Reklama

Reklama

Opilí láskou

  • USA Punch-Drunk Love (více)
Trailer

Obsahy(1)

Barry Egan (Adam Sandler) je nesmělý mladý obchodník, který se po celý svůj dosavadní život trápil. Může za to jeho sedm sester, které ho od narození zesměšňovaly. Barry není schopen se zamilovat a v některých situacích propadá záchvatům vzteku. Pod zdánlivě vyrovnaným zevnějškem se chvějí nervy napjaté k prasknutí. Jednoho dne do Barryho života vstoupí půvabná, ale tajemná Lena (Emily Watson). Požádá ho, aby se postaral o její rozbité auto, a toto náhodné setkání je prvním krokem na romantické cestě za láskou. Film scenáristy a režiséra Paula Thomase Andersona (Magnolia, Hříšné noci) získal v roce 2002 na MFF v Cannes cenu za režii. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (408)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Co se stane když se spojí režisér a scenárista Paul Thomas Anderson, herecké duo Adam Sandler a Emily Watson, kameraman Robert Elswit a soundtrack Jona Briona? Vznikne jeden z nejkrásnějších romantických filmů všech dob! Především v poslední době se mluví o výkonu Adama Sandlera ve snímku Drahokam, který ukázal, že mu vážnější poloha nedělá problém. Mnoha lidí ale zapomíná nebo rovnou neví, že ze Sandlera dokázal maximum ve vážné roli vytěžit už Paul Thomas Anderson o 18 let dříve. PTA v podobě Opilí láskou natočil jeden z nejnápaditějších romantických filmů všech dob, který dokáže dokonale pendlovat mezi odlehčenější a vážnější polohou a také je zároveň nejen velmi plynulý ale vlastně i hodně rychlý. Anderson zde využívá velmi výrazně lens flary (překonat ho v takové míře může už jen J. J. Abrams) a právě ty velmi silně pomáhají výrazné vizuální stránce a je do detailů vypiplané filmové dílo. PTA zde vytvořil zajímavého protagonistu, který je v Sandlerově podání velmi výrazný a především zde Sandler měl šanci zahrát něco co obvykle nehraje. Většina předchozích či nadcházejících Sandlerových komedií jako Velký táta, Mr. Deeds, 50x a stálé porvé nebo Trestná lavice totiž Sandlera představili v podobě charismatických a sebevědomých frajírků, zatímco zde je Sandlerův Barry Egan víceméně velmi uzavřený podivín se silnými výbuchy vzteku při kterém je schopný rozmlátit vše kolem sebe. Jeho romantický vztah s postavou Leny v podání Emmy Watson je poté ukázkou naprosto výborně budovaného romantického páru a to především proto, že se Sandlerovi a Watsonové se dá velmi snadno uvěřit, že k sobě tíhnou. I z postavy Barryho se časem víceméně stává nový člověk, vše ale není tak snadné jak se zdá i proto, že se Barry předtím zamotá do jednoho problému s lákavou nabídkou flirtování po telefonu za kterým stojí hlavní padouch v podání Andersonova dvorního herce Philipa Seymoura Hoffmana, který zde nemá zas tak výrazný charakter, přesto i zde ale Hoffman ze své roličky dostává všechno a dokazuje, že je jedním z těch zesnulých herců, kteří Hollywoodu nejvíc chybí. V rámci škatulek romantických filmů je Opilí láskou těžko zařaditelný a i v tom tkví jeho krása. Nejde totiž o typický romantický film a dá se snadno pochopit když zrovna zde Andersonův přístup všem nevyhoví. Anderson i zde ale dokazuje své silné scenáristické a především tvůrčí uchopení, kde se mu daří vyprávět skrz bravurně budovaný scénář s bravurními dialogy a zároveň silné vizuální uchopení kde je několik volných záběrů skutečně jako z rámečku. Je to film o člověku, který má v životě pech a přece jen narazí na štěstí v momentě kdy už vlastně ani nic takového nečeká a zároveň je naprosto výrazný díky tak silné tvůrčí ruce. Bez pochyb jeden z milníků žánru romantických filmů, který se naprosto bravurně vymyká zavedeným pravidlům a přesto jsou z něj cítit ty pravé dojaté emoce. Společně s nádhernou kamerou Roberta Elswita a dokonale padnoucím soundtrackem Jona Briona tak skutečně vzniká jeden z nejvýraznějších zástupců romantického žánru (nejen) 21. století, který i ve člověku, který už vlastně ztratil naději na to, že ho někdy potká štěstí může probudit přece jen ještě lehké naděje. Je to sice pořád jenom film, je to ale film se srdíčkem na pravým místě! () (méně) (více)

