Reklama

Reklama

Xenogenesis

všechny plakáty
Krátkometrážní / Sci-Fi / Experimentální
USA, 1978, 12 min

Obsahy(1)

Tento krátkometrážní film odehrávající se v budoucnosti pojednává o posádce vesmírné lodi, jež narazí při svých cestách na neznámý komplex. Rozhodnou se jej prozkoumat, avšak brzy doplatí na svojí zvědavost a narazí na něco, co nečekali. Za svojí zvědavost možná zaplatí i životem. XENOGENESIS se stal úplně prvním filmem Jamese Camerona. (-Marc-)

(více)

Recenze (54)

-Marc- 

všechny recenze uživatele

Tento krátkometrážní film odehrávající se v budoucnosti pojednává o posádce vesmírné lodi, jež narazí při svých cestách na neznámý komplex. Rozhodnou se jej prozkoumat, avšak brzy doplatí na svojí zvědavost a narazí na něco, co nečekali. Za svojí zvědavost možná zaplatí i životem. XENOGENESIS se stal úplně prvním filmem Jamese Camerona. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Při zpětném pohledu je jasné, že z tohohle snímečku Cameron těžil především ve Vetřelcích. Souboj dvou robotů připomene dramatickou scénu, kdy Ripleová v robotickém nakladači bojuje na život a na smrt s vetřelčí královnou. Jen pochybuji, že by Raj vydržel tak dlouho viset nad propastí a přitom se ješět vytahovat nahoru a zase spouštět....Hudba naprosto vynikající, efekty v rámci možností velmi dobré. A během souboje jsem si vybavil celou řadu klasických japonských filmů Gappou počínaje, přes Gamera kontra Gaos a Godzillou konče. ()

Reklama

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: James Cameron, Randall Frakes | Hudba: Bernard Hermann | Rozpočet: 20,000 $ | Tržby: - $ || Ťažko objektívne hodnotiť niečo, čo je 36 rokov staré experimentovanie s technologickými postupmy, ktoré sa vyvinuli k pozeratelnosti až o niekoľko rokov neskôr. Ak by sme Xenogenesis vnímali, ako priekopnícku, inovátorskú záležitosť za daných dobových podmienok, zaslúžil by si 100%. Nakoľko by ale hodnotenie malo odzrkadlovať aktuálny dojem z celkového diela, a to vnímajúc všetky stránky veci (jak technickú, tak i umeleckú), tak je Xenogenesis len divným industriálnym krátkometrákom, ktorý je miestami až iritatývny jak obrazovo, tak hlavne zvukovo. A ten rozpočet 20tis. dolárov zas na tú dobu neni až tak nízky, aby som z toho bol len i trošičku zaujatý. 35% | SD, DD, EN DTS | ()

Sfinkter 

všechny recenze uživatele

Je jasné, že byl Cameron od začátku unešen konfrontací člověk - stroj, člověk - cizí inteligence. Sám asi nevěděl, kdo má z této dvojice navrch, i když podle jeho filmů bych tipoval, že strojům hodně fandil. I přesto si asi nebyl jistý a proto zde nechal otevřený konec. Technicky samozřejmě ubohé, ale co bychom chtěli v roce 1978 od začínajícího filmaře. I tak se mi líbí, jak uměl od svých začátků budovat atmosféru. ()

Maynard. 

všechny recenze uživatele

Když bych nebral v potaz "to", že "to" natočil král akčních filmů, tak bych "to" nejspíš ohodnotil odpadem. No, ale "to" by přece nešlo :o). Je krásně vidět, co se již mladému Jamesovi honilo hlavou, že "to" nebyly ženský (i když proč né), ale roboti, velký roboti a jejich ovládání. Tuto problematiku krapet vylepšil, no nebyl "to" krapet, ale pořádnej krapák :o) a použil hned v několika svých nejlepších filmech. Co se týče tohoto krátkometráku, tak je spíše k pobavení, ty zvuky, který se linou z robotů mi připomínají úchylně-sadistický film Flash Gordon :o). Ale jak se "to" říká, žádný učený z nebe nespadl. A je jedině dobře, že se Cameronon po tomto né přiliš vydařeném začátku na filmařinu nevykašlal. Páč tím by nás ochudil o nejlepší akční filmy, co kdy byly natočeny... ()

Zajímavosti (2)

  • Snímek byl vytvořen kvůli demonstraci Cameronových speciálních efektů. (-Marc-)
  • Snímek začal vznikat poté, co se James Cameron pod vlivem Star Wars: Epizody I - Nové naděje (1977) rozhodl natočit se spřátelenou partičkou filmových nadšenců vlastní velkolepou sci-fi, a to bez jakýchkoli opravdových zkušeností z oboru. Domluvili se se sdružením místních zubařů (které mělo našetřeno nějaké ty peníze a hledalo způsob, jak je investovat), že jim zafinancuje realizaci jedné sekvence, a na jejím základě bude práce případně pokračovat. To se sice nakonec nestalo, přesto si ale kamarádi své filmařské experimentování náležitě užili. Některé prvky filmu - například vozidla budoucnosti nebo robotický dopravní prostředek, ovládaný hrdinkou - byly předobrazy rekvizit v pozdějších režisérových filmech jako Terminátor (1984), Vetřelci (1986) nebo Avatar (2009). A především tento pokus otevřel Cameronovi dveře do studia slavného producenta béčkových filmů Rogera Cormana.

    (NIRO)

Reklama

Reklama