Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Manželské povídky, které Vít Olmer psal pro časopis Playboy v době, kdy jeho šéfredaktorem byl Arnošt Lustig, mají v sobě vtip, často až absurdní pointu a nezapřou, že autor je bedlivým pozorovatelem života kolem nás. Pět z nich vybral pro svojí novou českou komedii, jejímž společným jmenovatelem se stal herec Jiří Krampol, hlavní představitel každé z nich.

Francouzská trojkombinace je humornou úvahou o tom, co může potkat úspěšného podnikatele, dá-li jednoznačně přednost práci před svoji mladší, atraktivní ženou. Protože i ta jednoho dne - vlastně zcela náhodou - pochopí, že peníze nejsou všechno...

Svatozář. Pan Divoký je zdánlivě tichý důchodce a bezbranný muž pod pantoflem. Že tomu tak docela není, pochopí až ušní lékař, který zase vzdoruje hned dvěma partnerkám najednou. Jen na okamžik zaváhá, zda by paní Divoká neměla znát pravdu o svém muži. Ale pak pochopí, že by svého pacienta připravil o jedinou zbraň a útočiště.

Sólo na bicí. Bimbo je "přerostlý" bigbíťák a jeho žena, které ne náhodou říká Yoko, už dávno rezignovala na to, že by někdy dospěl. Žijí spolu na chalupě a monotónní rytmus jejich dnů nečekaně změní vpád zločince, prchajícího před policií. Bimbo a Yoko jakoby se znovu setkali.

Ostrov lásky. Dovolená, ať už kdekoli, by měla být výletem za hranice všedních dnů. Ustaraný Ing. Zawinul ale u Jadranu neustále pracuje a řeší neřešitelné problémy ve své firmě. Toho si povšimne pan Rozvinul a nasměruje svého nového přítele na zcela jinou cestu. Někdy stačí opravdu tak málo.

Waterloo po česku je příběhem pražského památkáře Hrušky, zakřiknutého úředníčka, překážejícího ve světě své atraktivní ženy a ambiciózní dcery. Před každodenním papírováním, byrokracií a marnými diskusemi utíká do napoleonské doby a mění se v udatného maršála. A pak se mu jednoho dne podaří být hrdinou i v současnosti a utéct možná jednou provždy. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (256)

Cimr odpad!

všechny recenze uživatele

Nesoudím okamžitě podle kritických ohlasů ostatních (ve stejný den jako Waterloo jsem viděl Ulovit miliardáře a moc se mi to líbilo) a i na tomto filmu jsem se chvíli snažil chvíli najít něco pozitivního. Bohužel hned po první povídce jsem tušil, že tady nenajdu vůbec nic. Není to ani vtipné, ani dojemné, ani hodné zamyšlení, příběhy jsou zkrátka úplně o ničem, neustálé narážky na sex a minulý režim jsou odporné, hlášky (,,její vagina pak vypadala jak vánoční stromeček") totálně trapné a celkovému dojmu rozhodně neprospívá angažování Jiřího Krampola do hlavní pětirole. Ten člověk je mi stále méně sympatický, a to jsem si myslel, že už to nejde. Ve svém pořadu kritizuje oscarové filmy (jsou to podle něj kraviny a nechápe, jak jim mohl někdo někdy nějakou cenu dát), naopak vyzdvihuje režiséry jako je Troška a Olmer. Když má pak předvést své umění, nevyleze z toho nic jiného než křeč. Film mu dával velkou příležitost rozehrát hned několik postav (senilní důchodce, energický bigbíťák, přepracovaný podnikatel) a každou zahrát trochu jinak, aspoň by v tak mizerném filmu bylo na co koukat. Ale ani to se nepovedlo. Ať je to ten nebo ten, pořád je to Krampol se stejnými grimasami a stále stejnou iritující intonací... ()

