Reklama

Reklama

Opilí láskou

  • USA Punch-Drunk Love (více)
Trailer

Obsahy(1)

Barry Egan (Adam Sandler) je nesmělý mladý obchodník, který se po celý svůj dosavadní život trápil. Může za to jeho sedm sester, které ho od narození zesměšňovaly. Barry není schopen se zamilovat a v některých situacích propadá záchvatům vzteku. Pod zdánlivě vyrovnaným zevnějškem se chvějí nervy napjaté k prasknutí. Jednoho dne do Barryho života vstoupí půvabná, ale tajemná Lena (Emily Watson). Požádá ho, aby se postaral o její rozbité auto, a toto náhodné setkání je prvním krokem na romantické cestě za láskou. Film scenáristy a režiséra Paula Thomase Andersona (Magnolia, Hříšné noci) získal v roce 2002 na MFF v Cannes cenu za režii. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (407)

freddy 

všechny recenze uživatele

Dlouho, velice dlouho jsem se zdráhal na tento film podívat, což zřejmě přičítám tomu, že se nikdy nenašla vhodná příležitost a ani jsem nikdy neměl touhu ho nějak nutně vidět. Ale když se dnes objevil krátce po půlnoci v televizi a já neměl nic lepšího na práci, tak jsem se s ohromnou zvědavostí podíval na další herecký výkon Adama Sandlera. A s ohromným překvapením musím konstatovat, že to byl výkon maximálně povedený, dokonce snad jeden z nejpovedenějších v podání Sandlera a troufám si uvažovat i o tom, jestli to není jeho životní role. Part podivína, který se mnohdy chová velice zvláštně a nepředvídatelně a který mívá neotřelé záchvaty hněvu, mu sednul naprosto dokonale a já mu to všechno dokázal bez sebemenších pochybností uvěřit. A když běžel v supermarketu s celým stojanem pudingů rychle ke kase, tak jsem dostal nekontrolovatelný záchvat smíchu (ve zdejší galerii je to fotka č. 15). A musím říci, že Adam Sandler zde všechny své kolegy hodně zastínil. I když se třeba taková Emily Watson snaží, tak na Sandlera prostě nemá, ten tady hrál v životní formě. Z dalších herců pak zaujal samozřejmě Luis Guzmán, který má nepopiratelné charizma, ať hraje v jakékoliv roli. Tato romantická komedie je tedy velice neotřelá a hodně originální, a to umím ocenit. Teď nevím, jestli udělit čtyři nebo pět hvězd, opravdu by to chtělo na této databázi rozšířit hodnotící škálu, protože se mi čím dál častěji stává, že váhám mezi dvěma hodnoceními. V tomto případě tedy asi zůstanu u čtyř hvězd, ale z mého pohledu je to solidních 90%. ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Postavy v Opilí láskou jsou divný. Tzn. našel jsem se v nich takřka dokonale. Přesto ale... jejich příběh je taky divný a to už za hranice reality, takže mě film sice bavil, ale nedostal... ne tak jak jsem doufal. Naproti tomu Magnolie mě rozebrala na kusy a tak vedle ní toto působí jako chutná jednohubka vedle jedné z nejúchvatnějších hostin jakou jste kdy před sebou měli. 8/10 ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Co se stane když se spojí režisér a scenárista Paul Thomas Anderson, herecké duo Adam Sandler a Emily Watson, kameraman Robert Elswit a soundtrack Jona Briona? Vznikne jeden z nejkrásnějších romantických filmů všech dob! Především v poslední době se mluví o výkonu Adama Sandlera ve snímku Drahokam, který ukázal, že mu vážnější poloha nedělá problém. Mnoha lidí ale zapomíná nebo rovnou neví, že ze Sandlera dokázal maximum ve vážné roli vytěžit už Paul Thomas Anderson o 18 let dříve. PTA v podobě Opilí láskou natočil jeden z nejnápaditějších romantických filmů všech dob, který dokáže dokonale pendlovat mezi odlehčenější a vážnější polohou a také je zároveň nejen velmi plynulý ale vlastně i hodně rychlý. Anderson zde využívá velmi výrazně lens flary (překonat ho v takové míře může už jen J. J. Abrams) a právě ty velmi silně pomáhají výrazné vizuální stránce a je do detailů vypiplané filmové dílo. PTA zde vytvořil zajímavého protagonistu, který je v Sandlerově podání velmi výrazný a především zde Sandler měl šanci zahrát něco co obvykle nehraje. Většina předchozích či nadcházejících Sandlerových komedií jako Velký táta, Mr. Deeds, 50x a stálé porvé nebo Trestná lavice totiž Sandlera představili v podobě charismatických a sebevědomých frajírků, zatímco zde je Sandlerův Barry Egan víceméně velmi uzavřený podivín se silnými výbuchy vzteku při kterém je schopný rozmlátit vše kolem sebe. Jeho romantický vztah s postavou Leny v podání Emmy Watson je poté ukázkou naprosto výborně budovaného romantického páru a to především proto, že se Sandlerovi a Watsonové se dá velmi snadno uvěřit, že k sobě tíhnou. I z postavy Barryho se časem víceméně stává nový člověk, vše ale není tak snadné jak se zdá i proto, že se Barry předtím zamotá do jednoho problému s lákavou nabídkou flirtování po telefonu za kterým stojí hlavní padouch v podání Andersonova dvorního herce Philipa Seymoura Hoffmana, který zde nemá zas tak výrazný charakter, přesto i zde ale Hoffman ze své roličky dostává všechno a dokazuje, že je jedním z těch zesnulých herců, kteří Hollywoodu nejvíc chybí. V rámci škatulek romantických filmů je Opilí láskou těžko zařaditelný a i v tom tkví jeho krása. Nejde totiž o typický romantický film a dá se snadno pochopit když zrovna zde Andersonův přístup všem nevyhoví. Anderson i zde ale dokazuje své silné scenáristické a především tvůrčí uchopení, kde se mu daří vyprávět skrz bravurně budovaný scénář s bravurními dialogy a zároveň silné vizuální uchopení kde je několik volných záběrů skutečně jako z rámečku. Je to film o člověku, který má v životě pech a přece jen narazí na štěstí v momentě kdy už vlastně ani nic takového nečeká a zároveň je naprosto výrazný díky tak silné tvůrčí ruce. Bez pochyb jeden z milníků žánru romantických filmů, který se naprosto bravurně vymyká zavedeným pravidlům a přesto jsou z něj cítit ty pravé dojaté emoce. Společně s nádhernou kamerou Roberta Elswita a dokonale padnoucím soundtrackem Jona Briona tak skutečně vzniká jeden z nejvýraznějších zástupců romantického žánru (nejen) 21. století, který i ve člověku, který už vlastně ztratil naději na to, že ho někdy potká štěstí může probudit přece jen ještě lehké naděje. Je to sice pořád jenom film, je to ale film se srdíčkem na pravým místě! () (méně) (více)

