Reklama

Reklama

Šílenství proutěného košíku

(festivalový název)
  • USA Basket Case
Trailer

Obsahy(1)

New York - zde se nachází špinavý hotel Broslin. Jednoho dne sem zavítá podivný mladý muž, který sebou stále nosí zamčený koš. Do tohoto koše dává maso a povídá si s ním. Co tento koš skrývá za tajemství? Je jasné, že něco v koši žije, ale rozhodně se nejedná o domácího mazlíčka - nýbrž o monstrum, které brzy dostane chuť na nájemníky hotelu. (Chupacabre)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (68)

Karamanlis 

všechny recenze uživatele

Milovník expoitationov zo 60. a 70. rokov Frank Henenlotter dal hneď vo svojom celovečernom debute jasne najavo, akým smerom sa bude jeho tvorba uberať a že nebude len tak nejakým tuctovým režisérom. Basket Case skutočne nie je rádovým filmom, jeho podstata je naopak tak bizarná, že naň divák určite tak ľahko nezabudne... Pravda, Henenlotter tu dopláca hlavne na nízky rozpočet, čo je vidieť najmä na trikovej stránke v momentoch, keď sa dá Belial do pohybu, treba však akceptovať, že k dispozícii mal iba skromných 35 000 dolárov, takže to, čo sa mu za tieto peniaze podarilo vytvoriť je dosť slušné... ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Kultovní klasika nebo Odpad? Basket case je pro zaryté fanoušky levných, praštěných sick B flicků! Děsivá premise, mizerný film ! Katastrofální herecké výkony i scénář (Nikdy bych si nepomyslel,že je tak obtížné zahrát křik či běhání po trávníku, po zhlédnutí však měním názor) Neznámý cásting, Monster vřed,který zvládal být rozpustile nepřesvědčivý a komický ba až trapný a nízký rozpočet, který by zřejmě nepokryl i průměrné,týdenní nákupy. Pár zajímavých nápadů a pěkná barva Gore jsou nedostačující. 40% ()

Reklama

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Takové filmy mám rád... Technicky to sice má pár chyb a Henenlotter to evidentně ještě nemá tak pevně v ruce, ale jinak je jasné, že je to točené od srdce, námět je osobní(vzhledem k tomu, že motiv muže ovládaného nějákou malou parasitickou kreaturou není v jeho tvorbě ojedinělý)a hlubší než by se na první pohled mohlo zdát. Originální a smutné. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Dobrej nápad s tou zrůdičkou, ale nudnej horor, kterej trošku doplácí na styl hororů v 80týh letech, kdy se většinou děj upřednostňoval před zabíjením a jelikož tady ten děj neni nic moc, tak jaksi to nemá pořádně jak zabavit a krom toho triky jsou celkem mizerný, hlavně teda pokud se zrůdčika pohybuje, tak to vypadá jak animace z Pat a Mat, možná ještě hrorší a trhavější ()

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Film je riadne trápny, ale on je vo svojej trápnosti i zabavny a niekedy to vyzerá, že len kvôli tomu bol tento film stvorený. Ze serie totálne na všetko a v špatností môže byt i krása a sem tam i bola. Niektoré tie vraždy zaujali, hlavne gore efektnosťou. Monster zrudicka, to bolo to, čo som písal o tej trápnosti. Každí čo si prejde hercov tak zisti, že len asi dvaja hrali vo viacerých filmoch a tak o hereckých talentoch či zručnostiach nemôže byt ani reči. Je to riadna blbostka, ale idem i do jej pokračovaní, rád sa trýznim. Slabé 3*. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (9)

  • Bizarní hororová komedie je prvním režisérovým dílem, které se zabývá symbiotickým vztahem mladého muže a monstra. Příšery v Henenlotterových snímcích lze chápat jako zfyzičtění nevědomí hlavních hrdinů (Belial s Duanem telepaticky komunikuje), ovšem nikdy nejde o jednoznačné symboly. Belial, ztvárněný jako gumová figurína rozpohybovaná pomocí stop-motion animace, je stvořením, které vzbuzuje stejnou měrou zděšení jako soucit. Snad právě proto bývá Henenlotterův snímek srovnáván se Spielbergovým E.T. Mimozemšťanem uvedeným do kin ve stejném roce, kde také sledujeme příběh člověka, který před svým okolím ukrývá monstrum, s nímž ho pojí citový vztah. (Zdroj: Festival otrlého diváka)
  • Snímek se začal natáčet v roce 1978 v amatérských podmínkách ve špinavých uličkách New Yorku. Tvůrci dílo tvořili o víkendech a jeho celkový rozpočet činil 160 000 dolarů. (Zdroj: Festival otrlého diváka)
  • Celovečerní debut fanouška filmového braku Franka Henenlottera důsledně vychází ze stylu a poetiky jeho milovaných exploatačních filmů, které režisér od dětství vstřebával na slavné newyorské 42nd Street. (Zdroj: Festival otrlého diváka)

Reklama

Reklama