gjjm 

všechny recenze uživatele

Řekl bych, že se jako obvykle nechala velká část místních pseudointelektuálů zlákat tím, že se jednoduše přikloní k negativnímu hodnocení. Tyhle náměty mne většinou nezajímají, ale zkusím od toho odhlédnout a hodnotit objektivně. Není to dobrý film, ale není ani tak špatný, jak se říká, je to jen taková normálně podprůměrná komedie. V první povídce (slabší **) hraje Krampol úžasně cynického podnikatele, ale v nelogickém příběhu o otrávené manželce, nalezeném čoklovi, drzém veterináři a krachující firmě to moc nevynikne. Povídka je ovšem docela slušně technicky provedena a není vysloveně špatná. Druhá povídka (lepší ***), kombinace citátů z jakéhosi červenoknihovnového románu (které s milým patosem přednáší sám Olmer coby voiceoverový vypravěč) a anekdotické historky o nahluchlém důchodci u milosrdného ušaře působila úžasným kontrastem a byla i celkem vtipná. Zklamala technická a herecká složka (hlavně Holubová byla hrozná). Třetí povídka (**) je technicky hrozná (s výjimkou zmatené Vašáryové), příběh o podivínském Bimbovi, který si hraje na bigbítového hudebníka na české vesnici je ale docela slušně absurdní (svazovací scéna), ovšem je špatně vystavěný a jeho zápletka a konstrukce je dost debilní. Čtvrtá povídka (***) popisuje podivnou dovolenou v Chorvatsku z pohledu manželstvím i prací vystressovaného lékaře a amatérského psychologa Rozvinula, který se ho snaží rozveselit. Atmosféru magorů na dovolené a česko-moravských vztahů myslím vystihuje docela slušně, děj je ale silně nablblý, stejně jako dialogy. Pátá povídka (lepší ****) o rozpadlém vztahu dvou manželů a magorů na památkovém úřadu je z hlediska rodinných hádek velice realistická. Nápad o historikovi, který se stylizuje do role Napoleonova maršála Grouchyho je velice dobrý a filmařsky je to natočeno také velice slušně. Gagy ("dyť teď sežrala ty dvě novorozeňata a ještě se volizuje") jsou také docela slušné, povídka je docela nadprůměrná a velice nápaditá (třeba ovocné pojmenování postav). Film je výrazně povídkový, je spojen vlastně jen prostředím bývalých prominentů po sametové revoluci. Je fakt, že svou dobu vystihuje docela věrně a přes mně nezajímavé náměty není úplně špatný. Taky je na tom vidět, že to jsou jakoby ilustrace literárním povídkám, či spíše fejetonům, a proto působí dosti nefilmově. Ty povídky by mohly být zajímavé, jsou docela sympatické tím, jak se v nich mísí archaicky vysoce stylizovaný a vulgární jazyk. Na papíře by asi rozhodně působily líp, celkem čtivě a sympaticky ironicky. Krampol mne celkem příjemně překvapil, hlavně v první a poslední povídce, rozhodně není špatný herec. Rozhodně je lepší, než některé přeceňované budovatelské komedie, které tu jsou vynášeny do nebes. Olmer se snažil najít v české komedii novou cestu, což se mu nijak zvlášť nepovedlo, přesto je to IMHO lepší než některé zde přeceňované snímky. Normální podprůměrná komedie, v některých momentech i docela vtipná. Matematický průměr - slabší tři hvězdy + pošramocené mínění o schopnosti místních mít vlastní názor. S tebou je sranda jak s gumovým hovnem. () (méně) (více)

Reklama

bernau84 

všechny recenze uživatele

když jsem dával tu jednu hvězdičku tak mě troch svrběly prsty ale no co, nejhorší film co sem viděl to neni... přiznávám že humor zde není a krampol je starej opilec ale mám pocit že jedna scéna se mi líbila (to stou žumpou nebo hovnocucem už nevim) Skutečně se divim že byl někdo ochoten jít do takovýho hnoje (holubová,vašáriová,kraus,suchařípa,NAĎA konvalinková) ()

Oxymoron odpad!

všechny recenze uživatele

Tak mi připadá, že pan Olmer vezme hrst kamarádů a svou manželku, dohodnou se, že najdou sponzora, který jim zaplatí cestu k moři a tam natočí film. Točit můžou snad maximálně půl dne (podle toho, co jsme viděli) a ze zbytku natáčecích dnů si udělají pořádnou dovolenou, za kterou je navíc ještě někdo platí. Doma dotočí pár dalších příběhů, aby se neřeklo a je to. Ne, tak vážně, nevím, jestli to byl český pokus o nějaký "nezávislý" film, ale rozhodně se nepovedl. Co nepovedl, ona je to opravdu hrůza a to jen tak o něčem opravdu neříkám. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Každý si rád plivne na někoho, kým stejně všichni pohrdají. Třeba na Víta Olmera. Nezastírám, že už jsem taky začal shromažďovat sliny: mohl bych se mu dosytosti vysmívat, vytvářet humorné konotace mezi názvem filmu a jeho kvalitou atd. atd. Ale na druhou stranu, Waterloo je "jen" težce nepovedený film, není to něco, co by mě pouhou svou existencí iritovalo, jako Nahota na prodej nebo "Policajti z předměstí". Takže velkorysých 20 % ()

Galerie (12)

Zajímavosti (1)

  • Během premiérového měsíce vidělo film v českých kinech 5 682 diváků, což znamenalo tržbu 588 406 Kč. Snímek se tak stal 29. nejnavštěvovanějším filmem a 8. nejnavštěvovanější premiérou měsíce září 2002. (cinema_cz)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno