Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve filmu se střetávají tvůrčí síly osobností ze tří sfér umění. Podtitul "Hra o lásce a nenávisti" odkazuje k motivaci staročeskou středověkou satirou, námět patří Antonínu Přidalovi, odborníku na tuto tématiku. Jeho spoluprací s Jurajem Herzem vznikla koláž minulosti a přítomnosti, aktualizovaná, ostrá satira a podobenství o střetu lidských vlastností, které nemohlo neskončit v trezoru. K útočné provokativnosti filmu přispěla i hudba Pražského výběru - Michaela Kocába a Michala Pavlíčka - film byl jedním z důvodů jejich úplného přesunu do undergroundu. Taneční sbor středověkých občanů připomíná spíše změť dlouhovlasých mániček, do prostoru středověkého tržiště vtrhává okraj současné skládky, mezi minulým a aktuálním oscilují i postavy, ať už svým zevnějškem, symbolikou či jednáním. (Pett.Luke)

(více)

Recenze (64)

Master19 

všechny recenze uživatele

Vynikající Jan Hrušinský v bizarním pohledu na lidské emoce nezatížené konvencemi a předsudky. Všechno je čisté - čistě hnusné. Vizuální stránka je efektní a to i přes svou nedotaženost - možná chtěnou, spíš však vynucenou, protože bylo jasné, kam bude výsledek směřovat. Plusem je určitě hudba, stejně provokativní, jako film samotný. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Československá hudba osmdesátých let byla celkově nejhorším obdobím. I v oblasti popu, i v oblasti rocku. Všem už z toho komunismu naprosto jebalo, v mnoha případech to bylo hudebně naprosté psycho. Ne, že by tu nebyli špičkoví muzikanti, naopak, ale všecko to bylo úplně na hlavu. Jsem rád, že přišel převrat a vše se vrátilo do normálu. Jinak nevím, co by se tady dnes hrálo. Asi na šalmaje. Pražský výběr mám docela rád, ale tenhle film ne. 50% ()

Reklama

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Mám rád haluze, ale tohle jsem vůbec nepobral. Možná to měla bejt parafráze na rozklad socialistický společnosti? Nevím, určitě oceňuju, že se Herz nebál experimentovat, ale s tímhle experimentem jsem se moc nepotkal. Každopádně jedna hvězda za hudební podmaz od mých oblíbenců z PV. Druhá pak za opravdu spektakulární výpravu a kostýmy. Jinak je mi jasný, že tahle undergroundová šílenost musela hned skončit v trezoru, ale je pro mě osobně záhadou jak v našich končinách v té době mohlo vůbec něco takovýho vzniknout. Pokud je teda pravdivá ta historka, že Herz nakecal soudruhům něco o tom, že točí historickou pohádku a ti pak asi na projekci museli nevěřícně čumět co jim to pustil, tak za tuhle partyzánštinu by si ten film asi i tu třetí hvězdu zasloužil, ale já jí prostě nedám. Každopádně chtěl bych tu zázračnou mast co nastraží bolesti past. O tom žádná.45% ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Když všichni ti hastroši vtrhli na moji obrazovku, nejen že mi asi pusa zůstala otevřená, ale snad jsem zapomněl i dýchat... Viděl jsem už lecos, ale tohle byl opravdu úlet, který nějakým záhadným způsobem vznikl ne na konci šedesátek, ale v roce 1983. Herz byl vždycky trochu jinej, tohe je ale cosi zcela mimo všechno :-). Po chvilce se člověk lehce zorientuje a začne sledovat počínání Suchařípy, Rösnera (s místy vtipnými výstupy).. Přesto mi to celé nesedlo. Bylo to takové sice jakoby hippies, ale v šíleném osmdesátkovém podání. A osmdesátky já nemám rád.. Netvrdím, že to někdy ještě nedám, ale zatím to ne mne bylo nezkousnutelné. Každopádně smekám, že tohle někdo protlačil za vlády Husáka do filmové podoby!!! Dva lektvary. * * ()

#47 

všechny recenze uživatele

Šílený Max po česku? No nevím...Gibson by se asi jen ušklíbl - Naprosto nesmyslné kostýmy (půlka asi náhodně vybraná z barrandovských skladů, druhá odněkud z popelnice), dále pak nesmyslné exteriéry, nesmyslný děj, všechny postavy se chovají jako kdyby byly permanentně nafetované a závěrečná scéna pochodu u dálnice kde se prohánějí škodovky to ještě celé degradovala do absolutní zhovadilosti...je tam prostě spatláno všechno možné dohromady a k tomu pro mě naprosto ujetá hudba Pražského výběru...jednu hvězdičku dávám opravdu jen za odvahu tohle natočit. ()

Zajímavosti (12)

  • Poprava gilotinou byla natočena v prostorách bývalého mauzolea Klementa Gottwalda v místech, kde stál jeho sarkofág, což na dobu vzniku (rok 1983) bylo něco neuvěřitelného. Symbolismus scény je více než zřejmý. (sator)
  • Film vznikl roku 1983, ale v úvodních titulcích je uvedeno vročení MCMLXXXVII, tedy 1987. Není jasné, zda se jednalo o záměr, či chybu. (Adam Bernau)
  • Režisér netušil, že má ve štábu konfidenta. Až později zjistil, že jím byl jeho pomocný režisér Dobroslav Zborník, který nejen donášel, ale i fotografoval při natáčení některých choulostivých scén. Herz byl předvolán k výslechu na ministerstvo vnitra a řešilo se to i v ÚV KSČ a u prezidenta Husáka. (raininface)

Reklama

Reklama