Reklama

Reklama

Bába z ledu

Trailer

Obsahy(1)

Po setkání s otužilcem Broňou (Pavel Nový) začíná ovdovělá Hana (Zuzana Kronerová) pozvolna měnit svůj stereotypní život, který se doposud točil výhradně kolem jejích synů (Marek Daniel, Václav Neužil), snach (Petra Špalková, Tatiana Vilhelmová) a vnoučat. Zatímco šedesátnice Hana prožívá love story, tradiční víkendové obědy v rodinné vile ztrácejí na idyličnosti a postupně vyplouvá na povrch, že každý z hrdinů má nějaké tajemství. Haniným nečekaným spojencem se stává vnuk Ivánek, který si zamiloval nejen svérázného Broňu, ale i jeho slepici Adélu a otužileckou komunitu na břehu Vltavy. Příběh rozkrývající nelehké vztahy mezi třemi generacemi přináší naději, že život lze vzít do vlastních rukou v jakémkoli věku. (Falcon)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (500)

gogo76 

všechny recenze uživatele

Neviem z akého dôvodu je tento film stále v modrých číslach, lebo podľa mňa je to určite jeden z tých naozaj dobrých a kvalitných filmov, akých paradoxne v Čechách v poslednej dobe nevzniká zas tak veľa,napriek tomu, že sa tam točí množstvo filmov. Najsilnejšia zbraň tohoto filmu je jednoznačne jeho civilnosť a reálnosť, fakt to trochu pripomína tie kvalitné severské filmy z poslednej doby v ktorých povie pohľad viac než 10 slov. Z. Krónerová jednoznačne kraľuje a s O. Novým si výborne sadli. Sex. scéna o ktorej sa pomerne veľa hovorilo je dosť odvážna vzhľadom na ich vek, ale režisér to podal celkom stráviteľne, navyše ju okorenil humorom. Olivový olej vždy dobre padne. Rodinné scény a vzájomné vzťahy boli veľmi dobré, ale mohlo sa na nich ešte viac zapracovať, čo je u mňa jediné mínus. Myslím, že Český lev je v správnych rukách. 80%. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Sice jako většina české současné produkce film nepřekračuje televizní kvalitu audiovizuálem (kamera, střih, hudba, zvuk nejsou nic světoborného), ale po vyprávěcí a tematické stránce je překvapivě dobrý. Alfou a omegou je tu dusno a bezvýchodnost životních situací, kdy každý z účastníků má už za život dost nadrobeno a spískáno a vzájemně si neumějí ani pomoct ani nic doopravdy sdělit, svěřit nebo vysvětlit, a už vůbec se nedokáží upřímně propojit a spolupracovat, aby se jim mohlo všem začít dařit prožívat život hodnotněji, lépe a opravdověji. Výčitky, mlčení, komentáře i občasná větší či menší gesta jako pokusy něco napravit nebo posunout lepším směrem se míjejí účinkem, projevy dobré vůle či zoufalé snahy přicházejí v rozklíženém načasování, jak každému dochází trpělivost či přicházejí podněty k reflexi nebo jednání v jinou chvíli, synergie nefunguje a každá naděje se vzápětí rozpadá v přemožení marností. Každý zvlášť je příliš slabý, aby mohl odčinit či napravit celý ten časoprostorový propletenec zamotaných nezdravých vztahů v rodinách a s trvalými následky nenapravených životních restů, vin a dopuštění nelze dobře žít. Ve chvíli, kdy se s takovým nákladem rozvětvených neštěstí člověk pokusí začít žít ještě i na stará kolena s někým druhým a opět v sobě zažehne naději, když ne na nápravu svého dosavadního zamotaného života, tak alespoň na nový začátek, musí zákonitě přijít o to horší vystřízlivění do reality, jíž nelze uniknout - protože ten druhý si s sebou v téhle společnosti nutně vláčí vlastní nedodělky a provinění a jejich trvalé následky, a kombinace dvou takových životních osudů není prakticky únosná - exponenciální příval následků, které je budou dostihovat, je přespřílišný. Když v našem pokolení jako několikátém po sobě nefungují rodiny a komunity (jako lokální sociální celky, kde všichni o každém všechno vědí a pomáhají si spolu žít, nikoli kluby, kam se utíká a kde se nikdo nikoho neptá na jeho domácí zázemí či minulost), jež by ctily základní lidské hodnoty, pak už žádný nový vztah zatížených, prokletých jedinců se spoustou šrámů a škraloupů neznamená dvojnásobnou radost a poloviční trápení, ale exponenciálně eskalovanou depresi a vědomí nemožnosti to překonat. Děti, které se mezi takovými paralyzovanými troskami dospělých motají, jsou tím od narození nenapravitelně poškozované, uzavřené, citově deprivované, bez morálních základů a osobně příkladného vedení k poctivé práci, vytrvalé péči a vnitřní radosti z jejích výsledků, naučené, že s ničím nepříjemným nejde doopravdy hnout, učící se rezignovat a kapitulovat, přijímat absurditu, porážku, nesrozumitelnost, absenci intuice i logiky, stávají se závislé na digitální zábavě, násilí, jsou nekomunikativní, otupělé či vzteklé, a rozhodně nepředstavují naději na lepší svět. ***** S takovým pocitem by měl divák odcházet z kina domů - do vlastní rodiny, ať už k rodičům, prarodičům, partnerovi, dětem, nebo třeba do bytu ke spolubydlícím či do izolace a "svého klidu" daleko od všech, ale pokaždé téměř jistě někam, kde nepanuje atmosféra ujištění, vlídného a vnímavého přijetí, podpory, spolupráce a širokého mezigeneračního rodinného i sousedského harmonického souladu. Všude je v nějaké formě napětí, dusno a bezvýchodnost, izolovanost a řevnivost. ***** Tenhle nenápadný film nastavuje nebalamutící zrcadlo naší realitě, v níž dobíhá někdy před pomyslnými sedmi pokoleními zažehlý rozpad mezilidských vztahů a skutečných hodnot, a naší vzrůstající neschopnosti ho zastavit a obrátit. *~ () (méně) (více)