Boogeyman 

všechny recenze uživatele

Věřím, že Adam Sandler jednoho dne stane na podiu se zlatým plešounem v ruce a pronese děkovnou řeč. Je to skvělý herec, který je přímo stvořený pro smutné drama a roli prostého dobráka, který sbírá kupony z obalů díky kterým mlůže létat po celém světě. Andersson velmi pomalým tempem vypráví příběh dvou milenců, kteří nezapadají do našeho zbrklého světa. Rozvážné posouvání děje umocňuje neobvyklost obou milenců a jejich uvažování. Film je skvělý na první shlédnutí, ale už mě neláká pustit si ho znovu, myslím že bych se nudil!! ()

Reklama

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Čudný film. Zo začiatku tu vyzeralo na skvelú psychologickú odľahčenú drámu o osamelosti, lenže hneď po zavolaní na Sex linku sa to zmenilo ... a k horšiemu. Celá romanca hlavného hrdinu s Lenou ma nechala chladným a jediný záchvev napätia u mňa bola skvelá scéna havárie, bohužiaľ potom nenasledovala dostatočná dohra. Sandler, Hoffman i Guzmán boli skvelí, rovnako ako hudba, ale to by len ťažko stačilo na 60%. ()

belldandy 

všechny recenze uživatele

Režisér Magnolie se nás opět snaží přesvědčit, že "divné věci se dějí pořád". Například je v tomhle divném světě možné, aby se krásná Emily Watson zamilovala do nešikovného podivína Adama Sandlera. Opravdu tomu věřím, že to možné je. Sandler byl totiž v téhle roli neodolatelně roztomilý. ( I já jsem se trochu zamilovala.) Jak to ten Anderson dělá, že dodá každému svému filmu takovou zvláštní atmosféru? Snad na to příjdu u sledování dalšího z příběhů ze světa osudových náhod, podivných bytostí a lehkých náznaků. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

na P. T. Andersonovi se mi líbí, že jeho filmy mají své specifické kouzlo, uměleckou hodnotu, a přesto nejsou příliš náročné, přehnaně artové, či navzdory neúplné doslovnosti nepochopitelné. Opilí láskou jsou příjemně podivným, podivně zvláštním, místy tíživým a místy svěže romantickým dílem, nacházejí špetku poetiky ve všednosti, ale nedávají nic zadarmo. Dějově lehce střípkovité, jak to má PTA rád, režijně v detailech nápadité (kamera, použití hudby), jen v přední lini a globálním nadhledu prostě dobré, namísto geniální. PTA už divákům rozdával tvrdší rány. 7/10 ()

Galerie (21)

Zajímavosti (15)

  • Během propagačního rozhovoru pro film Magnolia (1999) se britský žurnalista zeptal režiséra Paula Thomase Andersona, s jakými herci by chtěl v budoucnu pracovat. Anderson odpověděl, že by chtěl spolupracovat s Adamem Sandlerem a Danielem Day-Lewisem. Novinář věřil, že Anderson žertoval, protože tito dva herci jsou z takového odlišného prostředí a mají velmi odlišné herecké styly. Nicméně Andersonovy další dva filmy skutečně představují tyto dva herce v hlavních rolích (tento film s Adamem Sandlerem a Až na krev (2007) s Danielem-Day Lewisem). (orkadimenza)
  • Režisér Paul Thomas Anderson chtěl po rizikovém natáčení Magnolie (1999) vytvořit velmi odlišný film. Cítil, že svými předchozími filmy „s více hlavními postavami“ dosáhl ztraceného konce, a také chtěl podrývat očekávání kritiků z jeho filmů. (orkadimenza)
  • Film nemá úvodní titulky, veškerá jména lidí podílejících se na filmu jsou uvedena až na konci. (D3VIL)

Související novinky

Paul T. Anderson založí sektu

Paul T. Anderson založí sektu

09.12.2009

Jeden z nejosobitějších současných filmařů si na téma manipulace víru hledajících lidí náboženskými vůdci posvítil už ve svém majstrštyku Až na krev. V jeho novém filmu s pracovním názvem Master… (více)

Reklama

Reklama