Režie:
Hideo NakataScénář:
Hiroši TakahašiKamera:
Džun'ičiró HajašiHudba:
Kendži KawaiHrají:
Nanako Macušima, Hirojuki Sanada, Miki Nakatani, Júko Takeuči, Hitomi Sató, Daisuke Ban, Kiriko Šimizu, Jutaka Macušige, Mantaró Koiči, Jóko Óšima (více)Obsahy(1)
Během týdne zemře za zvláštních okolností skupina teenagerů, která sledovala tajemné video. Jejich těla byla nalezena podivně zkroucená a jejich oči vypovídaly o tom, že viděli něco hrůzostrašného. Video se ve městě stane mýtem. Pozvolna ale neviditelná síla začne svým smrtícím prstem ukazovat na několik lidí, kteří nejsou schopni odolat své zvědavosti. Jednou z nich je cynická novinářka Reiko, která se brzy proti své vůli octne ve spirále nočních můr plných strachu z nespatřené všudypřítomné hrozby. Další ze strhujících hororů od dob filmu Vymítač ďábla plný nadpřirozena, které se dotkne každého nervu vašeho těla, je výtvorem zcela odlišného druhu. Kritikové ho nazvali jedním z nejděsivějších hororových filmů posledních let. Ring přináší tísnivou a napínavou atmosféru naplněnou nepřekonatelnou hrůzou a přesvědčivou přítomností nadpozemského zla. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (1)
Recenze (243)
Americký remake byl o autobus lepší. V tomto kousku fungovalo vyloženě jen japonské umění práce s mysterioznem. V nevhodnou dobu zkratkovité a v nevhodnou dobu roztahané. Strach nebo napětí zde bylo cizí slovo, a to dokonce i ve scénce s kyblováním studny, která dávala ohromný prostor. Určitě fajn nápad, který v sobě skrýval velký potenciál. Velká škoda, že z něj vytěžili maximum až Američané. Lepší hvězda. ()
Nemohu film srovnávat s americkou verzí, ale mohu ho srovnávat s knihou od Kodži Suzukiho, kterou jsem naštěstí četl ještě před jeho shlédnutím. Pro film ovšem bohužel. Všechno je velice zjednodušené, a to včetně závěrečné pointy. Místa, kde se kniha měnila ve slušně rozjetou a ponurou detektivku, kdy se oba hlavní hrdinové (oba muži) mravenčí prací propracovávají k potřebným informacím, filmaři nahradili jasnovidcem, který na všechno přijde sám. Ve filmu tím vznikají podivná místa, kdy jsem tušil o co teda jde jen díky předloze, protože překotnost vysvětlování celého příběhu byla nadměrná. Představitelka hlavní role byla dosti nepřesvědčivá atd. Nicméně se přesto nemohu ubránit 4*, neb sem se po dlouhý době u televize zase solidně bál. ()
Film mi poskytnul lepší vysvětlení než americká verze, to je jednoznačně plus, ale zbytek musim přiznat, že mě víc oslovil v zámořským podání - bylo to mnohem strašidelnější, víc jsem to prožívala a neměla jsem pocit, že koukám na scény jak vystřižený z divadla, protože Japončíci zkrátka moc hrát neumí, všechno zbytečně přehrávají, tady vyloženě byly uplně schizofrenní scény, kdy chvíli postava byla klidná a vzápětí hystericky vyváděla. Škoda, Amíky jsem za ty věčný remaky pomalu odepisovala, ale tady mi dokázali, že to občas přece jenom zvládnou líp. ()
Už dlouho jsem se takhle nebál. Někdo by mohl říct, že asi moc na horory nekoukám a měl by pravdu. Nekoukám, protože pokud jsou dobré, tak já se moc bojím a tenhle dobrý je. Jako asi všichni jsem nejprve viděl americký remake, takže jsem byl připraven o mnoho překvapení a pocit neviděného. Na druhou stranu mi to k tomuto filmu přidalo jiný strašidelný efekt, a to strach z toho, kdy to přijde. V japonském originálu je mnohem méně vychytávek, ale v celkové atmosféře mě přišel lepší. Scény se studní byly naprosto úžasné a musel jsem odvracet hlavu. Děj je zde mnohem více naznačen a v podstatě je na konci filmu úplně jasné, co se v minulosti stalo. O to více na mě proto zapůsobila závěrečná pointa, protože je krásně neutěšená a bezútěšná. Dávám za pět, protože nesmíme zapomínat, že tenhle film byl první. ()
Bohužiaľ, dnes už na mňa tento snímok pôsobí skôr ako komorná kriminálka o záhadných úmrtiach, než strašidelný horor, ktorý by ma mal na smrť vystrašiť. Americká verzia je (pre mňa) absolútnou, hororovou delikatesou, no tejto prvotine môžem vzdať akurát tak "hold" zato, že bola výbornou predlohou pre niečo ďaleko intenzívnejšie - nič viac, nič menej. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (15)
- Scenáristovi Kôji Suzukimi poslúžil ako inšpirácia jeho obľúbený horror Poltergeist. (rador)
- Ve scéně, kdy Asakawa (Nanako Matsushima) poprvé na recepci vyndá kazetu z obalu, je vidět, že kazeta je nejméně čtyřhodinová a nachází se přibližně v polovine. Když ale potom kazetu pustí, hned si ji přehraje, aniž by jí přetočila. (Soufil)
Reklama