Reklama

tahit 

všechny recenze uživatele

Pojetí lidského domova v mnoha jejích podobách. Je v tom samozřejmě dosti životních pravd. Tedy jakých se odehrává denně hodně. Dějová linie se nijak nepodbízí lacinou líbivostí. V každém případě se jedná o film, které psal život. Způsob, jakým je Bába z ledu natočená, jak už výše bylo řečeno, je přinejmenším podle mě to lepší ze současné české tvorby. ()

Bakllazaan 

všechny recenze uživatele

Vycházení se Slámou není pro mě jednoduché a musel jsem to pořádně vstřebat. Co se mi zdálo na začátku divné, nedotažené, se nakonec obrátilo. Zdálo se mi to jako nevábný mix žánrů - co začíná jako komediální oddechovka, končí jako rodinné drama - ale v tom spočívá vlastně smysl filmu a jeho ledové symboliky (té otužilecké i té emocionální). ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Teorie tygra Vol. 2 v jakémsi pokusu o hlubokomyslnější pojetí. Výsledek je ale dost podobný. Vše v jedné osobě krásně reprezentuje postava Vilhelmové. Ta totiž zřejmě jen přešla z jednoho placu na druhý a zůstala v jedné a té samé roli. Jestli jí v podobném pojetí upjaté a věčně nasrané manželky uvidím ještě jednou, snad si raději už vydloubnu oči. Ostatně jediná postava, která ve filmu nějak normálně funguje je postava Hany (stejně tak herectví Kronerové je asi jediné, které snese nějaké měřítko). Všechny vedlejší postavy, myslím tím hlavně její rodinu, jsou jen charakterově plochá banda dementů. Synové jsou sobečtí kreténi, ale Haně (a zřejmě ani tvůrcům) po celou dobu filmu jaksi nedošlo, že jaký si to uděláš, takový to máš. Charaktery jejích synů jsou tak z velké části právě jejím dílem. A nijak líp z toho nevyplouvá ani postava Broni, který sice kecá do výchovy cizího dítěte, ale ve skutečnosti je ještě větším blbcem on sám. Sláma se tak po celou dobu filmu pohybuje v naprostých extrémech a tím pádem bere příběhu jakoukoliv kapku realismu. Proto, abyste žil svobodný život bez nadvlády lidí okolo sebe, nemusíte hned mít při obědě na stole živou slepici. Korunu tomu nasadila ještě technická stránka. Podle mě je Bába z ledu minimálně velice průměrně, ale snad bych řekl, že i podprůměrně nasnímaný film. Neumětelské a mnohdy nehezké kompozice, neustálé nepříjemné pohupování kamery v prostoru, někdy až amatérské záběrování scén. 4/10 ()

Galerie (23)

Zajímavosti (22)

  • Marie Ludvíková je otužilkyní i v soukromém životě. Česká televize jí věnovala jeden díl pořadu Náš venkov (od r. 2000) s podtitulem Otužilá Maruna. (awful)
  • „Scénář filmu se mi moc líbil hned, ale tajně jsem doufala, že téma otužování se z filmu časem vytratí,“ směje se Zuzana Kronerová. [Zdroj: ceskatelevize.cz] (SONY_)

Související novinky

Česko vybralo svého letošního kandidáta na Oscara

Česko vybralo svého letošního kandidáta na Oscara

12.09.2022

Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) každoročně mimo udílení národního ocenění Český lev vybírá i potenciálního filmového kandidáta na prestižní cenu Oscar, jenž by na jaře příštího roku mohl… (více)

25. Český lev - výsledky

25. Český lev - výsledky

10.03.2018

Předáváním výročních 25. Českých lvů provázela slovenská moderátorka Adéla Vinczeová. O hudební složku večera se postarala nominovaná muzikantka Vladivojna La Chia. Večer také narážel na současnou… (více)

Filmoví fanoušci na filmovém festivalu v Cannes

Filmoví fanoušci na filmovém festivalu v Cannes

03.03.2018

Program Kreativní Evropa letos v lednu už podruhé vyhlásil celoevropskou soutěž s názvem #euFilmContest, v níž si filmoví nadšenci mohou otestovat své znalosti současného evropského filmu. Deset… (více)

Týden nejúspěšnějších filmů BEST FILM FEST

Týden nejúspěšnějších filmů BEST FILM FEST

13.07.2017

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 13. do 19. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama