Reklama

Reklama

Příběh tří lidí, jejichž osudy se setkají v ne zrovna správné chvíli. Bývalá narkomanka Cristina žije ve spokojeném manželství s architektem Michaelem a dvěma dcerami. Těžce nemocný Paul má slabé srdce, jeho žena Mary by s ním chtěla mít dítě. Jenže lékaři mu dávají jen jeden měsíc života. Jediná naděje je transplantace. Bývalý trestanec Jack, kterého napravila víra, žije s manželkou a dvěma dětmi a bojuje se svou prchlivostí. Jednoho dne Jack srazí autem muže se dvěma dětmi a ujede. Vzápětí se Cristina dozví, že její manžel a obě dcery zemřely, a Paul dostane zprávu, že se našel vhodný dárce pro jeho transplantaci srdce. Když se pak rozhodne poděkovat rodině dárce, seznámí se s Cristinou, zamiluje se do ní a společně se rozhodnou pomstít smrt jejích blízkých. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (1 053)

Anthony 

všechny recenze uživatele

Až budete mít pocit, že vše kolem je úžasné a nic vám nechybí a budete to chtít trochu vyvážit, pusťte si tento film. Jednak vnesete kus pořádné deprese do svého prosluněného života a jednak uvidíte opravdu skvělý film. Příběh je skutečně dost temný, smutný, depresivní, ale na druhou stranu také poměrně jedoduchý - nicméně... Nicméně je natočen tak originálním způsobem, že se z něj stává jeden z nejzajímavějších filmařských počinů za poslední dobu. Ano mám na mysli to časové zpřeházení scén. Režisér tvrdil, že nestříhal jednotlivé scény chronologicky, ale podle momentální nálady, která je v té které části filmu. A ono to sedí celkem přesně. To nejsou hrátky s časem a la Pulp Fiction, kdy se souvisle odvyprávěl jednotlivý příběh a pak jen tyto celé povídky byly poskládány nechronologickým způsobem. Zde skutečně vidíte jednotlivé SCÉNY zpřeházené - je to sled střípků, mozaika, kterou teprve musíte pozorně ve své mysli složit. Není to ovšem žádný logický hlavolam a la Memento, jde tu především o pocity, stačí jen film sledovat a scény začnou postupně dostávat nové významy a alespoň u mě to fungovalo na sto procent. Vždy byl naznačen kousek, který dostal smysl později a zároveň byl vodítkem pro příští vývoj. Svědčí o velkém talentu režiséra, scénáristy, střihače, že poskládali ty kousíčky příběhu tak, že to nakonec funguje. Další výrazným bodem tohoto filmu jsou herecké výkony, které jsou začasté vynášeny do nebes a v zásadě zaslouženě. I ony mají velkou zásluhu na silném vyznění mnoha scén. A jelikož byl film v tom, co vyprávěl tak silný, měl jsem na konci pocit naprostého emocionálního "vyždímání" a deprese, že jsem si pro zklidnění mé mysli musel bezprostředně poté pustit jakýsi primitivní výmaz mozku ve formě bezduchého akčního filmu. :)) (To nevím, jestli je tedy dobré doporučení, ale pokud jste trochu silnější povahy, pak neváhejte) ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Další Iñárritu na způsob Amores perros, ale tentokrát s hollywoodskými herci. Pořád necítím žádné zvláštní napojení a jakoukoli empatii vůči postavám, jaká by se dala očekávat vzhledem ke struktuře příběhu a vyhroceným situacím, kterými procházejí. Zkrátka 21 gramů je další ukázková manipulace s city. Je potřeba vystavit hrdiny absolutnímu utrpení, po té příběhy zamotat a propojit a po té ještě zvýšit utrpení. A o tom to celé je, o utrpení, o zapírání sebe sama, o hledání východiska. Příliš násilí v poměru na jeden metr filmu. ()

Reklama

zputnik 

všechny recenze uživatele

O tom, že život je "věc" tuze křehká, se mohli Iñárritovi diváci přesvědčit již ve snímku AMORES PERROS. 21 GRAMŮ se v určitých ohledech vydává ve stejných šlépějích. Nebojte se však, nejde o kopii či plagiát předešlého Iñárritova počinu. Jde spíše o další rozvíjení geniální myšlenky a zajímavého filmařského přístupu k (řekněme) sociální realitě. Děj totiž i tentokrát nekončí u sledování jediné "životní linie", ale opět jde o proplétání hned několik/mnoha životních osudů. Vše samozřejmě při zachování maximální realističnosti, křehkosti a současně při zachycení "citové vybičovanosti" rozličných náročných životních situací. Snímku nesmírně sluší vše: herecké výkony, hudba, zvuk... a v neposlední řadě také jakási záměrně snížená citlivost použitého filmového materiálu, která přesně dokresluje tíživou skutečnost, že život není vždycky hej. Shrnuto a podtrženo: Pokud jste si libovali při sledování Iñárritova snímku AMORES PERROS či u Andersonova opusu MAGNOLIA, pokud vám sedí komplikovanější způsob filmového zpracování alá Nolanovo dílo MEMENTO (tentokrát však ještě v o jeden řád obtížnějším hávu), pak vcelku nemáte o čem uvažovat... ten film je určen právě vám. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

