Režie:
Dan TrachtenbergKamera:
Jeff CutterHudba:
Bear McCrearyHrají:
John Goodman, Mary Elizabeth Winstead, John Gallagher Jr., Douglas M. Griffin, Suzanne Cryer, Bradley Cooper, Frank Mottek, Sumalee MontanoObsahy(2)
Jednu chvíli jedete v autě, pak to do vás z boku napálí nějaký idiot a vy se probudíte pomlácení, ale živí v podzemní kobce, kde vám neznámý podivín řekne, že jste právě vyhráli hlavní cenu v životní loterii. Onen neznámý podivín (John Goodman) se jmenuje Howard a je to zkušený „Prepper". To jsou lidé, kteří tuší, že jednoho nepříliš krásného dne přestane fungovat svět, a tak se na to připravují. Například Howard si postavil a komfortně vybavil podzemní bunkr. Výhra Michelle (Mary Elizabeth Winstead) spočívá v tom, že ji našel ve vraku havarovaného auta a přesunul do svého krytu krátce předtím, než na Zemi plnou silou udeřila gigantická katastrofa, která zničila veškerý pozemský život. Emmett, jeho kámoš, který mu se stavbou pomáhal (John Gallagher), a Michelle jsou podle všeho široko daleko jediní přeživší. Škoda, že je venku kontaminovaný vzduch a nejde to proto ověřit. Michelle ale téhle teorii příliš nevěří. Howarda považuje za magora, který ji unesl a pod za vlasy přitaženou záminkou ji chce udržet ve sklepě. Jenže důkazů, že má tenhle apokalyptický vizionář pravdu, se postupně objevuje víc a víc. Stejně jako dokladů toho, že Howard je fakt pořádný magor... (Cinemart)
(více)Videa (12)
Recenze (892)
║Rozpočet $15miliónov║Tržby USA $72,082,998║Tržby Celosvetovo $110,216,998▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $4,557,845║ Tržby za predaj DVD v USA $3,511,561║ Slušná nádstavba ku Cloverfieldu. Komorná snímka z trošku iného uhlu, ponúka výborný žánrový mix thrilleru a sci-fi. Využívajúca na minimálnom priestore možné maximum a devízou sú tu vo výborných výkonoch hrajúci John Goodman a Mary Elizabeth Winstead. Som zvedavý kam sa bude táto séria vyvíjať potenciál tam je. /videl v kine: 80%/ ()
Tomuhle nejvíc škodí název. Divácký zážitek z výborného komorního dramatického thrilleru celou dobu nabourává to, že člověk kvůli slovíčku "Cloverfield" ví, k jakému rozuzlení to celé nutně musí směřovat. A když to tam pak dojde, tak nastane rozčarování, neboť propojení s původním filmem je opravdu jenom na papíře. Kdyby se film jmenoval Independence Day 2, tak to vyjde nastejno, neřkuli lépe. Slabší čtyřka. ()
Jeden z filmov, ktorý určite nestál veľký balík, ale stojí na dobrom príbehu a komornom podaní. Vystačíme si s trojicou hercov, jednoznačne však dominuje J. Goodman v zaujímavej roli. Záver slušný, škoda, že takto úderný nebol film aj v úvode, jedna adrenalínová scéna v prvej tretine by film určite kvalitatívne dvihla. 60%. ()
Room říznutej Válkou světů. Přesně je na tom vidět, že Abramsův nový objev točil komorní thriller s perfektně napsaným konspiracemi nasáklým Johnem Goodmanem a do toho explicitně vtěsnaným "spoiler" mimozemským útokem. Celkově výborný atmosférický Cloverfield-kánon kousek, na který se rozhodně vyplatí zajít do kina...8/10...[6.4.2016_ČSFD projekce_Kino Atlas] ()
Jistě by bylo podnětné rozebírat (virální) marketing filmu, osmdesátkové popkulturní odkazy a design (John Hughes), pozici Michelle mezi jinými soběstačnými ženskými postavami poslední doby, reflexi sílící společenské poptávky po autoritativním lídrovi nebo podrývání star systému obsazením Johna Goodmana do trochu jiné „taťkovské“ role, pro mě jde ale v první řadě o učebnicově vystavěný thriller, který důsledně zužitkovává veškeré informace poskytnuté v rámci jeho uzavřeného světa. Prakticky každý prvek, ke kterému je delším, detailním nebo hlediskovým záběrem navedena naše pozornost, lze označit za kompozičně motivovaný, ačkoli se třeba zprvu zdá, že má sloužit jenom k pobavení (infantilní koupelnový závěs s kachnou). U objektů, které se vracejí do hry s větším časovým odstupem, jsme navíc před jejich zapojením do děje nejprve slovně upozorněni, že na ně nebylo zapomenuto, aby jejich následné využití nepůsobilo jako deus ex machina (lahev s alkoholem, kterou Michelle na začátku při opouštění bytu bere ze stolu, později se o ní zmiňuje Howard a její hvězdný okamžik přichází těsně před koncem). Význam rekvizit zároveň není stálý a kupříkladu dívčí časopisy nás nejdříve upozorňují, že Howard zřejmě ztratil svou dceru, později se mění v součást zinscenovaného divadla (aby byla posílena iluze, že Michelle je jako Howardova dcera) a nakonec ve zdroj důležitých informací pro přežití. Každý dílek skládačký je dříve či později odůvodněný a je tak příznačné, že i skládání puzzle se z kratochvíle hrdinů změni ve znepokojivou nápovědu pro diváka, když Emmett dvojznačně upozorní, že pár dílků ještě chybí. A skutečně – v dané chvíli ještě neznáme celou pravdu, jak vzápětí vyjde najevo, čímž bere za své krátká nedramatická mezihra, během které zdroj ohrožení zdánlivě číhá jen venku. Podobně zneklidňující podtext má hra s hádáním slov, kdy je využito omezení vyprávěcího hlediska na Michelle – nevíme tudíž, co doopravdy ví Howard a stejně jako jeho dva „adoptivní potomci“ nedokážeme určit, zda stále hraje, nebo jim škodolibě říká pravdu. Zdánlivě zdržující scéna, ve které se Emmett a Michelle baví o svých promarněných životních šancích, je pak pro vyznění filmu naprosto klíčová a zejména jí Ulice Cloverfield 10 vděčí za emocionálně velmi silné a přitom – stejně jako celý koncept, na němž je zápletka založena (tři lidé v bunkru, z nichž minimálně jeden něco temného tají) – očistně jednoduché finále, které dává rychle zapomenout na zbytečně spektakulární (a úhlednou uzavřenost světa, v němž jsme se dosud nacházeli narušující) vyvrcholení. 85% ()
Galerie (70)
Zajímavosti (23)
- Tržby ze severoamerických kin byly 72,1 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových činil 110,2 mil. (NIRO)
- Film byl oficiálně oznámen až necelé dva měsíce před svým dokončením. (BloodMax)
- Pôvodne bolo v scenári viac Bena (vyjadreného Bradleym Cooperom), pričom Michelle od neho neskôr dostávala správy a nakoniec sa vydala, aby ho zachránila, ale tvorcovia sa nakoniec rozhodli, že nechcú, aby sa jej úsilie týkalo chlapa. (Arsenal83)
Reklama