Dever 

všechny recenze uživatele

Soundtrack Jon Brion: 1. Overture [2:09] ,2. Tabla [2:59] ,3. Punch-Drunk Melody [1:43] ,4. Hands & Feet [3:42] ,5. Le Petit Chateau [1:36] ,6. Alleyway [0:55] ,7. Punchy Tack Piano [1:25] ,8. He Needs Me - Shelley Duvall [3:31] ,9. Waikiki - Ladies K [3:56] ,10. Moana Chimes [3:02] ,11. Hospital [1:21] ,12. Danny (Lonely Blue Boy) - Conway Twitty [2:13] ,13. Healthy Choice [2:10] ,14. Third Floor Hallway [3:23] ,15. Blossoms & Blood [2:05] ,16. Here We Go [4:47] ,17. He Really Needs Me [3:11], ()

Lynn 

všechny recenze uživatele

Velmi příjemné překvapení čím dál tím lepšího Paula Thomase Andersona. Nečekala bych, že se v podobném typu filmu objeví Adam Sandler, a co víc, že svoji roli tak perfektně zvládne. Celý film je úžasnou směsicí absurdity, laskavého humoru, dramatična i romantična. Jen těžko se dá popsat; na začátku moc nechápete, na co to vlastně koukáte, ale s každou další minutou si vás film získává víc a víc na svou stranu, až mu zcela podlehnete. Shrnuto podtrženo : vynikající film, který se dá sledovat s drahou polovičkou i single a vždycky po něm zbude hodně příjemný pocit. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (15)

  • Sean Penn měl původně hrát Deana Trumbella, ale musel odstoupit. (D3VIL)
  • Film nemá úvodní titulky, veškerá jména lidí podílejících se na filmu jsou uvedena až na konci. (D3VIL)
  • Kameraman Robert Elswit pro snímek použil speciální film, který mu umožnil natáčet v podexponovaném světle, díky čemuž získaly stíny větší hloubku. (orkadimenza)

Související novinky

Paul T. Anderson založí sektu

Paul T. Anderson založí sektu

09.12.2009

Jeden z nejosobitějších současných filmařů si na téma manipulace víru hledajících lidí náboženskými vůdci posvítil už ve svém majstrštyku Až na krev. V jeho novém filmu s pracovním názvem Master… (více)

Reklama

Reklama