Režie:
Dan TrachtenbergKamera:
Jeff CutterHudba:
Bear McCrearyHrají:
John Goodman, Mary Elizabeth Winstead, John Gallagher Jr., Douglas M. Griffin, Suzanne Cryer, Bradley Cooper, Frank Mottek, Sumalee MontanoObsahy(2)
Jednu chvíli jedete v autě, pak to do vás z boku napálí nějaký idiot a vy se probudíte pomlácení, ale živí v podzemní kobce, kde vám neznámý podivín řekne, že jste právě vyhráli hlavní cenu v životní loterii. Onen neznámý podivín (John Goodman) se jmenuje Howard a je to zkušený „Prepper". To jsou lidé, kteří tuší, že jednoho nepříliš krásného dne přestane fungovat svět, a tak se na to připravují. Například Howard si postavil a komfortně vybavil podzemní bunkr. Výhra Michelle (Mary Elizabeth Winstead) spočívá v tom, že ji našel ve vraku havarovaného auta a přesunul do svého krytu krátce předtím, než na Zemi plnou silou udeřila gigantická katastrofa, která zničila veškerý pozemský život. Emmett, jeho kámoš, který mu se stavbou pomáhal (John Gallagher), a Michelle jsou podle všeho široko daleko jediní přeživší. Škoda, že je venku kontaminovaný vzduch a nejde to proto ověřit. Michelle ale téhle teorii příliš nevěří. Howarda považuje za magora, který ji unesl a pod za vlasy přitaženou záminkou ji chce udržet ve sklepě. Jenže důkazů, že má tenhle apokalyptický vizionář pravdu, se postupně objevuje víc a víc. Stejně jako dokladů toho, že Howard je fakt pořádný magor... (Cinemart)
(více)Videa (12)
Recenze (892)
Moje obrovská výhoda byla, že jsem starší Cloverfield neviděl, a přestože dopátrat se pointy filmu ještě před jeho zhlédnutím je až smutně snadné, přikázal jsem si vše ignorovat a počkat si na to sám. Díky tomu jsem si film z velké části užil a vyloženě mě zklamalo až posledních cca 10 minut. I když zklamání asi není to nejpřesnější slovo, protože během nich film zároveň vztyčuje prostředníček (až na závěr) podobně laděným žánrovkám, což na druhou stranu vcelku oceňuju. Po většinu filmu jsem si užíval napjatou atmosféru, to dusno, různě se proměňující stavy nedůvěry, strachu a nejistoty. Tu ostatně člověk sdílí společně s postavami a neustále se sám sebe ptá, co se asi stalo, kdo jsou vlastně zač, kde končí pravda a začíná lež, apod. Ale jak už jsem naznačil v úvodu, kurs, který film chytne k samotnému závěru, mi příliš po chuti nebyl a dopadlo to tak, jak jsem se obával. Proto končím na slušných 4*. „Vždycky mluvil o možných útocích Al-Káidy, Ruska, Jižní Koreje.“ - „Myslíš Severní Koreje.“ - „To je ta bláznivá? Tak jo, tak tý.“ ()
Je treba určite pochváliť scenáristu a režiséra za schopnosť udržať nejasnosť a mysticitu príbehu až takmer do poslednej minúty. Na tak malom poli je to obdivuhodné. Z morálneho hľadiska je tu ale viacero vecí otáznych, naviac aj racionálnosť občas šlape poriadne vedľa, takže len za tri. Možno je to prísne, lebo by sa tie nezmysli mohli pripísať chovaniu pod tlakom. Každopádne neperspektívne konanie nepodporujem :) ()