K dokonalosti dovedený povídkový koncept mexického režiséra Alejandra Gonzáleze Ińárrita, teď již narozdíl od svého debutu Amores perros ve službách Hollywoodu a s jeho hereckými hvězdami. Film o temných zákoutích duše a metafyzických hrách osudu, film o nespravedlnosti sociálního údělu, film o subjektivizaci životního prožitku a existenciálním vnímání v mezní situaci, film o úhlech pohledu... Naprostý vrchol filmového a vypravěčského umění... Vše ostatní najdete v komentáři kolegy Marigolda, asi se to již nedá napsat lépe a jenom bych ho (skoro doslova) opakoval... Dodám jen jedno - z celého filmu jako kolos vyčnívá především strhující a dechberoucí Benicio Del Toro! Jeho nejlepší a možná životní role... Neviděl jsem mnoho lepších kajících se hříšníků... ()

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Psychologické drama od režiséra Alejandra Gonzálese Iñárritu. Skládanku si začínám dávat dohromady s vývojem děje, kde Iňárritu divákovy postupně odkrývá přesně tolik, aby neukázal příliš mnoho (stupňoval drama) a na druhou stranu během filmu diváka neztratil (bez vynechání menších detailů). Sean Penn, Benicio Del Toro a Naomi Watts se skvělým hereckým výkonem v hlavních postavách, kde mají své minulosti, současnosti a budoucnosti v příběhu vlákna v kterých jsou uvedeny jako nelineární fragmenty, které přerušují prvky celkového příběhu - všechny bezprostředně přichází k sobě a splývání jak příběh postupuje. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (21)

  • Režisér Alejandro González Iñárritu se po natáčení nikterak nemírnil s obdivnými slovy na adresu Seana Penna (Paul): "Když ho máte na place, je to jako by se každému automaticky zvýšila laťka stardardního výkonu. I jeho špatné klapky jsou lepší než ty dobré devadesáti procent všech ostatních herců. Na našem obsazení se mi líbí i to, že kdyby si člověk přečetl scénář, bylo by evidentní, že Benicio Del Toro má hrát Paula a Sean Penn Jacka. Protože Sean obvykle hraje tyhle drsné postavy. Mě to samozřejmě taky nejdřív napadlo, ale pak jsem si řekl: proč to nepřehodit? Někdo se mě zeptal: 'Zvládne to? Uhraje milého chlapíka?' A já si pomyslel: Kdyby tenhle člověk chtěl hrát psa, byl by v té roli lepší než pes. Štěkal by líp, než skutečný pes!" (NIRO)
  • Pro režiséra Alejandra Gonzáleze Iñárritua šlo o vůbec první anglicky mluvený film, což mu při natáčení dávalo zabrat: "Vždycky večer po práci mě bolela hlava z toho, jak jsem se celý den snažil mluvit anglicky pokud možno úplně s každým - i když skoro šedesát procent štábu byli Mexičané. Nemůžu říct, že bych angličtinu úplně zvládal, ale rukama umím mávat docela obstojně." A důvod, proč tento jazyk vlastně zvolil? "Je to velmi mezinárodní film. Scénář byl původně napsaný španělsky a herci jsou Australané, Portoričané, Francouzi, Američané a bůh ví kdo ještě. A z toho všeho jsem se v podstatě snažil udělat takovou kapelu, hrající mexickou písničku s anglickými slovy. Ale hlavní důvod, proč jsem to točil anglicky, byl ten, že jsem díky jazyku získal přístup k tak skvělým hercům." (NIRO)
  • Film během prvního víkendu (21.–23. 11. 2003) vydělal 274 454 amerických dolarů jen z osmi kin. Později se počet kin promítajících 20milionový snímek rozšířil a 21 gramů se na severoamerickém kontinentu udrželo až do konce března, kdy se vytratilo se ziskem přesahujícím 16 milionů amerických dolarů. (imro)

Související novinky

The Last of Us nabírá herního skladatele

The Last of Us nabírá herního skladatele

13.03.2020

Necelé dva měsíce nás dělí od vydání jedné z nejočekávanějších her letošního roku The Last of Us Part II. Pár dní nazpátek přitom bylo oznámeno, že se kabelovka HBO, scenárista Craig Mazin (Černobyl)… (více)

Kniha džungle – Favreau versus Iñárritu?

Kniha džungle – Favreau versus Iñárritu?

09.12.2013

Nedávno jste u nás četli o nové hrané verzi Kiplingovy Knihy džunglí, kterou pro Disneye natočí ironmanovský Jon Favreau. Podle názvu se může zdát, že studio uvažuje i o jiném režisérovi. Pravda je… (více)

Sean Penn a špionážní skandál

Sean Penn a špionážní skandál

25.02.2009

Tak, 81. udělování Cen Akademie máme za sebou a začíná tradiční hra „kdo jako první zlanaří čerstvé držitele Oscarů do svého filmu“. Jako první přichází Doug Liman s politickým dramatem Fair Game,… (více)

Reklama

Reklama