Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Festival politické písně se závěrečným koncertem za mír je událost, na kterou se všichni těší. Zvlášť když přijede i slavná kapela Sloky Luboše Nováčka. Každý problém je v takové situaci událost s vážnými politickými následky. A chlapíci z StB čekají na příležitost, aby mohli zakročit proti místní závadové mládeži. (Česká televize)

Recenze (71)

Necrotongue 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Třetí epizoda přinesla mimo jiné výbornou roli Marka Taclíka, jeho Luboš Nováček mě opravdu dostal, to byl velkolepý počin. Do seriálu se po lehce jalovějším předchozím dílu opět vrátil humor a hned to šlapalo mnohem lépe. Navíc se podařila i exkurze na Festival politické písně, takže jsem si na tu hrůzu rád zavzpomínal, provedení některých hitů by bylo skutečně použitelné jako zbraň. ()

fugyx 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

V žiadnom z ich doterajších prípadov ešte nikto nezomrel, čo mi príde ako plus. Keďže je to aj detektívka, o to lepšie je to napísané. Pri tejto časti sa moji rodičia dobre zabávali: Sloky a Nováček, Bombu ne, Láska je zboží tuzexové, Choma ako velice angažovaný riaditeľ festivalu atď. Taclík si to užíval, maska bola perfektná. Budař hrá tiež dobre svoju rolu - dôsledného snbáka so všetkou absurditou, ktorá ich vystihovala - proste takého dementa (žeby narážka na iného Klementa - dementa v dejinách ČS?). // Naďalej sa pekne prelína prípad s osobným hľadaním odpovedí mladého Marvana, keď stretáva svojich rodičov, pomáha jeho (budúcej) matke, upokojuje ju, dáva životné rady. Zaujímavý bol moment, keď gitaristu zasiahla elektrina - v prestrihoch Neužil (Marvan) a pokyny lekára na oživovanie (preínanie so súčasnosťou?). // Ďalšia skvelá scéna - keď prekladal Kanaďanovi tie strojene naformulované vety. ()

Reklama

Podhorsky 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Velkou radost mi tvůrci udělali obsazením Marka Brodského v postavě bubeníka, neviděl jsem ho Rozpušťěného a vypuštěného. Seriál se mi líbí. Jen drobnou poznámku - ve skutečnosti by se podobný festival v termínu 18. - 21. srpna asi nekonal, režim by podobnou akci na 21. srpna nedal. Ale to je jen detail :-) ()

mh.mail 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

60% — Sloky Luboše Nováčka alias Kroky Františka Janečka a Jana Plodková předvádějící „choreografii“ Markéty Muchové, to bylo dobré. Líbila se mi i ta mírová píseň „Né, bombu né, to radši lásku, jémine!“, protože podobné umělecké hodnoty tehdy opravdu vznikaly. A ten pokrokový Kanaďan měl být Američan Dean Reed? Na druhou stranu — jestliže jsem někde před uvedením četl, že seriál nechtěl být sentimentem ve stylu retro jako třeba Vyprávěj, ale že chtěl ukázat tehdejší dobu ve své syrovosti, musím říct, že se veze spíše na vlně parodie. Tu lepší, tu horší, ale pořád je to parodie a nikoliv ukázka reality. Neumím si představit, že by v roce 1982 někdo, byť vyšší důstojník SNB, pronesl v rozhovoru se svým podřízeným něco ve smyslu „Mluvte slušně, nepřítel naslouchá“. Minulost (rozuměj rok 1982) a současnost (rok 2017) se nám opět trochu prolnuly, uvidíme, jak se seriál bude vyvíjet dál, a hlavně, jak to celé skončí. ()

Ironhead 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Zatim asi nejlepsi dil.... aneb skupina SLOKY a "soudruh Janecek" v podani Marka Taclika plus Jana Plodkova naprosto vybodrni... ;) A rezie tretiho dilu Radimem Spackem pro mne minimalne o hvezdicku vys nez rezie prvncih dvou dilu Markem Najbrtem... Jen trosku skoda ze Vaclav Neuzil ml. neni az tak dobry herec, je spis typ, ale casto se pristihnu pri tom, kdy mne v urcite scene prijde jeho hrani trosku ochotnicke... :oT ()

Galerie (7)

Zajímavosti (10)

  • Klávesák kapely Sloky (Marek Taclík) vystupující v r. 1982 má syntezátor Yamaha DX7, který ale zmíněná firma uvedla na trh až o rok později, tzn. v r. 1983. Bubeník skupiny Sloky (Marek Brodský) hraje na elektrické bicí Simmons SDS-9 z roku 1985. (ČSFD)
  • Skladatel Petr Marek, jenž se podílel na skládání hudby pro filmovou skupinu Sloky Luboše Nováčka, si komponování dle svých slov vyloženě užil. Podle něj: „Skládat přiblblou hudbu s angažovanými texty nebylo guilty pleasure, ale jen pleasure.“ (Šéfik)
  • Když Alois Špalek (Václav Kopta) mluví o tom, že je třeba potírat závadovou mládež, použije obrat, „že je jim třeba zatnout žílu u pytlíka“. Jedná se o slovní obrat, který ve své písničce „Na pražském hradě“ použil písničkář Jaroslav Hutka v době, kdy byl také označen nálepkou „závadová mládež“. (sator)

Reklama

Reklama