Reklama

Reklama

Opilí láskou

  • USA Punch-Drunk Love (více)
Trailer

Obsahy(1)

Barry Egan (Adam Sandler) je nesmělý mladý obchodník, který se po celý svůj dosavadní život trápil. Může za to jeho sedm sester, které ho od narození zesměšňovaly. Barry není schopen se zamilovat a v některých situacích propadá záchvatům vzteku. Pod zdánlivě vyrovnaným zevnějškem se chvějí nervy napjaté k prasknutí. Jednoho dne do Barryho života vstoupí půvabná, ale tajemná Lena (Emily Watson). Požádá ho, aby se postaral o její rozbité auto, a toto náhodné setkání je prvním krokem na romantické cestě za láskou. Film scenáristy a režiséra Paula Thomase Andersona (Magnolia, Hříšné noci) získal v roce 2002 na MFF v Cannes cenu za režii. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (407)

Jordan 

všechny recenze uživatele

zatiaľ najlepší film génia paula thomasa andersona. Adam Sandler tu hraje ako veľký pán herec, predvádza vynikajúco napísaný charakter bravúrne a ja som mu veril všetko, úplne všetko. geniálny soundtrack, napätie a hustá atmosféra v takej miere, že 90% v súčasnosti produkovaných amerických hororov by to mohli tomuto "romantickému" filmu závidieť, a desiatky nezabudnute+ných scén od začiatku až po koniec. Vážne úžasný film. mimochodom - skúste si všimnúť JEDINÚ scénu v celučičkom filme, kde je Barry bez typického modrého obleku. O, a ten pôvabný trik s pudingmi je inšpirovaný skutočným príbehom z mája 1999, ktorý sa stal istému Davidovi Phillipsovi. Obvykli Guzman a Hoffman tiez skveli, Watsonova je naozaj povabna zena. Opäť ma Anderson nadchol. Bravo. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Magnolia ma emocionálne roztrhala, Boogie Nights ma fantasticky pobavili. Ale Punch-Drunk Love - nech je akokoľvek inovatívne a nápadito zrežírovaný - so mnou ani nepohlo. Efektne štylizovaná prázdnota. Emocionálne aj intelektuálne. ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Takúto dávku romantiky by som zniesol v každom filme, nehovoriac o štýle, akým bola natočená. Nevtieravým, príjemným, ľudským. Režijne si ma Anderson získal hneď od začiatku. Myslel som, že dostanem len klasickú dávku rom-comu, no dotal som to, čo ponúkajú tradičné allenovky. A to film, keď potrebujete vymeniť mainstream za trošku artovejší a nezávislejší. Keby sa Sandler zo začiatku neprezentoval viac v charakterových úlohách ako je táto, mal by na svojom konte možno aj pár oscarových nominácií. 85%. ()

