Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Poprvé se potkali v příšeří biografu a hned si omylem vyměnili tašky. Podruhé se „našli“ u okénka Ztrát a nálezů, kam slečna Petra (L. Šafránková) přišla Tomášovi Krchňákovi (J. Abrhám) připomenout, že podle jeho ztraceného diáře by právě v tomto okamžiku měl sedět v zubařském křesle. V témže duchu pokračovala známost stále ještě svobodného, pětatřicetiletého, značně roztržitého vědeckého aspiranta Krchňáka a romanticky založené slečny Petry až do dne, kdy se Tomáš odjel podívat za rodiči na venkov. Doma jej uvítala bábovka a dobře míněné rady, začínající u jeho kandidátské práce a končící u maminčina povzdechu, že vnoučků se už asi nikdy nedočká. O to větším překvapením byla pro rodiče Tomášova reakce: „Já se budu ženit“. Rodinný rozhovor mžikem nabral jiný směr. „Člověk by se měl ženit s rozmyslem“, varoval před zbrklostí otec. „Toho druhého nejlíp poznáš, když s ním cestuješ“. Oni dva s maminkou například jeli na svatební cestu do Jiljí. Když Tomáš půjde v jejich šlépějích, nemůže nic zkazit. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (336)

Ainy 

všechny recenze uživatele

Film jsem dnes viděla asi po stopadesátésedmé a i tentokrát jsem naplněna krásou příběhu, neuvěřitelnou něhou a chemií, která z obou hlavních aktérů jenom prýští. Jsem odkojená výlety do přírody, spaním pod stanem, jsem opíchaná miliony krvežíznivých komárů a jsem "oddělaná" vodou různých našich i zahraničních řek, takže si dokážu představit tu pohodu, kterou Libuška a Josef při téhle cestě k chomoutu prožívají. Je zároveň tak nádherné a zároveň velmi smutné se na to dívat. Jen málo z nás má to štěstí na svou spřízněnou duši, se kterou prožije v hluboké lásce a harmonii celý život a není schopen se smířit s jejím odchodem a jde za ní. Tenhle film je za celou galaxii hvězd, je to nejlepší česko - slovenský snímek, jaký jsem kdy viděla. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Tí dvaja sa k sebe perfektne hodia, ale len jej je to jasné už od začiatku, on na to musí prísť až časom. No a pre urýchlenie rozhodnutia, či s dotyčnou stráviť alebo nestráviť život, by mala slúžiť predsvadobná cesta po českej prírode. Škoda, že išlo oba o televízny film, čo je na výsledku vidieť, pretože ak by sa do projektu vložili väčšie peniaze, rozhodne by sa bolo na čo pozerať. No a prekvapivo som sa dozvedel, že v osemdesiatych rokoch už asi tiež nebolo výnimkou, keď rodičia hovorili svojim 35-ročným synom, že na ženenie možno ešte nie je ten správny čas... ()

Reklama

Lindiště 

všechny recenze uživatele

Příjemný film, hlavně díky ústřední manželské dvojici Šafránková+Abrhám. Trochu mi to připomnělo norské Tatt av kvinnen (2007), ale v o hodně snesitelnější podobě. Jinak pro znalce natáčecích lokací to musí být asi trochu zběsilé, když dvojice od Labské boudy sejde k Mumlavskému vodopádu, pak se zase ocitne kdesi na vrchu, odtamtud přes Rýžoviště dojde na nádraží plné vodáků, aby odtamtud uskutečnili druhou část svatební cesty, tedy sjezd řeky na kanoi. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Zprává o odchodu Libuše Šafránkové je smutná, ale tady jsem se naštěstí skoro celou dobu usmíval.  Možná by šlo o obyčejnou televizní normalizační komedií z řady a scénář rozhodně není nějak vyjímečný. Ale  osvědčené duo Abrhám+Šafránková z toho dělá milou jednohudbu. Hlavně ta Libuška byla prostě rozkošná, ale Abrhám se svým  přesným plánem a   kousavými monology  byl skvělý protipól. A mini roličky Smoljaka a Svěráka taky potěší. ()

anniehall 

všechny recenze uživatele

2,5* Z úcty k zúčastněným hercům je to přesný průměr. Tak slibný námět, který skýtá mnohé...navíc ty vnitřní monology, které to celé mohly posunout ještě výš..ale nějak se to tvůrcům nepodařilo. Jako kdyby se ansámbl nemohl rozhodnout, jestli to bude sled absurdních epizod nebo snaha o realitu (jakkoliv ale pokroucenou). Pro mne je to tak na půl cesty. Realisticky to brát nemůžu, protože takhle se ani muži, ani ženy nechovají a na absurdistán je to zase celé takové uhlazené a pěkné. No, škoda... ()

Galerie (9)

Zajímavosti (17)

  • Film sa predal aj do Číny, čo sa jeho režisérovi Bočanovi nikdy predtým nepodarilo. (Raccoon.city)
  • Jeden z instrumentálních podkresů filmu je použit jako základní smyčka písně „Starý pro nový“ od Prago Union. (MTHRFCKR)
  • Štáb potreboval natočiť zábery priamo z lode v rýchlejšom pohybe. Nezaobišlo sa to bez technických problémov. Prirobili na loď kameru. Prvýkrát spadla do vody, druhýkrát sa ohla tyč, na ktorej bola pripevnená. Až na tretíkrát sa to konečne podarilo. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama