Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Geralt se smíří s osudem a chrání Ciri před silami, které bojují o vládu nad Světem. A taky před její záhadnou mocí. (Netflix)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (407)

Socrates 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Chápejte, dějovou předlohu mám úplně u zadku. Tohle byl oproti první sérii velkej posun k lepšímu. Ve všem. Poutavost, přehlednost, dramatičnost, napětí, postavy a jejich výrazivo, všechno šlo strašně nahoru. Až na dva slabší díly jsem naprosto nadšenej. Jen si snad mohli odpustit ty inkluzivní manýry v podobě černejch elfů, zaklínačů apod., ale člověk si zvyká, to je prostě Netflix. ()

Silence 

všechny recenze uživatele

Velké zklamání! Nechápejte mě špatně – nemám rád automatické a neustálé brblání na cokoliv, co je v adaptacích knih do jiného média odlišné od předlohy. Ty jsem v tomto případě četl již před dávnými časy, mám je rád, ještě radši mám ale hry, které jsou (především Divoký hon) skvěle napsané, příběh a postavy si výrazně přepisují, rozvíjejí a přizpůsobují vlastním potřebám a často vyprávějí ještě podmanivěji a intenzivněji než knihy. Chápu, že každé médium vyžaduje trochu jinou formu, styl a obsah vyprávění a vlastně bych ani nechtěl, aby adaptace knih byly tupým přepisem, i pokud by to bylo prakticky možné. I proto mě první série netflixovské adaptace bavila, oceňoval jsem zajímavou a poměrně odvážnou práci s časovými rovinami, které se podařilo smysluplně vygradovat a propojit, nově dopsaný materiál a úpravy se sice poměrně rozcházely s předlohou, ale z mého pohledu respektovaly atmosféru a pravidla zaklínačského universa a dokázaly materiál doplnit tak, že na ploše série vzniklo několik funkčních nosných motivů a zároveň se trochu vyšlo vstříc divákům tímto světem dosud nepolíbeným. Geralt v podání soustředěného a zaujatého Henry Cavilla oplývá všemi potřebnými vlastnosti se špetkou “lidskosti” navíc, a mě sednul víc, než bych si dovedl představit a když mu to scénář dovolí, tak opravdu JE Zaklínačem. Což je ten zásadní problém. Jako by se tvůrci zalekli svého vlastního odkazu a po odvážné, temné a sprosté první sérii, servírují jednoduchou dětskou pohádku, jejíž celá podstata stojí na fádní báchorce o elfí ‘babě jaze” a vesměs nedává příliš smysl. K čemu je, že třeba taková Ciri se nakonec opravdu povedla, když není vidět jakákoliv vůle scénáristů, dramaturgů a režisérů ztížit si práci a zapotit se u složitých, ale smysluplných úprav a adaptací existujícího a zapojováním nového. Jak jsem zmínil výše, rozhodně mi nevadí úpravy předlohy, ale pokud je důvodem lenost a rezignace tvůrců, je to neobhajitelné. Po výborně napsaném originu Yen, zábavně adaptovaných povídkách, tajemnosti a nedoslovnosti první série je smutné sledovat prázdné příběhy, dialogy a celé linie sloužící v podstatě jen k tomu, aby některé postavy měli důvod se tu a tam objevit na obrazovce, neustálé deus ex machina, vize a halucinace, které z ničeho nic posouvají děj, nesmyslnou práci se vzdálenostmi na kontinentu (a někdy třeba i na vzdálenosti hradby Cintry vs Ciri+Yen ;-), neustálé nelogičnosti a hloupé, nepřirozené a nekonzistentní chování postav, které často slouží opět jako hybatel děje a v neposlední řadě představení zaklínačů z Kaer Morhen (kromě Geralta) jako amaterských idiotů, kteří sice deítky let úspěšně likvidují monstra všeho druhu, ale z ničeho nic všechny své schopnosti, zkušenosti a znalosti zahodí a rozhodnou se pro hromadný exodus. Úpravy předlohy nejsou problém, odfláknutá a líná tvůrčí práce ano. ()

