Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Geralt se smíří s osudem a chrání Ciri před silami, které bojují o vládu nad Světem. A taky před její záhadnou mocí. (Netflix)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (407)

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Zaklínača som si popravde už moc nepamätal i keď ubehlo len cca dva roky od videnia prvej serie. Asi do polovice druhej serie som sa trocha strácal v deji a aj keď prichádzali alebo odchádzali nove či staré postavy, jasno som stále v tom celkom nemal. Zlom nastal až v posledných dvoch epizódach, tam to už dávalo celkom zmysel o čom je tato séria. Monstra boli dokonale, ani si nejako neviem vybaviť, ktoré bolo z nich najlepšie, ale prepracovanosťou môžu konkurovať ktorémukoľvek fantasy seriálu.. Tá koncova vybíjaná v zaklínačovom  brlohu bola veľkolepá a úchvatná. Je pravda, že už to nebolo po celu dobu tak skvele ako prvá séria, ale stále má čo ponúknuť a do starého železa sa zaklínač i zo svojou partiou nechystajú. Strašne potešili trpaslíci, tých som si pamatal aj z jednotky a aj viem prečo. ()

ArsenalEagle 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Já jsem nakonec hrozně zklamanej, byť hodnotím dost vysoko - hned vysvětlím. Zrnko pravdy mě neuvěřitelně nahypovalo, protože to byla asi nejlépe zpracovaná povídka, co jsme tu dosud měli - ano, měla svoje změny, ale ve výsledku to skvěle fungovalo a atmosféra byla vynikající. Jenže následně přicházejí další díly a s nimi naprosto zásadní změny, zásadní šílené twisty, které postrádají logiku. Nejsem idiot, vím, že se kinematografie může pouze inspirovat předlohou a něco se musí upravit, aby na obrazovce fungovalo. Sapkowského předloha určitě není žádný bezchybný skvost, ale svět a příběh je nastíněn skvěle, CDPR zpracovali látku po svém, ale výsledek je skvělý, proto mě až zaráží, jak moc to Schmidtová dokáže kurvit svojí neostyšnou snahou vytvořit svůj vlastní příběh, který je ale sakra celý zle! O Sapkowskim nemám valné mínění - ano stvořil skvělý fantasy svět, na druhou stranu to je neuvěřitelný krypl, co pro peníze odsouhlasí vše a je mu úplně jedno, jak kastrujou jeho dílo. Abych vysvětlil svoje vysoké hodnocení... Na zaklínače se moc dobře kouká, vizuálně, technicky je naprosto skvěle zvládnutý, Henry je vůbec tím nejlepším, co v seriálu je (to platí od prvního dílu!), Freya je fajn (byť je prostě starší, než by se hodilo) a celkově i kostýmy a podobně vyslyšely volání fanoušků po změnách. Takže jo, na seriál se kouká dobře, pokud se nepřemýšlí. Když uděláte tu chybu a začnete, čeká vás dost nepříjemné zjištění, že scénář a nově vzniklý příběh jsou prostě sračka. Už jen kvůli Cavillovi mi je smutno, jak to Netflix vede. Jak se rozhodli prznit příběh svými zásahy, nejrůznějšími úpravami k horšímu (znovu připomínám, že netrvám na odvyprávění story slovo od slova, ale ten celkový příběh je dost dobrý na to, aby z něj zůstalo víc, než jen jména hrdinů a lokací). GoTko mělo fantastické 4 série, protože se téměř přesně drželo předlohy a skřípat to začalo až když si scénáristé museli začít vymýšlet. Jenže narozdíl od GoTka je Witcher ukončen. Příběh byl zcela napsán. Od začátku se překrucuje a od začátku to není nic, co by vedlo ke zlepšení. Naopak je výsledek naprosto zmatečný, nelogický a hloupý a seriál jako takový nad vodou drží technické zpracování a herci, scénáristicky jde o neskutečný průšvih. Promarněný potenciál mě štve ze všeho nejvíce, protože Zaklínač (s naprosto božím Henrym v hlavní roli! OMG!) měl šanci vstoupit mezi velký seriálový kluky, do A ligy, kde se vyhřívalo třeba právě GoTko, jenže v porovnání kvality děje (o kterém to u GoT, Peaky Blinders, Boardwalk Empire, dřívějších Vikingů a dalších vždycky bylo) se zdá, že ty botky jsou přeci jen moc velký. Teda nejsou, jen by scénář musel psát někdo, kdo chápe a ctí principy Kontinentu, a i když si něco předělá, upraví, bude jeho dílo dávat smysl a hlavně, bude kvalitní. A to se Lauren Schmidt absolutně nedaří, se svým pojetím světa to jednoduše přehnala, zkazila. Někteří tvůrci holt uznávají jen svůj jediný nejlepší názor. Shame. Takže abych to shrnul do jedné věty - k čemu je perfektní technická stránka, když seriál doslova zabíjí scénář? Bohužel. Na závěr nutno podotknout, že pojmenovávat The Witcher adaptací, tedy zpracováním knih je dosti zcestné. Seriál totiž předlohu doslova kastruje, téměř náhodně si vybírá různé postavy s různými pohnutky, z různých situací (stejně tak samotné situace), rozstříhá je na tisíce kousků a pak je úplně náhodně skládá dohromady, přičemž notnou dávku si vycucá z prstu. Tohle není komentář o brečení, že není všechno tak, jak je to v předloze. Já narážím na to, že zde je z předlohy pramálo. A škodí to, protože byť se snažím koukat nezaujatě, tak to, co vzniká, rozhodně není příběhově lepší. Když všude hlásáš, jak se budeš držet knih, tak se jich sakra drž! () (méně) (více)