Tommy987 

všechny recenze uživatele

P.T. už svoju geniálnu Magnoliu pravdepodobne nikdy neprekoná, ale zase nemôžeme od každého jeho filmu čakať tú neskutočnú hĺbku a prepracovanosť, akou disponuje práve jeho opus magnum. Punch-Drunk Love je o polovicu kratší, má úplne jednoduchý príbeh... ale je neskutočne zvláštny a nádherný. Emóciami len tak prekypuje a výkon Adama Sandlera je jednoducho fantastický (nikdy som si nemyslel, že takúto vetu vyslovím). Emily Watson takisto nezaostáva (u nej sme na to ale zvyknutí) a Andersonovi dvorní herci Philip Seymour Hoffman a Luis Guzmán hrajú svoje menšie party tiež s presnosťou im vlastnou. Ale i tak, dôvodom absolútneho hodnotenia je predovšetkým Andersonova brilantná réžia. Krásne dlhé zábery, úžasná kamera a hlavne famózna práca s hudbou sa v tak dokonalom spojení len tak nevidia. Bravó, u mňa Anderson No. 2. 10/10. Update: PDL je Anderson No. 3, do cesty sa totiž priplietol There Will Be Blood. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Co se stane když se spojí režisér a scenárista Paul Thomas Anderson, herecké duo Adam Sandler a Emily Watson, kameraman Robert Elswit a soundtrack Jona Briona? Vznikne jeden z nejkrásnějších romantických filmů všech dob! Především v poslední době se mluví o výkonu Adama Sandlera ve snímku Drahokam, který ukázal, že mu vážnější poloha nedělá problém. Mnoha lidí ale zapomíná nebo rovnou neví, že ze Sandlera dokázal maximum ve vážné roli vytěžit už Paul Thomas Anderson o 18 let dříve. PTA v podobě Opilí láskou natočil jeden z nejnápaditějších romantických filmů všech dob, který dokáže dokonale pendlovat mezi odlehčenější a vážnější polohou a také je zároveň nejen velmi plynulý ale vlastně i hodně rychlý. Anderson zde využívá velmi výrazně lens flary (překonat ho v takové míře může už jen J. J. Abrams) a právě ty velmi silně pomáhají výrazné vizuální stránce a je do detailů vypiplané filmové dílo. PTA zde vytvořil zajímavého protagonistu, který je v Sandlerově podání velmi výrazný a především zde Sandler měl šanci zahrát něco co obvykle nehraje. Většina předchozích či nadcházejících Sandlerových komedií jako Velký táta, Mr. Deeds, 50x a stálé porvé nebo Trestná lavice totiž Sandlera představili v podobě charismatických a sebevědomých frajírků, zatímco zde je Sandlerův Barry Egan víceméně velmi uzavřený podivín se silnými výbuchy vzteku při kterém je schopný rozmlátit vše kolem sebe. Jeho romantický vztah s postavou Leny v podání Emmy Watson je poté ukázkou naprosto výborně budovaného romantického páru a to především proto, že se Sandlerovi a Watsonové se dá velmi snadno uvěřit, že k sobě tíhnou. I z postavy Barryho se časem víceméně stává nový člověk, vše ale není tak snadné jak se zdá i proto, že se Barry předtím zamotá do jednoho problému s lákavou nabídkou flirtování po telefonu za kterým stojí hlavní padouch v podání Andersonova dvorního herce Philipa Seymoura Hoffmana, který zde nemá zas tak výrazný charakter, přesto i zde ale Hoffman ze své roličky dostává všechno a dokazuje, že je jedním z těch zesnulých herců, kteří Hollywoodu nejvíc chybí. V rámci škatulek romantických filmů je Opilí láskou těžko zařaditelný a i v tom tkví jeho krása. Nejde totiž o typický romantický film a dá se snadno pochopit když zrovna zde Andersonův přístup všem nevyhoví. Anderson i zde ale dokazuje své silné scenáristické a především tvůrčí uchopení, kde se mu daří vyprávět skrz bravurně budovaný scénář s bravurními dialogy a zároveň silné vizuální uchopení kde je několik volných záběrů skutečně jako z rámečku. Je to film o člověku, který má v životě pech a přece jen narazí na štěstí v momentě kdy už vlastně ani nic takového nečeká a zároveň je naprosto výrazný díky tak silné tvůrčí ruce. Bez pochyb jeden z milníků žánru romantických filmů, který se naprosto bravurně vymyká zavedeným pravidlům a přesto jsou z něj cítit ty pravé dojaté emoce. Společně s nádhernou kamerou Roberta Elswita a dokonale padnoucím soundtrackem Jona Briona tak skutečně vzniká jeden z nejvýraznějších zástupců romantického žánru (nejen) 21. století, který i ve člověku, který už vlastně ztratil naději na to, že ho někdy potká štěstí může probudit přece jen ještě lehké naděje. Je to sice pořád jenom film, je to ale film se srdíčkem na pravým místě! () (méně) (více)

Galerie (21)

Zajímavosti (15)

  • Kameraman Robert Elswit pro snímek použil speciální film, který mu umožnil natáčet v podexponovaném světle, díky čemuž získaly stíny větší hloubku. (orkadimenza)
  • Hlavní role byla psána Adamovi Sandlerovi přímo na tělo. Paul Thomas Anderson si Adama Sandlera vybral při natáčení filmu Malý Nicky – Satan Junior (2000). Hned se s ním také domluvil a po pár měsících přistála Sandlerovi v poště první verze scénáře. (Itar)
  • Když Barry (Adam Sandler) nastupuje do letadla na Havaj, má červenou kravatu. V letadle má žlutou a po výstupu z letadla opět červenou. (ChandlerBing)

Související novinky

Paul T. Anderson založí sektu

Paul T. Anderson založí sektu

09.12.2009

Jeden z nejosobitějších současných filmařů si na téma manipulace víru hledajících lidí náboženskými vůdci posvítil už ve svém majstrštyku Až na krev. V jeho novém filmu s pracovním názvem Master… (více)

Reklama

Reklama