Reklama

ArsenalEagle 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Já jsem nakonec hrozně zklamanej, byť hodnotím dost vysoko - hned vysvětlím. Zrnko pravdy mě neuvěřitelně nahypovalo, protože to byla asi nejlépe zpracovaná povídka, co jsme tu dosud měli - ano, měla svoje změny, ale ve výsledku to skvěle fungovalo a atmosféra byla vynikající. Jenže následně přicházejí další díly a s nimi naprosto zásadní změny, zásadní šílené twisty, které postrádají logiku. Nejsem idiot, vím, že se kinematografie může pouze inspirovat předlohou a něco se musí upravit, aby na obrazovce fungovalo. Sapkowského předloha určitě není žádný bezchybný skvost, ale svět a příběh je nastíněn skvěle, CDPR zpracovali látku po svém, ale výsledek je skvělý, proto mě až zaráží, jak moc to Schmidtová dokáže kurvit svojí neostyšnou snahou vytvořit svůj vlastní příběh, který je ale sakra celý zle! O Sapkowskim nemám valné mínění - ano stvořil skvělý fantasy svět, na druhou stranu to je neuvěřitelný krypl, co pro peníze odsouhlasí vše a je mu úplně jedno, jak kastrujou jeho dílo. Abych vysvětlil svoje vysoké hodnocení... Na zaklínače se moc dobře kouká, vizuálně, technicky je naprosto skvěle zvládnutý, Henry je vůbec tím nejlepším, co v seriálu je (to platí od prvního dílu!), Freya je fajn (byť je prostě starší, než by se hodilo) a celkově i kostýmy a podobně vyslyšely volání fanoušků po změnách. Takže jo, na seriál se kouká dobře, pokud se nepřemýšlí. Když uděláte tu chybu a začnete, čeká vás dost nepříjemné zjištění, že scénář a nově vzniklý příběh jsou prostě sračka. Už jen kvůli Cavillovi mi je smutno, jak to Netflix vede. Jak se rozhodli prznit příběh svými zásahy, nejrůznějšími úpravami k horšímu (znovu připomínám, že netrvám na odvyprávění story slovo od slova, ale ten celkový příběh je dost dobrý na to, aby z něj zůstalo víc, než jen jména hrdinů a lokací). GoTko mělo fantastické 4 série, protože se téměř přesně drželo předlohy a skřípat to začalo až když si scénáristé museli začít vymýšlet. Jenže narozdíl od GoTka je Witcher ukončen. Příběh byl zcela napsán. Od začátku se překrucuje a od začátku to není nic, co by vedlo ke zlepšení. Naopak je výsledek naprosto zmatečný, nelogický a hloupý a seriál jako takový nad vodou drží technické zpracování a herci, scénáristicky jde o neskutečný průšvih. Promarněný potenciál mě štve ze všeho nejvíce, protože Zaklínač (s naprosto božím Henrym v hlavní roli! OMG!) měl šanci vstoupit mezi velký seriálový kluky, do A ligy, kde se vyhřívalo třeba právě GoTko, jenže v porovnání kvality děje (o kterém to u GoT, Peaky Blinders, Boardwalk Empire, dřívějších Vikingů a dalších vždycky bylo) se zdá, že ty botky jsou přeci jen moc velký. Teda nejsou, jen by scénář musel psát někdo, kdo chápe a ctí principy Kontinentu, a i když si něco předělá, upraví, bude jeho dílo dávat smysl a hlavně, bude kvalitní. A to se Lauren Schmidt absolutně nedaří, se svým pojetím světa to jednoduše přehnala, zkazila. Někteří tvůrci holt uznávají jen svůj jediný nejlepší názor. Shame. Takže abych to shrnul do jedné věty - k čemu je perfektní technická stránka, když seriál doslova zabíjí scénář? Bohužel. Na závěr nutno podotknout, že pojmenovávat The Witcher adaptací, tedy zpracováním knih je dosti zcestné. Seriál totiž předlohu doslova kastruje, téměř náhodně si vybírá různé postavy s různými pohnutky, z různých situací (stejně tak samotné situace), rozstříhá je na tisíce kousků a pak je úplně náhodně skládá dohromady, přičemž notnou dávku si vycucá z prstu. Tohle není komentář o brečení, že není všechno tak, jak je to v předloze. Já narážím na to, že zde je z předlohy pramálo. A škodí to, protože byť se snažím koukat nezaujatě, tak to, co vzniká, rozhodně není příběhově lepší. Když všude hlásáš, jak se budeš držet knih, tak se jich sakra drž! () (méně) (více)

keddy79 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Pěkně natočené, ale jinak velké zklamání. Odklon od předlohy bych zkousla, ale mnoho scén je jen samoúčelných, jen je z nějakého důvodu třeba ukázat letící zkrvavený zub a podobně. A Marigold do podobné kategorie patří také. Kdyby tam nebyl nic by se vlastně nestalo, i když by byla škoda jej vynechat. Z Ciri mám rozporupné pocity, musí zpracovat, kdo je a co zažila, ale je až moc ufňukaná a zároveň paličatá. Bavila mne Yennefer, která neví kudu kam po té, co ztratila svou moc a také, když se Fringilla dostala do ráže. A politikaření to celé zabíjí úplně. Ano, vím, i v předloze je politikaření hodně, ale nestojí na něm. ()