Reklama

Kristusazapad

všechny recenze uživatele

Problém tohto seriálu je podľa mňa v tom, že sa tvorcovia až príliš málo venujú budovaniu vzťahov medzi postavami a medzi postavami a novým prostredím a radšej sa zamerali na politicko-spoločenský rozmer a machinácie. Chýbala tu nejaká viac rozpracovaná "cesta hrdinky" (fyzický tréning nerátam) a viac individuálnych etických konfliktov (v tej typickej forme - kto je vlastne príšera?). A Ciri sa tu stala len pasívnou hračkou v rukách ostatných, respektíve magnetom, ktorý všetkých priťahuje a Geralt ju vlastne len neustále zachraňuje z rôznych situácií, tvári sa drsne alebo ustarostene ako správny tatko. Bola až príliš pasívna, bezbranná a jej vnútorný konflikt bol aj preto taký neprirodzený, málo plynulý. Potrebovala zabudnúť na starý domov a vytvoriť si nový. Prečo by však mala mať Ciri v Kaer Mohren domov? Každému je to síce jasné, ale len intelektuálne. Nemohli sme toto vytváranie domova prežiť spolu s hrdinkou, a keď tak len z rýchlika. Stačilo by, keby sa so zaklínačmi raz poriadne opije, zasmeje sa, keby si tam nájde priateľku v Triss, keby ju potom vidíme rozjímať kdesi na kameni alebo čo ja viem čo. Yennefer zasa furt niekam utekala, nonstop bola v pohybe a stále niečo riešila a hoci sa tu venovali aj jej emóciám, tak len na veľmi malej ploche - keď si na záver prešla konfliktom kvôli Ciri. Tvorcovia tu skrátka pohybovali s postavami ako po šachovnici, občas sa figúrky pobili, nejaká zomrela a toť vsio. Bolo v tom strašne málo skutočných emócií a strašne málo plnohodnotného času stráveného s postavami. A tak mi naozaj nezáleží na Triss, na Marigoldovi a vlastne ani na Yennefer. Sú to len figúrky, ktoré majú kompozičné účely v rozprávaní o veľkej politike (myslím si, že to veľa vypovedá aj o prístupe Netflixu). Avšak aj politická dráma potrebuje živého človeka, pretože - slovami "klasika" - smrť jedného človeka je tragédia, smrť miliónov štatistika. Nehovoriac o tom, že Netflix tu až príliš zdôrazňuje utrpenie elfov a vinu ľudí (nie že by to tak nebolo) a odkláňa príbeh až príliš skoro do čierno-bielych vôd (večne trpiaci Elfi), pričom Zaklínačovi podľa mňa viac svedčí sivosť a morálna ambivalentnosť, ktorá vyplýva z Geraltovej snahy o neutralitu. Pri prvej sezóne nič z toho až tak nevadilo, tam to trochu vyvažoval spôsob rozprávania, nadšenie zo sveta a novosť. Tu už jasne vidno bezradnosť. ()

halogenka 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Neštěstí pokračuje. Místy to vypadá jako nějaká jebnutá inscenace televize Brno. Místy máte pocit, jako by se střihači spletli a omylem je vám prezentován sled toho, co vystřihli. A tím “místy” myslím 90 % času této protahované agónie. Dialogové mlácení prázdné slámy, herecky zoufalost, celkově totální propadák. Další série a spin-offy už prosím ne. ()

Mugli 

všechny recenze uživatele

Jsem strašně zklamaná. Těšila jsem se. A to dost. Po prvním díle to vypadalo ještě celkem dobře. Ale ten zbytek?! Nerozumím. Jestli tam knížky někdy někdo v tom štábu četl, tak asi v nějaké jiné sféře, jinak si nedokážu představit, že by tohle byli schopni vypustit do světa. Absolutně se vytratila atmosféra z první série. Ztratil se vtip, zaznamenala jsem tak dva tři nevyvedené pokusy o něj. Děj se tváří jako lineární, ale je to absolutní časový mišmaš sebraný z úplně jiných časových období (podle knížek). Plus úplně zbytečně přidané rádoby zápletky, které ve světě Zaklínače nedávají smysl, a naopak některé stěžejní části chybí! Byl tu velký potenciál, ale někdo ho zabil. Není náhodou 17. prosinec nový Apríl? Prosím? ()

Galerie (128)

Zajímavosti (29)

  • Chýše bez dveří na baziliščí noze je založená na Ruském folklóru v podobě Baby Jagy, která žije v chaloupce na kuří noze. (NiWi)
  • Když Lambert (Paul Bullion) říká, jaký je rozdíl mezi zaklínačem a hromadou hnoje, tak skutečně tento rozdíl řekne. Avšak v epizodě Touhy v láhvi (2019), kdy toto zaznělo poprvé, jsme se skutečný rozdíl nedozvěděli. (Pito126)

Reklama

Reklama