Původně plánovaný nízkorozpočtový thriller zasazen do úplně jiného příběhu, těžící především z levné klaustrofobické atmosféry a psychologie postav, se po nalití financí od Abramse změnil v pokračování zřejmě nejlepšího filmu o mimozemských monstrech v posledních dvou dekádách, kde prim hrála výhradně akce, zběsilost, rioty a výbuchy. Oživit osm let starou žánrovou pecku je úctyhodné, tleskám, problém ovšem spočívá v tom, že děj zůstal původní a tedy šitý na míru nízkorozpočtovým nárokům a to avizované pokračování jedničky je v celém filmu všehovšudy deset závěrečných minut. Mělo to tedy smysl? Ne. Cloverfield obsažený v názvu filmu tedy působí jen jako vábnička na milovníky sci-fi, nikoliv jako odkaz na pokračování čehokoliv. Nemít to právě tento název, s originálem si to nedám do sebemenší spojitosti. To, na co většina diváků naivně čeká celý film ve výsledku za samotné čekání ani moc nestojí, jelikož sledovat hodinu a půl jak postavy nezajímavě konverzují nad špagetami, hrají monopoly, čtou módní časopisy a jednou děsně akčně nahodí filtr vzduchu, to vše za absolutně nulové atmosféry, to je zkrátka zatraceně málo na film pro masy. Poslední desetiminutovka je pak klasický šetřivý CGI bordel ve tmě, který postrádá jakoukoliv myšlenku a působí dojmem, že do filmu vlastně ani nepatří. Loňská béčková bunkrová variace na stejné téma se pak jeví jako mnohem lepší možnost ke strávení večera. 60% ()
Megavyžranej Fred Flintstone ve svém 3+1 postapokablablablabunkru hostí vrahouna z filmu Hush a jako bonus jednu kočičandu (dvounohou) . Co z toho tak může vzniknout? Napínavej horor s hutnou atmosférou? Leda hovno...Na první alespoň trochu napínavou scénu sem čekala přes 40 minut abych byla následně odměněna další dvacetiminutovkou kdy se opět hovno dělo. Po hodině postavám ve filmu dojde, že to chce nějakej nečekanej zvratek tak se to rychle rozpočítá kdo je zlej, kdo hodnej a kdo blbej. Já vám to prozradím - Fred je zlej, vrahoun z Hushe blbej (v Hushovi byl blbej taky jeho ty debily hrát snad baví) a kočičanda je hodná. Blbej a hodná se spojej proti zlému Fredovi a nastává další porce nudy, kdy spolu ty dva tragédi kují pikle tak nenápadně až sem si říkala jestli je fakt kujou. Fred nakonec mocně vyčmuchá křivdu a chvilku na to je oheň na střeše, nebo teda v bunkru. Konec nemohl být trapnější a já marně dumám koho tam hrál Bradley Cooper...možná toho zubatýho slimáka a nebo slovo BEN na displei a dokonce mu půjčil hlas. Masakr to je role jak noha. Monstrum byla píčovina a tohle, světe div se, taky. ()
Příjemné překvapení! Obával jsem se roztřesené ručky (FF), ale naštěstí zbytečně. Použití jména Cloverfield v názvu filmu není příliš šťastné, i když tvůrci se velmi snaží, aby divák neustále kolísal mezi dvěma póly - je to thriller o pošahaném únosci, nebo děsivé postapo? A pokud opravdu došlo ke katastrofě, způsobili ji lidé, či zaútočili mimozemšťané? Přiznám se, že jsem váhal až do samotného konce. Mám jisté pochopení pro ty, co ho berou jako zazdění všeho předchozího, mně se ale líbil. Koneckonců, po psychologickém dramatu je svižná akce příjemným osvěžením. Snímek samozřejmě stojí na hereckých výkonech. Duo Goodman - Winsteadeová musím pochválit! ()
Galerie (70)
Zajímavosti (23)
- V úvodní scéně v autě je při telefonátu jiný čas na telefonu a jiný na autorádiu. (LERw!g)
- Benzínová stanice, kde na začátku filmu tankuje Michelle (Mary Elizabeth Winstead), se jmenuje Kelvin. Toto jméno/označení se objevuje ve většině filmu režirovaných nebo produkovaných J.J. Abramsem jako narážka na jeho děděčka Henryho Kelvina. (Charpy)
- Tržby ze severoamerických kin byly 72,1 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových činil 110,2 mil. (NIRO)
Reklama