Colby Sawyer 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Na úvod komentáře musím zmínit Dunu Denise Villeneuvea, která měla premiéru pár měsíců před druhou sérií Zaklínače. Z toho filmu totiž vyloženě vyzařuje s jakou láskou, péčí a umem byl dělaný. Je to perfektní příklad dokonalé adaptace. Nejedná se o zfilmování knihy 1:1, některé věci chybí, některé jsou navíc a některé se stanou jinak, ale ze všeho dýchá ta knižní Duna, kterou fanoušci milují. Věřím, že kdybychom si s Denisem šli posedět do hospody, tak si o Duně jako dva obrovští fanoušci vydržíme povídat hodiny. S Lauren by to ovšem bylo jiné, protože by mě z hospody do deseti minut vyvedli za rušení pořádku a pohoršování mládeže sprostými výrazy. Druhá série je totiž příkladem adaptace z přesně opačné strany spektra, lidově řečeno: "Je to prostě SRAČKA!" Podrobněji jsem se vypsal u jednotlivých epizod, takže tady zmíním jen obecné věci, co mě na druhé sérii serou nejvíc. První je fakt, že se fanouškům lhalo do ksichtu, tvrdit, že se nebude vymýšlet vlastní obsah a pojede se podle knih, jen aby se už od druhé (DRUHÉ!) epizody jela kompletní fanfikce, je urážkou, ze kterou by si Lauren zasloužila pár facek. Ok, tak si budeme vymýšlet, což mě vede k druhému bodu. Vymýšlet si má smysl, když máš co vymyslet, jenže to Lauren evidentně neměla. Všechny ty vymyšlené linky, které většinou stejně nikam nevedou, nejsou zábavné, postrádají logiku a hlavně oproti hluboké předloze jsou to úplně prvoplánově brakové bláboly. Postavy skáčou tam a zpět jakoby se všechno dělo na jednom náměstí, blijou ze sebe prázdné fráze a většinou to jsou jen bezcharakterní panáci, na které tvůrci nalepili známé jméno z knih. Navíc všechny postavy až moc používají  slova "fuck" a "chaos". To první je jen trapný apel na "dospělé" publikum, to druhé zase marná snaha znít chytře a sofistikovaně. Třetí věcí, kterou musím vypíchnout, jsou monolity a věci s nimi spojené. Dalo by se říct, že právě monolity jsou hlavními hrdiny druhé série. Všechen děj je podmíněn něčím s monolitem, motivace postav i zvraty, prostě úplně všechno. Celý jejich koncept je samozřejmě vycucaný z prstu, nemá hloubku a kvůli němu se popírá lore, charaktery i schopnosti postav, dokonce i boje jsou kvůli nim dost na hovno. Lauren zřejmě oprášila děj nějaké povídky, kterou napsala v pubertě a narvala jí do seriálu za desítky milionů, zatímco se dušovala, že to přece bude podle knih. Věci jako miscastové faily, podprůměrná režie, neexistující soundtrack či výprava, která se stále na GoT zdaleka nechytá, nestojí za podrobné rozebrání, stejně jako mnoho dalšího. Doufám, že do třetí série si ty knihy na place přečte i někdo jiný než Cavill, protože je evidentní, že krom něj je nikdo ani neviděl. Přiznám se, že bych u Zaklínače rád viděl Benioffa s Weissem, to jsou podobně špatní scénáristi jako Lauren, což potvrdí všichni, co viděli osmou série GoT, ale na rozdíl od ní, si ty svoje kraviny začali vymýšlet až když museli, u Zaklínače už je víc jak 20 let hotová celá sága, ale z vysoka se na ní u Netflixu kašle, je to škoda, byl by podle ní fajn seriál... () (méně) (více)

Galerie (128)

Zajímavosti (29)

  • Herečka před uvedením série prozradila, že v průběhu druhé řady zavítá za Codringherem (Simon Callow) a Fenn (Lizz Carr) Istredd (Royce Pierreson), který se s nimi v knižní předloze nikdy nesetkal. Codringher a Fenn vyloženě představují studnici moudrosti, a tak se je Istredd přijde zeptat na to, co ví o původu Ciri (Freya Allan) a předcích. (Geralt z Rivie)
  • Role zaklínače Eskela byla přeobsazena, původně měl hrát postavu Thue Ersted Rasmussen. Kvůli koronaviru se role musel vzdát, protože měl na natáčení čas v původním plánovaném termínu březnem a srpnem, přičemž kromě toho se upsal jinému projektu, kterému se věnoval na podzim. Vzhledem k tomu, že se natáčení druhé série Zaklínače přesunulo na podzim, tak se jej nemohl účastnit a roli získal Basil Eidenbenz. (Geralt z Rivie)
  • Produkce druhé řady Zaklínače byla pozastavena na nezbytně nutnou dobu, protože Kristofer Hivju byl pozitivně testován na koronavirus. [Zdroj: filmozrouti.cz] (Geralt z Rivie)

Reklama

Reklama