Reklama

Reklama

Znamení Raka

  • angličtina Sign of the Cancer
Krimi / Drama / Psychologický
Československo, 1966, 87 min (Alternativní 85 min)

Režie:

Juraj Herz

Předloha:

Hana Bělohradská (kniha)

Kamera:

Bedřich Baťka

Hrají:

Zdeněk Štěpánek, Zora Božinová, Lubomír Černík, Ilja Prachař, Josef Chvalina, Karla Chadimová, Věra Vlčková, Eduard Kohout, Václav Lohniský (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Jedna vražda a sedm motivů... Jednoho dne je na nemocničním inspekčním pokoji nalezen zavražděný dr. Hahn (J. Langmiler). Přivolaní vyšetřovatelé (V. Lohniský, S. Zindulka) vedou výslechy, ze kterých jim vyjde hned několik podezřelých: Hahnova kolegyně a jeho dlouholetá intimní přítelkyně MUDr. Marie Nováková (Z. Božinová), kterou lékař veřejně podváděl s mladou a pohlednou zdravotní sestrou Jiřinou (V. Vlčková), samotná Jiřina, dále doktor Petera (L. Černík), kterému se nikdy nepodařilo udělat kariéru, starý sklerotický pacient Zima (J. Vlček) a nakonec i nepříliš schopný přednosta kliniky (Z. Štěpánek). Každý z nich měl nějaký motiv Hahna nenávidět. Zatímco policie rozplétá nitky pravdivých i lživých výpovědí, mezi personálem nemocnice se vyjasňují složité profesní i osobní vztahy… Kriminálně psychologický snímek vznikl podle románu Hany Bělohradské "Poslední večeře" a byl prvním dlouhým hraným filmem režiséra Juraje Herze. (Česká televize)

(více)

Recenze (69)

Autogram 

všechny recenze uživatele

Doktorské a doktorsko-sesterské intrigy, a aj tá nemocničná atmosféra bola úplne vlažná. O pacientov až na pár striptízových odhalení tam nejde vôbec a krimi len v minimálnej miere. Aspoň jemne invenčný záver dáva opodstatnenie nazvať to detektívkou. Juraj Herz začínal veľmi nevýrazne, neveril by som, že krátko na to malo prísť jeho vrcholné dielo. ()

flyboyeda 

všechny recenze uživatele

Skvostne mraziva az stisnujici psychologicka kriminalka. Juraj Herz ceskemu filmu zkratka slusi, a to napric zanry. Kez by se u nas jeste nekdy neco podobneho povedlo. Trosku nechapu nektere mistni komentare, zejmena pak ty stezujici si na depresivni atmosferu a nesympaticke postavy, jak prekvapive, omg... :D ()

Reklama

kinderman 

všechny recenze uživatele

Psychlogická krimi odehrávající se v přesných (depresivních) interiérech skutečné (nikoli studiové) kliniky narozdíl od adorovaných normalizačních seriálů z nemocničního prostředí věrně vykresluje poměry v socialistickém zdravotnictví- včetně kouření, popíjení, děvkaření a intrikování "andělů v bílých pláštích". ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Většinou to mám tak, že si na film udělám prostor a čas. V tom případě mu zpravidla věnuji maximální pozornost. Jen sporadicky se mi stane, že na film koukám v televizi. Pak může nastat varianta, že mě ten film zaujme, a já se na něj začnu soustředit, nebo mě nechytne, a já to flinkám. A Znamení raka je ten druhý případ. Trochu jsem zbystřil, když tam MM podstupovala nějaké zdravotní prohlídky nebo návštěvy na lékařských pokojích, ale jinak si mě to nepodmanilo, a coby ne příliš pozorný divák jsem nabyl dojmu, že je to víc o medicíně, než o zavražděném doktorovi. Že se Herzovi podařilo zachytit nemocniční atmosféru, že byl precizní v diagnózách a lékařských postupech, jako kriminálka to ale moc nefungovalo. A když, tak příšerně nudná a unylá. Takže sice ne s úplně čistým svědomím, přesto to popravím dvěma hvězdami za Zdeňka Štěpánka, kterého bylo všude plno, když se objevil před kamerou, a třeba za tu vyprsenou intrikánku Mílu. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Juraj Herz natočil během své plodné kariéry mnohem lepší filmy, ale je potřeba brát v potaz, že tohle byla jeho celovečerní prvotina. Tento příběh z nemocničního prostředí, který byl napůl detektivka a napůl drama mě místy popravdě nudil, ale našlo se tu i několik opravdu povedených pasáží a hlavně tu většina zúčastněných předvedla slušné herecké výkony a depresivní „nálada“ z toho jen sálala… ()

Galerie (5)

Zajímavosti (12)

  • Film je založen na detektivním románu Hany Bělohradské, Poslední večeře. (M.B)
  • Strihové zmeny a znovu natočenie niektorých scén došlo až po zakúpení filmu do talianskej distribúcie Carlom Pontim. (Raccoon.city)
  • Veškeré erotické scény musely být ze snímku vystřiženy. O film projevil zájem italský producent Carlo Ponti, který se podílel např. na financování filmu Hoří, má panenko (1967), koupil práva, a trval na oněch scénách. Herz erotické scény natočil znovu v Itálii. (mchnk)

Reklama

Reklama