit účinnější způsob, kterak divákům maximálně znepříjemnit návrat domu potemnělými ulicemi. Od začátku se jede na plné obrátky a bez zbytečných řečí je nám servírována inteligentní duchařská zápletka okořeněná tak hustou atmosférou a natolik děsivým bubákem, že bych si i zachrochtal blahem nemít ze samé nervozity stažené hlasivky. Plus bezchybná gradace, díky níž zlo nepřestává ani ke konci děsit, rozumná stopáž a samozřejmě naprosto odzbrojující kráska Terasa Palmer, jejíž zásluhou jsem ani nedýchal i v těch méně vypjatých scénách. Zbytečné si stěžovat a skuhrat, víc už snad chtít ani nemůžeme.... ()
David Sandberg se dostal do podvědomí svými originálními hororovými kraťasy s děsivým bubákem. Jenže atmosféra, která dokázala tak výborně fungovat na prostoru pouhých 3 minut, to v tomto celovečerním snímku bohužel nedokáže v takové síle, jako v kraťasu. Poznáváme historii Diany a její charakter má dobře vystavěný i fungující příběh. Herecky kraluje Teresa Palmer, která nejen, že je fakt nádherná, ale je i skvělá herečka. Líbil se mi její styl drsné metalistky a zájem o "dark arts." Plus plakát Avenged Sevenfold:) V roli její matky se představí výborná Maria Bello. Celkově však snímek funguje více na principu lekaček, než na vystavěné atmosféře. Lights Out za mnohé vděčí právě Terese a Marii. S méně schopnými herečkami by snímku zůstalo jen Dianino pozadí (příběhu samozřejmě:) a jen s tím a předvídatelnými lekačkami by Lights Out těžko obstálo. Závěr se asi inspiroval Klubem rváčů:) Žádný otevřený konec, žádné "o pět let později..." Měla jsem dojem, že filmu příliš nepomohl Hollywoodský přínos. ()
Galerie (31)
Zajímavosti (9)
- Na začátku film, když si Paul (Billy Burke) na obranu bere baseballovou pálku z vitríny, si můžeme všimnout figurky, vzhledově identickou s tváří z původního krátkometrážního Lights out (2013). (Kejf.)
- Krátkou a téměř identickou scénu jako ve snímku Lights out (2013) si zde zahrála stejná herečka Lotta Losten. (machmej)
- V domě Rebbecy (Teresa Palmer) si můžeme povšimnout také plakátů skupin Ghost a Slayer. (Dave24)
Reklama